c_id11

Grafika „Pomocna skrzynka w kryzysie powodziowym”  

INFOGRAFIKA

Informacje o materiale

Data dodania: 07.10.2024

Grupa docelowa: Uczniowie, Rodzice, Nauczyciele świetlicy, Nauczyciele przedmiotowi, Dyrektorzy, Wychowawcy, Specjaliści w szkole, Bibliotekarze

Opis materiału

Ilustracja przedstawia 5 zasad wsparcia psychospołecznego dla dzieci i młodzieży:

Zasada 1: Przywrócenie i budowanie poczucia bezpieczeństwa 

Tworzę komunikat: „Jesteś w miejscu, które staje się dla Ciebie coraz bardziej znane. Otaczasz się znajomymi przedmiotami, które tworzą przestrzeń, w której czujesz się komfortowo. Możemy wspólnie sprawdzić, czy wyposażenie sali uległo zmianie, dotknąć znane Ci sprzęty, a jeśli chcesz coś zmienić, co mogłoby Ci pomóc poczuć się lepiej – teraz jest na to dobry moment”.

Zasada 2: Umożliwienie uspokojenia się i samoregulacji  

Proponuję wykonanie prostych ćwiczeń oddechowych lub wprowadzenie elementów medytacji, które pomogą się wyciszyć i zrelaksować.

Zasada 3: Budowanie przekonania, że każda osoba ma zdolność do zmiany swojej sytuacji 

Pracuję nad wzmocnieniem poczucia wartości dziecka poprzez wskazywanie jego mocnych stron i superlatyw. Wspólnie pracujemy nad budowaniem poczucia sprawstwa i siły.

Zasada 4: Budowanie relacji i korzystanie ze wsparcia społecznego

Staram się włączać ucznia w aktywności społeczne, takie jak wspólne wyjścia, zajęcia kulinarne, wycieczki czy wieczory filmowe, aby wzmocnić jego relacje z innymi.

Zasada 5: Przywrócenie nadziei 

Pokazuję, że wielkie zmiany dokonują się małymi krokami. Tworzymy listę osiągniętych postępów, aby uświadomić dziecku, ile już zrobiło. Daję nadzieję, że najtrudniejsze etapy mamy już za sobą.

Zastanów się: Jak na co dzień wspierasz swoich uczniów i uczennice? Jak dbasz o stosowanie tych wskazówek? Która z tych pięciu zasad stanowi dla Ciebie największe wyzwanie w obecnej sytuacji szkolnej i dlaczego?

Zobacz materiał

Grafika „Bezpieczna skrzynka"

<

Pobierz materiał

Pomocna skrzynka w kryzysie powodziowym

format: jpg

wielkość: 102,06 KB

Pobierz

Podobne materiały

Film lub webinarium

Jak rozmawiać z młodzieżą o klimacie?

Projektowanie dostępnego uczenia się (UDL) to nowoczesne podejście do nauczania, które pozwala tworzyć lekcje uwzględniające potrzeby wszystkich
Zobacz
Film lub webinarium

Sztuka (w) edukacji. Jak korzystać ze sztuki w...

Obejrzyj webinarium „Sztuka (w) edukacji. Jak korzystać ze sztuki w szkole?”. Webinarium prowadzi Marta Przybył z Muzeum
Zobacz
Publikacja

Dobre praktyki w projektach młodzieżowych na rzecz zmiany

Zobacz
Film lub webinarium

Niegrzeczne, zestresowane czy skrzywdzone? Jak wspierać ucznia i...

Jak pracować z uczniem ze złożoną historią, nie tracąc przy tym własnych zasobów? Jak dostrzec więcej niż
Zobacz
Film lub webinarium

Trzeba mieć zdrowie i nerwy, by (się) uczyć....

Nowy przedmiot to szansa, by troska o zdrowie – psychiczne, fizyczne i społeczne – stała się kluczowym
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Kosmiczne rewolucje. Spektakl

Zobacz
Publikacja

Myśląc o wieloetniczności

Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

„Z Krainy Stresu do Krainy Spokoju” Kurs Nawigacji...

Materiał dodatkowy do projektów CEO opartych na metodzie Better Learning Programme (BLP) przeznaczony dla uczniów i uczennic.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

„Z Krainy Stresu do Krainy Spokoju” Kurs Nawigacji...

Materiał dodatkowy do projektów CEO opartych na metodzie Better Learning Programme (BLP) przeznaczony dla uczniów i uczennic.
Zobacz
Film lub webinarium

Jak utrzymać zaangażowanie uczniów w projekcie edukacyjnym?

Wszystko, co musisz wiedzieć o zaangażowaniu uczniów, by kontynuować i doprowadzić projekt edukacyjny do finału.
Zobacz
Film lub webinarium

Dobrostan psychiczny i dobre relacje w szkole

Webinar z psychologiem poświęcony budowaniu dobrych relacji w szkole i zdrowiu psychicznemu dzieci i młodzież
Zobacz
Film lub webinarium

Porusz przestrzeń. Interwencje artystyczne dla młodzieży

Webinarium dla nauczycieli o tym, jak interwencje artystyczne budują poczucie sprawczości młodych ludzi i wspierają lokalną tożsamość.
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY