Jak rozwijać własne umiejętności wychowawcze?

Publikacja

Informacje o materiale

Data dodania: 20.09.2021

Grupa docelowa: Wychowawcy

Opis materiału

Pierwsza część publikacji „Wychowanie to podstawa”, poświęcona szczególnie autorefleksji wychowawczyni lub wychowawcy klasy. Znajdziecie w niej następujące artykuły: Wychowanie jako proces; Trzy filary wsparcia dla każdego wychowawcy; Jak być wychowawcą włączającym?; Modelowanie – supermoc wychowawcy; Spojrzeć w lustro – narzędzia autorefleksji w pracy wychowawczej; Dobrostan – podejście zrewidowane. Refleksję o własnych kompetencjach wychowawcy oraz warunkach własnej pracy uznajemy za kluczową, żeby móc towarzyszy dzieciom i młodzieży na drodze ich rozwoju.

———
Projekt “Wychowanie to podstawa” korzysta z dofinansowania o wartości 109 tys. euro otrzymanego od Islandii, Liechtensteinu i Norwegii w ramach Funduszy EOG.
 
Celem projektu “Wychowanie to podstawa” jest przygotowanie i upowszechnienie modelowego procesu planowania, tworzenia i wdrażania rozwiązań wzmacniających funkcję wychowawczą szkoły, nastawioną na kształcenie u uczniów i uczennic kompetencji społecznych, obywatelskich i osobistych, przy jednoczesnym wzmocnieniu inkluzyjności działań edukacyjnych.

Pobierz materiał

Jak rozwijać własne umiejętności wychowawcze?

format: pdf

wielkość: 1,37 MB

Pobierz

Podobne materiały

Film lub webinarium

Webinarium Środowisko przyrodnicze globalnie

Zapraszamy do obejrzenia webinarium, podczas którego porozmawiamy o globalnych wyzwaniach środowiskowych i możliwościach lokalnych działań.
Zobacz
Film lub webinarium

Webinarium: „Szkoła otwartości – dbam o równość płci....

Zobacz
Film lub webinarium

Motywacja – jak w prosty sposób wzbudzić u...

Poznaj proste sposoby, by pomagać uczniom w znalezieniu motywacji i chęci do nauki w sobie w sobie.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Co warto wiedzieć o przedsiębiorczości i byciu przedsiębiorczym?

Scenariusz zajęć do programu "Młodzi przedsiębiorczy"
Zobacz
Publikacja

Cele uczenia się. Jak pomóc uczniom zrozumieć każdą...

Autorki, zakładają, że wyniki w nauce uczniów zależą od nich samych. Do tego potrzebne jest formułowanie celów
Zobacz
Publikacja

Oceniam ucząc

Jak oceniać w klasach I-III? Ocenianie kształtujące w edukacji wczesnoszkolnej.
Zobacz
Publikacja

Technologie informacyjno – komunikacyjne na lekcjach

Książka pokazuje, jak wykorzystywać nowoczesne technologie w szkole, a jednocześnie realizować zasady oceniania kształtującego.
Zobacz
Publikacja

Uczę (się) w szkole

Praktyczna pomoc w pracy nauczyciela. Opis 5 strategii oceniania kształtującego wzbogaconych o przykłady zastosowań.
Zobacz
Artykuł

Szczyt Klimatyczny COP27

O tym czego się spodziewać i dlaczego szczyt w tym roku będzie inny niż poprzednie, przeczytacie w
Zobacz
Artykuł

W świecie politycznych idei. Rozdział z „Przewodnika obywatelskiego.”

Rozdział wyjaśnia czym są ideologie polityczne oraz jakie cechy charakteryzują ich zwolenników. Pomoc do nauki historii i
Zobacz
Artykuł

Dyskryminacja intersekcjonalna a kryzys migracyjny.

Dyskryminacja intersekcjonalna w kontekście kryzysu migracyjnego i jego konsekwencji w polskich szkołach: przyczyny i skutki, rekomendacje i
Zobacz
Film lub webinarium

Jak wzmacniać nauczycieli wobec wyzwań, jakie niesie za...

Jakich kompetencji potrzebują nauczyciele, by na co dzień pracować z uczniami z różnych kręgów kulturowych?
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY