O budowaniu mostów, współistnieniu i gościnności – rozmowa z Krzysztofem Czyżewskim

Dobra praktyka

Informacje o materiale

Data dodania: 20.09.2021

Grupa docelowa: Nauczyciele przedmiotowi, Dyrektorzy, Wychowawcy

Opis materiału

Rozmawiamy o tym, jak budować wspólnotę, w której jest miejsce dla obcego („obcowanie – w sercu tego słowa jest obcy”), w jaki sposób praca nad językiem, którym się posługujemy jest pracą nad otwartością, jakie szanse i możliwości stwarza szkoła, która jest zwierciadłem społeczeństwa. Jest ona pierwszą z cyklu rozmów „Ucz otwartości” prowadzonych w ramach 15. edycji Nagrody im. Ireny Sendlerowej „Za naprawianie świata”. Nagroda przyznawana jest nauczycielkom i nauczycielom, którzy uczą i wychowują w duchu dialogu, otwartości i poszanowania innych; inspirują do działań zgodnych z tymi zasadami i wartościami i odgrywają aktywną rolę w swojej szkole oraz społeczności lokalnej.

Podobne materiały

Scenariusz lub ćwiczenie

Polskie przykłady rozwijania umiejętności myślenia w klasie

Polecamy publikację “Uczyć (się) głębiej” wraz z polskimi przykładami wykorzystania narzędzi w niej opisywanych.
Zobacz
Artykuł

Film w szkole. Nie tylko na lekcji wychowawczej

Artykuł, który wprowadza w tematykę edukacji filmowej w szkole.
Zobacz
Materiał graficzny

Plakaty „Ścieżki do Celów”

Plakaty “Ścieżki do Celów”. Materiały dodatkowe dla nauczycieli i nauczycielek do zajęć z edukacji globalnej.
Zobacz
Materiał graficzny

Dach na monsun

Dach na monsun, czyli czy można przygotować się na zmiany klimatyczne. Materiał dodatkowy dla nauczycieli i nauczycielek
Zobacz
Dobra praktyka

Sprawiedliwe toalety. Dobra praktyka z Zabrza

Sprawiedliwe toalety. Dobra praktyka projektu wykonanego przez uczniów i uczennice z Zabrza. Materiał dodatkowy na zajęcia z
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Śmietnisko – siedzisko

Śmietnisko - siedzisko. Design przedmiotu z używanych materiałów. Scenariusz zajęć z plastyki i zajęć artystycznych
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Różne = równe. W świecie barw i wartości

Różne = równe. W świecie barw i wartości. Ćwiczenie z zakresu edukacji globalnej na lekcje plastyki w
Zobacz
Artykuł

5. Strategia OK

Wspomaganie uczniów, by stali się odpowiedzialnymi autorami procesu swojego uczenia się.
Zobacz
Artykuł

4. Strategia OK

Umożliwianie uczniom, by korzystali wzajemnie ze swojej wiedzy i umiejętności.
Zobacz
Artykuł

3. Strategia OK

Udzielanie uczniom takich informacji zwrotnych, które umożliwiają im widoczny postęp.
Zobacz
Artykuł

2. Strategia OK

Organizowanie w klasie dyskusji, zadawanie pytań i zadań dających informacje, czy i jak uczniowie się uczą. 
Zobacz
Artykuł

1. Strategia OK

Określanie i wyjaśnianie uczniom celów uczenia się i kryteriów sukcesu.
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY