Każdy ma prawo dotknąć chmur… Dzienniki marzeń

Scenariusz lub ćwiczenie

Informacje o materiale

Data dodania: 29.09.2021

Grupa docelowa: Nauczyciele przedmiotowi, Wychowawcy, Nauczyciele świetlicy

Opis materiału

Podczas godziny wychowawczej uczniowie i uczennice zastanowią się, jak powinien wyglądać świat, by wszystkie osoby miały równe szanse rozwoju. Przygotują swoje dzienniki marzeń, w których odpowiedzą na pytanie, kim chcą zostać w przyszłości. Poznają marzenia bohaterów i bohaterek opowieści filmowej pt. Dzienniki marzeń zrealizowanej przez UNHCR. Refleksję młodzieży nad kształtem świata równych szans w kontekście migracji wzbudzą zadania opisane w 16 Celu Zrównoważonego Rozwoju. Przeprowadzenie ćwiczenia jest okazją, by wychowawca, wychowawczyni klasy poznali swoich uczniów i uczennice. Spotkanie może pomóc młodzieży uświadomić sobie, jaki ma wpływ na kształt własnego życia oraz na los rówieśników i rówieśniczek. Zajęcia pobudzają empatię, aktywizują do poszukiwania rozwiązań i budują postawę otwartości.

Pobierz materiał

Ćwiczenie każdy ma prawo dotknąć chmur

format: pdf

wielkość: 266,23 KB

Pobierz

Podobne materiały

Film lub webinarium

Webinarium Środowisko przyrodnicze globalnie

Zapraszamy do obejrzenia webinarium, podczas którego porozmawiamy o globalnych wyzwaniach środowiskowych i możliwościach lokalnych działań.
Zobacz
Film lub webinarium

Webinarium: „Szkoła otwartości – dbam o równość płci....

Zobacz
Film lub webinarium

Motywacja – jak w prosty sposób wzbudzić u...

Poznaj proste sposoby, by pomagać uczniom w znalezieniu motywacji i chęci do nauki w sobie w sobie.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Co warto wiedzieć o przedsiębiorczości i byciu przedsiębiorczym?

Scenariusz zajęć do programu "Młodzi przedsiębiorczy"
Zobacz
Publikacja

Cele uczenia się. Jak pomóc uczniom zrozumieć każdą...

Autorki, zakładają, że wyniki w nauce uczniów zależą od nich samych. Do tego potrzebne jest formułowanie celów
Zobacz
Publikacja

Oceniam ucząc

Jak oceniać w klasach I-III? Ocenianie kształtujące w edukacji wczesnoszkolnej.
Zobacz
Publikacja

Technologie informacyjno – komunikacyjne na lekcjach

Książka pokazuje, jak wykorzystywać nowoczesne technologie w szkole, a jednocześnie realizować zasady oceniania kształtującego.
Zobacz
Publikacja

Uczę (się) w szkole

Praktyczna pomoc w pracy nauczyciela. Opis 5 strategii oceniania kształtującego wzbogaconych o przykłady zastosowań.
Zobacz
Artykuł

Szczyt Klimatyczny COP27

O tym czego się spodziewać i dlaczego szczyt w tym roku będzie inny niż poprzednie, przeczytacie w
Zobacz
Artykuł

W świecie politycznych idei. Rozdział z „Przewodnika obywatelskiego.”

Rozdział wyjaśnia czym są ideologie polityczne oraz jakie cechy charakteryzują ich zwolenników. Pomoc do nauki historii i
Zobacz
Artykuł

Dyskryminacja intersekcjonalna a kryzys migracyjny.

Dyskryminacja intersekcjonalna w kontekście kryzysu migracyjnego i jego konsekwencji w polskich szkołach: przyczyny i skutki, rekomendacje i
Zobacz
Film lub webinarium

Jak wzmacniać nauczycieli wobec wyzwań, jakie niesie za...

Jakich kompetencji potrzebują nauczyciele, by na co dzień pracować z uczniami z różnych kręgów kulturowych?
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY