VI.13 Czy Chiny zastąpią USA w roli supermocarstwa?

Scenariusz lub ćwiczenie

Informacje o materiale

Data dodania: 03.09.2023

Grupa docelowa: Nauczyciele przedmiotowi

Opis materiału

Z tym scenariuszem przeprowadzisz lekcję historii i teraźniejszości podczas której młodzi ludzie:

• poznają definicję i kryteria, według których klasyfikuje się mocarstwa;

• poznają prognozy dotyczące przyszłości Chin i ich ewentualnej roli jako światowego supermocarstwa;

• dowiedzą się, jakie są mocne i słabe strony chińskiej gospodarki, armii, wpływów politycznych oraz kulturowych;

• zrozumieją, że supermocarstwa odgrywały istotną rolę w kształtowaniu obrazu świata zarówno              w przeszłości, jak i obecnie;

• rozwiną umiejętność wyszukiwania informacji w tekstach, tabelach i wykresach, a także ustosunkowywania się do argumentów, którymi posługują się ich autorzy;

• rozwiną elementy krytycznego myślenia, zwłaszcza te użyteczne w sytuacji, gdy mamy do czynienia         z różnorodnymi, często sprzecznymi opiniami na dany temat.

Podobne materiały

Film lub webinarium

Wycieczka w przeszłość. Jak twórczo korzystać z archiwów?

Zobacz
Film lub webinarium

Od buddy system do zaangażowania uczniów w szkolne...

Zobacz
Artykuł

Jak oceniać kompetencje językowe dzieci z doświadczeniem migracji?

Ocena kompetencji językowych dzieci z migracją w artykule eksplorującym proces nabywania języka polskiego. Wskazówki dla nauczycieli, narzędzia
Zobacz
Artykuł

Język komunikacji a język edukacji oraz specyfika uczenia...

Odkryj różnice między językiem komunikacji a edukacji w artykule o wsparciu dla uczniów z Ukrainy. Poznaj kluczowe
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Wszystkie drogi prowadzą do lasu

Ćwiczenie pozwala lepiej poznać związki pomiędzy naszym stylem życia a kondycją lasu oraz procesem wytwarzania produktów z surowców
Zobacz
Film lub webinarium

Laptopy dla czwartoklasistów. Prawo, metodyka, edukacja cyfrowa

Program “laptopy dla czwartoklasistów” to wyzwanie dla nauczycieli związane z włączeniem sprzętu należącego do uczniów i uczennic
Zobacz
Publikacja

Publikacja „Od wyzwania do uznania” Edukacja włączająca –...

Zobacz
Film lub webinarium

WspólNoty – notatki twórcze o kulturze okolicy. Jak...

Webinar z inspiracjami do kreatywnych działań - z biblioteką jako centrum wsparcia i prezentacji efektów.
Zobacz
Film lub webinarium

Rytuały i drobiazgi rozwijające relacje w klasie

Rozmowa o budowaniu poczucia bezpieczeństwa, umiejętności współpracy i motywacji do nauki przez cały rok.
Zobacz
Publikacja

Katalog filmowy

Sprawdź, jakie filmy znajdziesz w naszych zasobach filmowych. 
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Jak rozmawiać o uchodźcach? Materiały metodyczne

Materiały metodyczne pomagające w podejmowaniu tematyki migracji i uchodźstwa.
Zobacz
Film lub webinarium

Język równościowy. Włączający czy wykluczający?

Panel dyskusyjny o włączającym i wykluczającym potencjale języka inkluzywnego.
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY