21/06/2023
Tematem, wokół którego zbudowaliśmy program wydarzenia była otwarta i włączająca szkoła. Zależało nam nie tylko na refleksji i prezentowaniu podejść, ale także na przećwiczeniu konkretnych narzędzi, które z powodzeniem można wykorzystywać w pracy z grupą i podczas procesu kształcenia – w obrębie i poza budynkiem szkolnym.
OTWÓRZMY
Uczestniczki i uczestnicy mogli m.in. wziąć udział w warsztatach z edukacji o prawach człowieka, tworzeniu demokratycznej szkoły i budowaniu społeczności szkolnej wrażliwej na kwestie tożsamości płci. Podejmowaliśmy również wątki pracy z uczniami z doświadczeniem uchodźczym.
TWÓRZMY
Uczenie się to także kreacja. Zaprosiliśmy uczestników do pracy przy animacji poklatkowej, do wyjścia na zewnątrz i działania w terenie, do skorzystania z techniki dramowej, a także tworzenia memów i krótkich form pisanych w duchu poezji absurdu.
MY
W ostatniej sesji warsztatowej szczególny akcent położyliśmy na poszukiwanie własnego dobrostanu poprzez wspólny haft, taniec i jogę.
Projekt „Szkoła Otwartości. Doskonalenie kompetencji nauczycieli na rzecz praktyk włączających oraz przeciwdziałania dyskryminacji i wykluczeniu w szkole.” korzysta z dofinansowania o wartości 96 tys. euro otrzymanego od Islandii, Liechtensteinu i Norwegii w ramach funduszy EOG.
Partnerem działania jest Plan International.
Liczba odsłon 379