Konferencja OtwórzMY! w Warszawie

Aktualność

16-17 czerwca w Ursynowskim Centrum Kultury „Alternatywy”

OTWÓRZMY – OTWÓRZMY – OTWÓRZMY

Tematem przewodnim konferencji jest tworzenie otwartej i włączającej szkoły. Na naszym spotkaniu poszerzysz swoją wiedzę o tym, jak zadbać o relacje uczniów i uczennic, tak by zapobiegać dyskryminującym zachowaniom.

Zaprosimy Cię do refleksji nad tym, jak działania artystyczne i namysł nad kulturą mogą wspierać realizację naszych wspólnych celów. Poznasz nowe narzędzia ze świata sztuki, lingwistyki i nowych mediów, rozwijające kompetencje kreatywności i krytycznego myślenia.

Podczas wspólnej pracy nie zapomnimy o potrzebach osób zaangażowanych w budowę otwartej szkoły: nauczycieli i nauczycielek, dzieci i młodzieży, a także rodziców. Zaprosimy Cię do pracy nad własnym (i cudzym) dobrostanem, bez którego trudno o zaangażowanie i entuzjazm do wprowadzania zmian. Poszukamy wspólnie odpowiedzi na potrzeby uczniów i uczennic, aby podejmując rozmaite działania, nie pominąć tego, co faktycznie ich interesuje.

Znajdziemy również czas na wspólne świętowanie pomyślnego zakończenia wielu działań, jakie podejmowaliśmy wspólnie w tym roku szkolnym – programów „Szkoła twórczych praktyk”, „Szkoła otwartości” i „Wychowanie to podstawa” oraz akcji Noc Bibliotek.

Program 16 czerwca

9.00

Rejestracja uczestników i uczestniczek

10.00

Otwarcie konferencji

10:30-12.00

Panel dyskusyjny: „Jak budować otwartą i inkluzywną szkołę?”

Zapraszamy na panel, na którym zastanowimy się, jak integrować różnorodną szkolną społeczność i czynić ją przyjazną, bezpieczną przestrzenią dla każdego/każdej. Spróbujemy nazwać sprawdzone sposoby na poprawę relacji w obrębie szkoły, a także poza jej murami – w pozaszkolnych partnerstwach i działaniach na rzecz najbliższego otoczenia. 

Goście i gościnie: Agnieszka Tomasik, Mirosław Skrzypczyk,  Fareeda Mamand, Lillian Hjorth, prowadzenie: Katarzyna Grubek

12:00-12.30

Wprowadzenie do Open Space

12:30-14.30

Open Space połączony z obiadem

12:30-14.30

Open Space – strefa rozmów, poznawania i działań twórczych

14:30-16.00

Warsztaty  1.

W 1. bloku warsztatowym podsumujemy tegoroczną współpracę, czule przyglądając się temu, co udało nam się razem stworzyć. Na warsztaty zapraszamy uczestniczki i uczestników poszczególnych programów, ale także wszystkie inne osoby, które chciałyby lepiej poznać zrealizowane lokalnie działania i zyskać nowe ekscytujące narzędzia do swojej pracy. 

Przeciwdziałanie dyskryminacji w szkole (warsztat ma drugą część o g. 16.30) – Program Szkoła otwartościścieżka Chronię przed dyskryminacją

Podczas warsztatu zaprezentujemy Szkolny model przeciwdziałania dyskryminacji, nowe publikacje i narzędzie edukacyjne – Karty do rozmów i działań na temat praw człowieka.

Karty powstały we współpracy z Akademią Praw Człowieka w Oslo. Dotyczą praw człowieka, ich przestrzegania i naruszania, a także reagowania na te naruszenia. Są narzędziem edukacyjnym wspierającym rozmowy i planowanie działań dotyczących praw człowieka. Podczas warsztatu zaprezentująjemy karty i możliwości ich zastosowania. Osoby uczestniczące otrzymają swój zestaw Kart wraz ze scenariuszem użycia.

Prowadzący:

Marit Langmyr – pracuje w Akademii Praw Człowieka w Oslo od 2015. Ma uniwersyteckie wykształcenie z nauk politycznych, praw człowieka i edukacji przedszkolnej. (Warszatat będzie tłumaczony na język polski)

Jan Dąbkowski – szef programu Szkoła otwartości w CEO, trener edukacji antydyskryminacyjnej, dot. praw człowieka, wrażliwości społecznej i kulturowej.

Jak zadbać o równości płci w szkole? – Program Szkoła otwartości, ścieżka Dbam o równość płci.

Jak rozwijać kompetencje społeczno-emocjonalne uczniów i uczennic? – Programy Wychowanie to podstawa i Dobre Łącza

W szkole uczymy się nie tylko polskiego i matematyki, ale także funkcjonowania w grupie i samozarządzania. Na warsztacie pogłębicie rozumienie kompetencji społeczno-emocjonalnych, aby móc bardziej świadomie rozwijać je w szkole. Poznacie też konkretne pomysły na ich kształtowanie w różnych grupach wiekowych. 

Prowadzący:

Maciej Wojdyna – pedagog i nauczyciel j. polskiego w liceum i technikum. Od ponad dekady zajmuje się edukacją i rozwojem osobistym dzieci, młodzieży i dorosłych. Absolwent Szkoły Dobrej Edukacji oraz Instytutu Tutoringu Szkolnego. Ukończył studium psychoterapii zorientowanej na proces w Instytucie Psychologii Procesu.

Podsumowanie kursu edukacji kulturowej – Program Szkoła twórczych praktyk

Nasza wspólna szkoła: o włączaniu uczniów i uczennic w podejmowanie decyzji – Program Democratic Innovations in Youth Work

Podczas warsztatu porozmawiamy o tym, jak może wyglądać nauka demokracji w praktyce i czym różni się partycypacja od pseudopartycypacji. Zastanowimy się wspólnie nad tym, jak stopniowo wdrażać metody współdecydowania na poziomie klasy i szkoły, tak by przyniosły korzyści zarówno Tobie jak i Twoim uczniom i uczennicom. Na koniec, podzielimy się dobrymi praktykami i sprawdzonymi sposobami na angażowanie młodzieży we wspólne podejmowanie decyzji. 

Prowadzący:  

Magda Domańska – W CEO koordynuje program Democratic Innovations in Youth Work, w którym tworzy materiały pokazujące niestandardowe oblicza demokracji. Psycholożka, trenerka, współautorka filmów edukacyjnych, scenariuszy lekcji i publikacji na temat partycypacji młodzieżowej.

Michał Tragarz – Szef Działu Aktywności Społecznej i Obywatelskiej CEO, Koordynował Sejm Dzieci i Młodzieży oraz projekty realizowane przez CEO w Gruzji. Autor lub współautor materiałów edukacyjnych, scenariuszy zajęć i poradników (m.in. Szkoła demokracji. Praktyczny poradnik o współdecydowaniu w szkole; Samorząd uczniowski – poradnik dla opiekuna; Wybory do władz samorządu uczniowskiego). 

16.00-16.30

Przerwa kawowa

16.30-18.00

Warsztaty 2.

W 2. bloku warsztatowym pospacerujemy, zainspirujemy się i …weźmiemy duży oddech. Zapraszamy do odkrywania dla siebie nowego spojrzenia na przestrzeń publiczną i do zabawy narzędziami twórczymi, które uruchamiają wyobraźnię. W bloku ujęliśmy także spotkanie poświęcone odpoczywaniu i dbaniu o siebie. 

Przeciwdziałanie dyskryminacji w szkole: jak włączyć młodzież w działania na rzecz praw człowieka (kontynuacja warsztatu z 14.30)

Podczas warsztatu pokażemy, jak za pomocą Kart do rozmów i działań na temat praw człowieka można zaangażować młodzież.

Karty powstały we współpracy z Akademią Praw Człowieka w Oslo. Dotyczą praw człowieka, ich przestrzegania i naruszania, a także reagowania na te naruszenia. Są narzędziem edukacyjnym wspierającym rozmowy i planowanie działań dotyczących praw człowieka. Podczas warsztatu zaprezentująjemy karty i możliwości ich zastosowania. Osoby uczestniczące otrzymają swój zestaw Kart wraz ze scenariuszem użycia.

Prowadzący:

Marit Langmyr – pracuje w Akademii Praw Człowieka w Oslo od 2015. Ma uniwersyteckie wykształcenie z nauk politycznych, praw człowieka i edukacji przedszkolnej. (Warszatat będzie tłumaczony na język polski)

Jan Dąbkowski – szef programu Szkoła otwartości w CEO, trener edukacji antydyskryminacyjnej, dot. praw człowieka, wrażliwości społecznej i kulturowej.

Człowiek w przestrzeni – spacer po okolicy i opowieść o architekturze w kontekście społecznym

Podczas spaceru będziemy wspólnie odczytywać teren osiedla Ursynów Północny i zastanawiać się, co to znaczy projekt urbanistyczno-społeczny. Przyjrzymy się tym cechom  kompozycji przestrzennej i rozwiązaniom architektonicznym, które przesądziły o sukcesie założeń. Dowiemy się, co stoi za hasłem „ludzka skala” i jakie elementy zabudowy wiązały się z koncepcją integracji sąsiedzkiej. Poddamy analizie pojęcie ekologii miejsca i rozpoznamy, w jaki sposób zafunkcjonowała ona na Ursynowie Północnym.

Prowadząca:

Lidia Pańków – dziennikarka, redaktorka, asystentka społeczna, zajmuje się m.in. tematami przestrzeni, zamieszkiwania i architektury w kontekście społecznym, autorka książki „Bloki w słońcu. Mała historia Ursynowa Północnego, Czarne 2017

W stronę spokoju. Spotkanie filmowe poświęcone dobrostanowi osób uczących 

Na spotkaniu obejrzymy “Bez miejsca”, nominowaną do Europejskiej Nagrody Filmowej w 2021 roku historię o dwóch trenerach tenisa stołowego, którzy w powojennym Kosovie starają się przygotować podopiecznych do międzynarodowych zawodów. Ta poruszająca historia będzie dla nas punktem wyjścia do rozmowy o zapewnianiu dobrej edukacji, także wtedy gdy jest to bardzo trudne. Przyjrzymy się temu, co nas napędza do pracy i temu, co odbiera nam siły. Zbierzemy dobre praktyki radzenia sobie ze spadkiem motywacji i wymienimy inspiracjami na to, jak dbać o innych nie gubiąc siebie z oczu.  

Prowadzący: 

Agnieszka Biela – psycholożka, trenerka warsztatu psychologicznego i treningu interpersonalnego, superwizorka, pracowniczka oświaty. Pracuje w oparciu o podejście humanistyczno-doświadczeniowe, proces grupowy i metodologię WenDo, wzbogacone o elementy terapii akceptacji i zaangażowania.

Julian Czurko – trener oświaty i biznesu, coach, facylitator, edukator i mentor młodzieżowy, doktor nauk humanistycznych. Pracuje metodologiami rozwojowej pracy z metaforą Clean Coaching, podejścia procesowego JAK-MD oraz edukacji antyprzemocowej dla chłopaków SZTAMA.

Karolina Giedrys-Majkut – szefowa programu Szkoła Twórczych Praktyk, ekspertka z zakresu edukacji filmowej i psychoedukacji z wykorzystaniem filmu, psycholożka i trenerka.

Formy podstawowe 

Warsztaty będą oparte o doświadczenia wypracowane w programie Formy Podstawowe. Wystawa sztuki w środowisku szkolnym  realizowanym przez Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie i Edukacyjną Fundację im. Romana Czerneckiego.

Dzięki zebranym w programie doświadczeniom przygotowaliśmy zestaw przystępnych ćwiczeń, które można zastosować w każdej szkole. Zapraszamy do sprawdzenia czy sztuka współczesna może stać się zabawą, a szkoła może zmienić się w przestrzeń kreatywnej współpracy między uczniami i uczennicami. Przećwiczymy na sobie działania włączające różne zmysły w odbieranie rzeczywistości, będziemy badać przestrzeń oraz zaprzęgać wyobraźnię do poszukiwania twórczych odpowiedzi na pytania.

Prowadząca:

Marta Przybył, Muzeum Sztuki Nowoczesnej

Absurd nie czytać! – gry i zabawy językowe (nie tylko) w bibliotece 

Podczas warsztatu w roku mistrzyni żartu słownego Wisławy Szymborskiej poznamy niekonwencjonalne sposoby na uczynienie z biblioteki lokalnego centrum promocji czytelnictwa, integracji społecznej i… dobrej zabawy, przez twórcze wykorzystanie ludycznej funkcji polszczyzny.

Wspólnie „wywrócimy świat na drugą stronę”, tworząc dowcipne miniatury literackie wokół ważnych i bliskich nam tematów i miejsc, inspirując się „niepoważną” twórczością noblistki i poetów słowotwórców.

Na warsztat zapraszamy bibliotekarki i bibliotekarzy, ale też polonistki i polonistów, nauczyciel/ki edukacji wczesnoszkolnej i wszystkich wielbicieli zabaw językowych.

Prowadząca:

Katarzyna Sołtan-Młodożeniec: inicjatorka i koordynatorka projektów i akcji społeczno-kulturalnych, autorka tekstów o kulturze oraz publikacji edukacyjnych (m.in. „Mała Książka na Noc Bibliotek”, „Jak ja dużo jestem! Elementarz Korczaka”, „DoMowy – rodzinne historie o słowach”) oraz gier literackich i słowotwórczych. Krajowa koordynatorka ogólnopolskiej Nocy Bibliotek od I edycji, redaktorka, ekspertka Centrum Edukacji Obywatelskiej.

18.00-19.00

Kolacja

19.00

Świętujemy! – wydarzenia towarzyszące: występ Teatru improwizowanego AB OVO. 

Program – 17 czerwca

8.30

Rejestracja uczestników i uczestniczek

9.00-10.30

Panel dyskusyjny: „Sztuka włącza(ć)”

Na drugim z planowanych paneli zastanowimy się wspólnie nad tym, co mogą wnieść narzędzia artystyczne i twórczość do naszych działań na rzecz dobrych relacji w szkole. Co daje nam namysł nad kulturą dla integracji klas? Jak zaplanować wspólną twórczość, by wzmacniała i poprawiała komunikację? Czy sztuka sprawdza się w grupach osób o różnorodnych zainteresowaniach i kompetencjach? – oto parę z pytań, podejmiemy w trakcie naszej dyskusji. 

Goście i gościnie: Joanna Roszak, Stefan Paruch, Małgorzata Minchberg, Urszula Zadworna,  prowadzenie: Jan Bliźniak

10.30-11:00

Przerwa kawowa

11.00 - 14.00

Warsztaty 3.

W 3. bloku warsztatowym zaproponujemy dokładniejsze przyjrzenie się kilku wybranym pomysłom na działania szkolne. Pomogą one tworzyć przyjazną, bezpieczną przestrzeni, w której podejmować można każde, nawet te najtrudniejsze tematy. Wesprą realizację projektów społeczno-artystycznych o niskim progu wejścia, ale i ciekawych, niebanalnych efektach. Zwrócą uwagę na internetowe fascynacje młodzieży, by wspólnie z nią odkrywać potencjał edukacyjny mediów cyfrowych. 

Filmowe Opowieści o lokalnej społeczności – warsztat dokumentalny dla edukatorów

W trakcie warsztatu poznamy metody i narzędzia przydatne dla dokumentalnego opowiadania o naszym najbliższym otoczeniu. Zainspirujemy się klasycznym podejściem mistrzów, a także nieszablonowymi punktami widzenia młodych twórców. W trakcie warsztatu każdy z uczestników będzie miał okazję zmierzyć się z prostym filmowym zadaniem. Z tej serii krótkich ćwiczeń, prowadząca zmontuje krótkometrażowy dokument. Wymagane wcześniejsze zapoznanie się z materiałami filmowymi przesłanymi do uczestników drogą mailową.

Prowadząca:

Małgorzata Goliszewska – reżyserka, artystka wizualna

Drama stosowana w budowaniu dobrych relacji w grupie 

Techniki dramowe wspierają rozwój wyobraźni, budują świadomość swoich możliwości i ograniczeń, rozwijają umiejętności społeczne i komunikacyjne oraz kształtują postawę otwartości. Podczas warsztatów poznasz i doświadczysz kilku konkretnych ćwiczeń dramowych, dowiesz się, co jest potrzebne do tego, by wprowadzić w grupie pracę dramą stosowaną i porozmawiasz o możliwościach zastosowania poznanych ćwiczeń w pracy z grupą wielokulturową.

Prowadzenie:

Olga Stobiecka-Rozmiarek – edukatorka antydyskryminacyjna i trenerka dramy stosowanej

Nauczanie kontrowersyjnych tematów – jak rozmawiać o równości płci w szkole 

Czy równość płci to w Polsce temat kontrowersyjny? Wspólnie zastanowimy się, jak jest on postrzegany w polskim społeczeństwie i jak przekłada się to na jego odbiór w szkole. Przetestujemy narzędzia edukacyjne, które ułatwią pracę z trudnymi tematami w klasie. Na przykładzie przenikających się kwestii różnorodności i równości płci zaprezentujemy metody edukacji antydyskryminacyjnej – pokażemy, jak zachęcać uczniów i uczennice do autorefleksji, jak realizować idee otwartości i włączania w szkole oraz jak w tym celu korzystać z ogólnodostępnych zasobów edukacyjnych – m.in. literatury, gier i filmów.

Prowadzące:

Elżbieta Grab – edukatorka, trenerka dramy stosowanej oraz trenerka antydyskryminacyjna. Autorka scenariuszy zajęć oraz koordynatorka programów edukacyjnych dotyczących pracy z różnorodnością w szkole.

Zuzanna Krzysztofik – koordynatorka ścieżki Dbam o równość płci w programie Szkoła otwartości, edukatorka zajmująca się m.in. psychoedukacją i uniwersalnymi formami edukacji kulturalnej, w tym edukacji włączającej.

Animacja poklatkowa – nowe konwencje, nowe inspiracje 

Animacja poklatkowa to nie tylko wiedza techniczna, polegająca na sprawnym operowaniu aparatem oraz programami do montażu i postprodukcji, ale również umiejętność doboru środków wizualnych. Na warsztacie poznasz różnorodne metody graficzne do wykorzystania w tworzeniu narracji oraz proste sposoby na budowanie napięcia czy charakteru postaci za pomocą artystycznych środków przekazu. Zdradzimy również sekrety pracy z niecodziennymi materiałami, takimi jak woda, ecoline, piasek, włóczki i inne. 

Prowadząca:

Edyta Ołdak, artystka wizualna, edukatorka kulturowa

Ja, ty, (me)my! O kulturze cyfrowej i praktykach medialnych w życiu naszych uczniów i uczennic 

Współczesna popkultura, internet, media społecznościowe, ich język, a także obecne w nich kody, trendy i konwencje, w ogromnym stopniu kształtują naszą komunikacyjną codzienność, a już zwłaszcza jeżeli chodzi o przedstawicieli_ki dzisiejszego pokolenia młodych osób – naszych uczniów i uczennic. Podczas warsztatów z empatią i uwagą przyjrzymy się więc przestrzeniom medialnym, po których każdego dnia poruszają się dzisiaj młodzi ludzie. W ramach wspólnej rozmowy i kolejno realizowanych zadań wnikniemy w świat memów, TikToka, emoji, streamingu, BeReal, aplikacji mobilnych, platform społecznościowych i szeroko rozumianej kultury cyfrowej. Wszystko po to, aby postarać się zrozumieć praktyki medialne charakterystyczne dziś dla młodych osób i zdobytą w ten sposób wiedzę wykorzystać następnie w podejmowanych przez nas działaniach edukacyjnych, dydaktycznych lub wychowawczych.

Prowadzący:

Karol Jachymek kulturoznawca, medioznawca, doktor nauk humanistycznych, adiunkt w Katedrze Kultury i Mediów, prodziekan ds. studenckich Wydziału Nauk Humanistycznych Uniwersytetu SWPS w Warszawie. Ekspert w obszarze edukacji, kultury młodzieżowej, zmian generacyjnych (zwłaszcza Gen Z i Gen Alpha), komunikacji w (nowych) nowych mediach i trendów w popkulturze.

Edukacja bez przemocy

Podczas warsztatu zajmiemy się tematem budowania bezpieczeństwa w grupie i klasie. W tym celu zastanowimy się, jakie potrzeby ma młodzież w kontekście funkcjonowania w grupie rówieśniczej i wobec dorosłych oraz przyjrzymy się naszym własnym wartościom oraz strategiom ich realizacji. Zagadnienia te zostaną przeanalizowane w odniesieniu do zdrowia psychicznego i społecznego, zjawisk przemocowych oraz przeciwdziałania im. Będziemy pracować innowacyjnymi metodami aktywizującymi, stawiając na doświadczenie, refleksję, jak i poszukiwanie rozwiązań. W ramach warsztatów będą pokazywane narzędzia i publikacje dotyczące równego traktowania w szkołach.

Prowadzący:

Agnieszka Biela, psycholożka, trenerka warsztatu psychologicznego i treningu interpersonalnego, superwizorka, pracowniczka oświaty. Pracuje w oparciu o podejście humanistyczno-doświadczeniowe, proces grupowy i metodologię WenDo, wzbogacone o elementy terapii akceptacji i zaangażowania.

Julian Czurko, trener oświaty i biznesu, coach, facylitator, edukator i mentor młodzieżowy, doktor nauk humanistycznych. Pracuje metodologiami rozwojowej pracy z metaforą Clean Coaching, podejścia procesowego JAK-MD oraz edukacji antyprzemocowej dla chłopaków SZTAMA.

14.00-15.00

Przerwa obiadowa

15.00 - 16.30

Warsztaty 4.

Warsztaty na dobre zakończenie poświęcamy działaniom, które pomagają znaleźć wewnętrzny spokój i odetchnąć. Spróbujemy pokazać w nim, w jaki sposób włączyć twórczość przez małe “t”, ruch i zabawę w codzienne dbanie o swój dobrostan. Joga z poezją, haftowanie, taniec i wspólny śpiew krzepią? – przyjdź i się przekonaj. 

Joga, uważność i poezja  

Bycie nauczycielem to sztuka dzielenia się. Dwie nauczycielki podzielą się więc z Wami tym, co pozwala im zatrzymać się i znaleźć spokój w pędzącym świecie. Zapraszamy do łagodnego ruchu i uważnego pobycia ze sobą. Aby zapewnić sobie komfort podczas warsztatów, weźcie ze sobą luźny sportowy strój (i własną matę, jeśli tak wolicie). Nie jest wymagane żadne wcześniejsze doświadczenie z jogą. 

Prowadzące: 

Joanna Roszak – profesorka w Instytucie Slawistyki Polskiej Akademii Nauk, literaturoznawczyni, nauczycielka języka polskiego. Propagatorka edukowania na rzecz pokoju. W 2021 roku została wyróżniona w Nagrodzie im. Ireny Sendlerowej „Za naprawianie świata”, a także Nagrodą im. Romana Czerneckiego (nagroda specjalna) za teksty poświęcone edukacji. Poetka (m.in. Tego dnia, Przyszli niedokonani, Ploso). Autorka książek, m.in. Żuraw z origami. Opowieść o Józefie Rotblacie (2019)”. Joginka. 

Emilia Kędziorek – w CEO zajmuje się przede wszystkim tematyką wychowawczą. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego (filologia klasyczna) oraz studiów podyplomowych w Instytucie Badań Literackich PAN (filologia polska, wiedza o kulturze). Nauczycielka mindfulness i compassion (Institute for Mindfulness-based Approaches i Polski Instytut Mindfulness). Przez 27 lat pracowała jako nauczycielka licealna.

Haftowanie razem

Haft to jedna z najstarszych technik ozdabiania tkanin. Można haftować obrazy i słowa. Wyhaftowane słowo nie jest tym samym, co słowo napisane, choć podobnie jak każdy z nas ma charakter pisma, ma również osobisty charakter haftu. Pisze się szybko, haftuje powoli, to nadaje haftowanemu obiektowi i procesowi pracy inny wymiar i znaczenie. Haftowanie wymaga koncentracji, a powtarzalne ruchy igły przechodzącej przez tkaninę przypomina medytację. Na warsztatach każdy z uczestników wyhaftuje wybrane przez siebie, ważne dla autora, słowo oraz drobny element graficzny uzupełniający wizualnie i tematycznie całość. Warsztaty przeznaczone są zarówno dla osób haftujących, jak i tych, które chciałyby rozpocząć swoją przygodę z haftem. Zapewniamy wszystkie konieczne materiały. 

Prowadząca:

Magdalena Jaworska, twórczyni działająca na wielu płaszczyznach plastycznych, takich jak tkanina artystyczna, ilustracja, kolaż. Autorka ponad stu haftowanych makatek komentujących relacje międzyludzkie, kondycję jednostki we współczesnym świecie oraz tematykę związaną z wymieraniem gatunków. strona internetowa: http://haftyikrzyki.blogspot.com/

Taniec w dobrej sprawie

Na warsztatach zumby zaczerpniemy sił ze wspólnego doświadczania zabawy, ruchu i muzyki. Zajęcia poprowadzi Ira Hezima z inicjatywy Refugees Dance Club, gwarantując przyjazną atmosferę, w której każdy – niezależnie od stopnia wysportowania czy też ekstrawertyczności – znajdzie dla siebie miejsce. Prosimy o zabranie wygodnego stroju i sportowych butów. Nie jest wymagane żadne wcześniejsze doświadczenie z zumbą. 

