Filary inkluzywnej wspólnoty: włączanie i wzmacnianie

FILM/Webinar

Informacje o materiale

Data dodania: 08.09.2021

Grupa docelowa: Nauczyciele przedmiotowi, Wychowawcy, Specjaliści w szkole

Opis materiału

Nagranie to webinarium prowadzone przez mentora programu Szkoła Tolerancji – Jakuba Niewińskiego. W pierwszej części webinarium prowadzący odnosi się do zadań, które wykonywali uczestnicy i uczestniczki VI edycji Szkoły Tolerancji, której tematem była wspólnota. Nauczyciele i nauczycielki wzięli udział w internetowym kursie dotyczącym szeroko pojętej edukacji włączającej. W drugiej części webinarium przybliżone zostały dwa obszary tej edukacji – wzmacnianie i włączanie, które obok widoczności i współpracy stanowią model czterech filarów szkoły włączającej. W webinarium pojawia się wiele przykładów działań i pomysłów na ćwiczenia, które można wykonać z uczniami i uczennicami, by wspierać obszary omawianych filarów.

Podobne materiały

Scenariusz lub ćwiczenie

Polskie przykłady rozwijania umiejętności myślenia w klasie

Polecamy publikację “Uczyć (się) głębiej” wraz z polskimi przykładami wykorzystania narzędzi w niej opisywanych.
Zobacz
Artykuł

Film w szkole. Nie tylko na lekcji wychowawczej

Artykuł, który wprowadza w tematykę edukacji filmowej w szkole.
Zobacz
Materiał graficzny

Plakaty „Ścieżki do Celów”

Plakaty “Ścieżki do Celów”. Materiały dodatkowe dla nauczycieli i nauczycielek do zajęć z edukacji globalnej.
Zobacz
Materiał graficzny

Dach na monsun

Dach na monsun, czyli czy można przygotować się na zmiany klimatyczne. Materiał dodatkowy dla nauczycieli i nauczycielek
Zobacz
Dobra praktyka

Sprawiedliwe toalety. Dobra praktyka z Zabrza

Sprawiedliwe toalety. Dobra praktyka projektu wykonanego przez uczniów i uczennice z Zabrza. Materiał dodatkowy na zajęcia z
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Śmietnisko – siedzisko

Śmietnisko - siedzisko. Design przedmiotu z używanych materiałów. Scenariusz zajęć z plastyki i zajęć artystycznych
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Różne = równe. W świecie barw i wartości

Różne = równe. W świecie barw i wartości. Ćwiczenie z zakresu edukacji globalnej na lekcje plastyki w
Zobacz
Artykuł

5. Strategia OK

Wspomaganie uczniów, by stali się odpowiedzialnymi autorami procesu swojego uczenia się.
Zobacz
Artykuł

4. Strategia OK

Umożliwianie uczniom, by korzystali wzajemnie ze swojej wiedzy i umiejętności.
Zobacz
Artykuł

3. Strategia OK

Udzielanie uczniom takich informacji zwrotnych, które umożliwiają im widoczny postęp.
Zobacz
Artykuł

2. Strategia OK

Organizowanie w klasie dyskusji, zadawanie pytań i zadań dających informacje, czy i jak uczniowie się uczą. 
Zobacz
Artykuł

1. Strategia OK

Określanie i wyjaśnianie uczniom celów uczenia się i kryteriów sukcesu.
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY