Webinarium: „Szkoła otwartości – dbam o równość płci. Przegląd badań i dobrych praktyk”

Aktualność

Grafika: logotyp grantowców z Norwegii, Liechtensteinu, Islandii

Publikacja, którą prezentujemy to kompendium wiedzy i jednocześnie krótki przegląd badań dotyczących równości płci w szkole oraz nierówności będących udziałem dziewcząt i chłopców, nauczycielek i nauczycieli.

Przy okazji tej premiery zapraszamy do rozmowy z autorkami o:

znak punktora  sytuacji w szkołach w perspektywie wyzwań związanych z równością płci;

znak punktora  metodach, które pomogą w wyrównywaniu szans w szkole;

znak punktora  narzędziach edukacyjnych na lekcje wychowawcze i przedmiotowe.

W trakcie rozmowy przedstawimy Grę Korytarzową jako jedno z narzędzi edukacyjnych, pobudzających do refleksji i przydatnych we wdrażaniu standardu równości płci w szkole.

W rozmowie wezmą udział:

Elżbieta Grab

Aleksandra Korczak

Zuzanna Krzysztofik

Edukatorka, trenerka dramy stosowanej oraz trenerka antydyskryminacyjna. Autorka scenariuszy zajęć oraz koordynatorka programów edukacyjnych dotyczących pracy z różnorodnością w szkole. Autorka zaprezentowanej Gry Korytarzowej.

Nauczycielka języka polskiego, etyki i filozofii w liceum, poetka, członkini Zakładu Literatury Popularnej, Dziecięcej i Młodzieżowej Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego, na którym to wydziale ukończyła studia doktoranckie. Autorka monografii i artykułów poświęconych badaniom nad literaturą dla dzieci i młodzieży, ekspertka do spraw lektur szkolnych oraz edukacji antydyskryminacyjnej.

Prowadząca spotkanie, koordynatorka ścieżki „Dbam o równość płci” w programie „Szkoła otwartości”. Prezeska Stowarzyszenia „Z Siedzibą w Warszawie”, zajmującego się edukacją w interaktywnej, włączającej formule, w tym psychoedukacją i uniwersalnymi formami edukacji kulturalnej.

Działanie realizowane w ramach projektu „Szkoła otwartości. Wspieranie równości płci”. Projekt finansowany przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię z Funduszy EOG w ramach Programu Aktywni Obywatele – Fundusz Regionalny.

Inne aktualności

Aktualności

02/05/2024
Webinarium: Jak rozpoznawać i reagować na dyskryminację w klasie?
13 maja g. 17:00-18.30 Dyskryminacja to nierówne i niesprawiedliwe traktowanie osób ze względu na ich tożsamość (czasem tylko przypisywaną). Podczas webinaru dowiesz się: jakie są formy, przyczyny i skutki dyskryminacji; jakie...
czytaj więcej»
02/05/2024
Webinarium: Inspiracje do działań społecznych w szkole
7 maja g. 18:00-19.30 Końcówka roku szkolnego to dobry czas na praktyczne podsumowanie i wykorzystanie zdobytej wiedzy. Przy okazji, przez zaangażowanie uczniów i uczennic w działania projektowe, na rzecz społeczności...
czytaj więcej»
08/04/2024
Laboratorium wiedzy i dobrych praktyk w Nowej Hucie
Wzajemna wymiana Raz w roku spotykamy się w gronie nauczycielskim, żeby podzielić się doświadczeniami, tworzyć nowe rozwiązania edukacyjne oraz testować narzędzia pracy z grupą uczniowską opracowane przez zespół Centrum Edukacji...
czytaj więcej»
07/02/2024
Webinar: Jak reagować na przemoc w klasie?
Sytuacje przemocowe między uczniami należą do najtrudniejszych, z jakim mierzą się w szkole nauczyciele i nauczycielki. Jak wtedy reagować? Każda taka sytuacja jest inna, nie ma więc jednego uniwersalnego narzędzia....
czytaj więcej»
22/01/2024
Konflikt w grupie – skorzystaj z naszych materiałów
Klasa, z którą pracujesz to społeczność pełna  indywidualności. Naturalną dynamiką grupy jest, że pojawią się w niej napięcia i nieporozumienia. Wiedza o procesach grupy pozwala na skuteczną profilaktykę i interwencję...
czytaj więcej»
08/01/2024
Webinarium „Metoda Wspólnej Sprawy – odpowiedź na nękanie i konflikty w klasie”
Metoda pracy z konfliktem Metoda Wspólnej Sprawy to podejście, które skupia się na przywracaniu komunikacji pomiędzy stronami, które zerwały więzi, naprawie szkód, a także pojednaniu stron zaangażowanych w konflikt w...
czytaj więcej»

Zobacz inne obszary naszych działań