Prowadząca:

Ira Hezima z Refugees Dance Club. 

Ira Hezima: „Nazywam się Ira. Jestem z Ukrainy. Teraz, z powodu wojny mieszkam w Polsce, ale ciągle bardzo chcę tańczyć. Tańczyłam połowę swojego życia. Pomaga mi to odciągnąć uwagę od problemów, z którymi się konfrontuję, zrelaksować i poczuć wolną. Zapraszam Was do mojej przestrzeni wolności i relaksu.”

Refugees Dance Club to oddolna inicjatywa założona przez osoby uchodźcze chcące dzielić się swoim tańcem. Zajęcia prowadzą uchodźcy i uchodźczynie, którzy są instruktorami tańca, Ira z Ukrainy, Manzi z Rwandy oraz Zak z Maroka, wszyscy uciekli z Ukrainy po wybuchu wojny. 

16:30-17:00

Podsumowanie konferencji

Lokalizacja wydarzenia

Konferencja odbędzie się w Ursynowskim Centrum Kultury „Alternatywy” przy ul. Indiry Gandhi 9 w Warszawie.

Projekt „Szkoła Otwartości. Doskonalenie kompetencji nauczycieli na rzecz praktyk włączających oraz przeciwdziałania dyskryminacji i wykluczeniu w szkole.” korzysta z dofinansowania o wartości 96 tys. euro otrzymanego od Islandii, Liechtensteinu i Norwegii w ramach funduszy EOG.

Partnerem wydarzenia jest Plan International.

Inne aktualności

Aktualności

07/02/2024
Webinar: Jak reagować na przemoc w klasie?
Sytuacje przemocowe między uczniami należą do najtrudniejszych, z jakim mierzą się w szkole nauczyciele i nauczycielki. Jak wtedy reagować? Każda taka sytuacja jest inna, nie ma więc jednego uniwersalnego narzędzia....
czytaj więcej»
22/01/2024
Konflikt w grupie – skorzystaj z naszych materiałów
Klasa, z którą pracujesz to społeczność pełna  indywidualności. Naturalną dynamiką grupy jest, że pojawią się w niej napięcia i nieporozumienia. Wiedza o procesach grupy pozwala na skuteczną profilaktykę i interwencję...
czytaj więcej»
08/01/2024
Webinarium „Metoda Wspólnej Sprawy – odpowiedź na nękanie i konflikty w klasie”
Metoda pracy z konfliktem Metoda Wspólnej Sprawy to podejście, które skupia się na przywracaniu komunikacji pomiędzy stronami, które zerwały więzi, naprawie szkód, a także pojednaniu stron zaangażowanych w konflikt w...
czytaj więcej»
Pięcioro uczniów i uczennic stoi obok siebie na korytarzu szkolnym. Uśmiechają się.
04/01/2024
Szkoła Pełna Emocji – warsztat online
Narzędziownik do pracy nad kompetencjami społecznymi Warsztaty „Szkoły Pełnej Emocji” kierujemy przede wszystkim (choć nie wyłącznie) do nauczycielek i nauczycieli klas 4-6 SP. Podczas spotkania omówimy kompleksowy zestaw narzędzi do edukacji...
czytaj więcej»
27/11/2023
Jakub Mączyński laureatem Nagrody im. Ireny Sendlerowej „Za naprawianie świata” 2023
Gala Nagrody w Białej Synagodze 25 listopada 2023 roku  w Białej Synagodze, w Sejnach odbyła się 17. gala Nagrody im. Ireny Sendlerowej „Za naprawianie świata”. Kapituła wyłoniła nowego laureata, ale...
czytaj więcej»
02/11/2023
Mamy nowych wyróżnionych w 17. edycji Nagrody im. Ireny Sendlerowej
Kapituła nominowała 11 osób do Nagrody Ostateczny wybór zaledwie kilkorga osób z całej puli bardzo dobrych zgłoszeń jest zawsze trudny. Nie inaczej było w tej edycji. Dlatego tym bardziej dziękujemy...
czytaj więcej»

Zobacz inne obszary naszych działań