Tryb matematyczny – scenariusz lekcji na podstawie książek z serii Minecraft. Matematyka. Megazadania.

Scenariusz lub ćwiczenie

Informacje o materiale

Data dodania: 08.05.2023

Grupa docelowa: Nauczyciele przedmiotowi, Bibliotekarze, Nauczyciele świetlicy

Opis materiału

„Tryb matematyczny – scenariusz lekcji na podstawie książek z serii Minecraft. Matematyka. Megazadania.”

Seria książek MINECRAFT. Megazadania, (wyd. HarperCollins Polska), to cykl zeszytów z zadaniami matematycznymi dla dzieci w wieku od 7 lat wzwyż, wykorzystujące grę Minecraft jako podstawę do ćwiczenia kluczowych umiejętności matematycznych na odpowiednim do wieku poziomie. Seria konsultowana z metodykiem nauczania.

Obszar nauczania:
Szkoła podstawowa, klasy 1-3

Treści nauczania zgodne z podstawą programową:

• rozwijanie umiejętności krytycznego i logicznego myślenia, rozumowania, argumentowania
i wnioskowania;
• rozbudzanie ciekawości poznawczej uczniów oraz motywacji do nauki;
• kształtowanie postawy otwartej wobec świata i innych ludzi, aktywności w życiu społecznym
oraz odpowiedzialności za zbiorowość;
• sprawne wykorzystywanie matematyki w życiu codziennym, a także kształcenie myślenia matematycznego;
praca w zespole i społeczna aktywność;
• umiejętność stawiania pytań, dostrzegania problemów, zbierania informacji potrzebnych do ich
rozwiązania, planowania i organizacji działania;
• dzielenie na dwie i cztery równe części; używanie pojęć: połowa, dwa i pół, cztery równe części,
czwarta część lub ćwierć;
• układanie zadań i rozwiązywanie ich, tworzenie łamigłówek matematycznych, wykorzystywanie
w tym procesie własnej aktywności artystycznej, technicznej, konstrukcyjnej;
• dodawanie i odejmowanie liczb dwucyfrowych; obliczanie sumy i różnic większych liczb prostych; mnożenie liczb dwucyfrowych przez 2; mnożenie i dzielenie w zakresie tabliczki mnożenia.

Cele:
Uczniowie / Uczennice:
• będą współpracować w grupach,
• będą dokonywać analizy własnych umiejętności i porównywać je w grupie,
• będą odpowiednio zarządzać dostępnymi zasobami,
• będą wspólnie rozwiązywać problemy i układać plan działania,
• będą szlifować swoje umiejętności matematyczne.

Kryteria sukcesu:
Po lekcji uczniowie/uczennice:
• potrafią napełnić naczynie w ½ i w ¼ (bez znajomości całkowitej pojemności naczynia i podziałki
pomocniczej),
• potrafią zaplanować strategię działania,
• potrafią współpracować i słuchać siebie nawzajem,
• zakodują i odkodują opis poruszania się po planszy.

 

O autorce:
Janina Taniewicz jest absolwentką Uniwersytetu Warszawskiego oraz nauczycielką w podwarszawskiej szkole podstawowej. Na co dzień uczy chemii, matematyki oraz prowadzi kółko chemiczne. Podczas swoich zajęć stara się przekonać uczniów, że „matematyka da się lubić”, a jednocześnie pokazać, że legendy o trudnościach, jakie sprawia królowa nauk, są przereklamowane.

Pobierz materiał

Tryb matematyczny - scenariusz lekcji

format: pdf

wielkość: 11,41 MB

Pobierz

Podobne materiały

Film lub webinarium

Rada pedagogiczna. Spotkanie zespołu. Co wzmocni ich sprawczość?

Współpraca w zespole nauczycielski, czyli efektywne rady pedagogiczne.
Zobacz
Film lub webinarium

Kto się boi matematyki? Czy da się ją...

Poznaj sposoby na to, aby dzieci polubiły matematykę i zainspiruj się doświadczeniem z pracy z dziećmi w
Zobacz
Film lub webinarium

Jak twórczo wykorzystać potencjał lokalny w bibliotece?

"Lokalność w bibliotece" cz. II. Zainspiruj się lokalnością . Dowiedz się w jaki sposób ją diagnozować i
Zobacz
Film lub webinarium

Diagnoza lokalna w bibliotece

"Lokalność w bibliotece" cz. I. Zainspiruj się lokalnością . Dowiedz się w jaki sposób ją diagnozować i
Zobacz
Gra Edukacyjna

Ikony skojarzeń i gra karciana do spektaklu „Iskry...

Narzędzie edukacyjne, które pomoże poznać lub zapamiętać dokonania osób ważnych dla polskiej historii, nauki i kultury.
Zobacz
Gra Edukacyjna

RÓWNE SZANSE. Gra korytarzowa

Narzędzie edukacyjne, pobudzające do refleksji nad wzajemną współpracą w społeczności szkolnej i przydatne we wdrażaniu standardu równości
Zobacz
Film lub webinarium

Nauczyciel i rodzic. Jak razem zbudować dobry kontakt?

Obustronna komunikacja jest podstawą dobrych kontaktów, z których korzyści możesz czerpać Ty, rodzice i Twoi uczniowie.
Zobacz
Film lub webinarium

Jak pracować nad programem wychowawczo-profilaktycznym w szkole?

Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

VI.13 Czy Chiny zastąpią USA w roli supermocarstwa?

Scenariusz lekcji realizuje zagadnienie VI.13. Dotyczy Chin, ich supermocarstwowych predyspozycji oraz rywalizacji z USA.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

VII.5, VI.15 Rozmowy w trójkącie bermudzkim – między...

Scenariusz lekcji realizuje zagadnienie VII.5 i VI.15. Dotyczy złożonych zagadnień związanych ze współistnieniem religii, wolności wypowiedzi i
Zobacz
Materiał graficzny

Prezentacja do webinaru ,,Przedsiębiorczy, czyli zaangażowany. Jak dbać...

Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Program warsztatu dla nauczycieli ,,Jak założyć spółdzielnię uczniowską”

Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY