Opis materiału
Scenariusz lekcji na podstawie książek z serii Minecraft. Język angielski. Megazadania.
Seria książek MINECRAFT. Język angielski. Megazadania, (wyd. HarperCollins Polska), to cykl zeszytów z zadaniami dla dzieci w wieku od 7, 8, 9 lat , wykorzystujące grę Minecraft jako podstawę do ćwiczenia pisowni i wymowy, słownictwa, gramatyki, interpunkcji a także komponowania wypowiedzi i kreatywnego pisania. Seria konsultowana z metodykiem nauczania.
Scenariusz lekcji 2×45 min. z materiałem rozdanym jako praca własna w domu przed zajęciami.
Obszar nauczania:
Szkoła podstawowa, klasy 1-2
Treści nauczania zgodne z podstawą programową:
• Określanie położenia przedmiotów oraz osób w terenie, orientacja w terenie
• Tworzenie krótkich, prostych, spójnych i logicznych wypowiedzi ustnych na podstawie obrazów
oraz tekstu
• Opisywanie położenia ludzi, zwierząt i przedmiotów
• Reagowanie ustnie w typowych sytuacjach
• Uzyskiwanie i przekazywanie informacji, instruowanie innych
• Czytanie i rozumienie prostego tekstu
• Przekazywanie informacji uzyskanych z tekstu w języku angielskim oraz z materiałów wizualnych, obrazów i filmów
• Dokonywanie samooceny i wykorzystywanie techniki samodzielnej pracy nad językiem, prowadzenie notatek, stosowanie mnemotechnik
• Współdziałanie w grupie
• Stosowanie strategii komunikacyjnych (np. domyślanie się znaczenia wyrazów z kontekstu, identyfikowanie słów kluczy)
Cele:
Uczniowie / Uczennice:
• Będą współpracować w parach i grupach
• Będą czytać, słuchać i mówić w języku angielskim
• Będą ćwiczyć i utrwalać wprowadzane słownictwo poprzez gry i zabawy
• Będą dokonywać analizy własnych umiejętności
• Nauczą się określać położenie przedmiotów w przestrzeni, używając przyimków miejsca z wykorzystaniem materiałów pomocniczych
• Poznają słownictwo z gry Minecraft i będą potrafili użyć go spontanicznie w zdaniach
• Utrwalą pytanie Where is….? oraz konstrukcję I’ve got
O autorce:
Mama dwójki dzieci, 7-letniego Brunona i 4-letniej Gai, które są najbardziej wymagającymi nauczycielami życia oraz ogromną skarbnicą inspiracji metodycznych i treningu cierpliwości. Jest nauczycielką angielskiego z powołaniem i prawie 20-letnim doświadczeniem w uczeniu, ale także tłumaczką, psycholożką, i instruktorką narciarstwa. Podąża za potrzebami i możliwościami ucznia zarówno w klasie, jak i na stoku narciarskim. Podczas swoich lekcji stawia przede wszystkim na komunikację między uczniami, ćwiczenie mówienia i aktywnego słuchania.