13/08/2025
Inne aktualności
Aktualności
Wrzesień to zagadka. Wracasz do znanej klasy, która wcale nie jest już taka sama. Albo wchodzisz do nowej grupy – i nie wiesz, kogo spotkasz, jaka będzie dynamika, co wydarzy się między uczniami i między Wami.
W takich momentach trudno mówić o „klasie jako wspólnocie”. A przecież od tych pierwszych tygodni zależy bardzo wiele.
To nie tylko wyzwanie dla uczniów. To wyzwanie także dla Ciebie – bo Ty też zawierasz nowe relacje. Ty też zyskujesz twarze, które zostaną z Tobą na zawsze. I Ty też przynosisz ze sobą swój bagaż: doświadczeń, emocji, intencji.
Wspólnota nie tworzy się sama. I nie polega tylko na tym, by „wszyscy się lubili”.
To konkretne działania, mikrostrategie, sposoby prowadzenia zajęć, dzięki którym uczniowie mogą się lepiej poznać, usłyszeć i zrozumieć. To przestrzeń, gdzie różnorodność nie staje się zarzewiem konfliktu – ale źródłem siły.
W klasie, jak w soczewce, skupiają się zjawiska, z którymi mierzy się całe społeczeństwo: wojna i migracja, napięcia kulturowe, nierówności płci, przemoc symboliczna. W naszym webinarze pokażemy, jak w tej rzeczywistości pracować z grupą i budować poczucie przynależności – bez górnolotnych haseł, za to z narzędziami, które realnie działają.
Przemyślisz, co pomaga tworzyć bezpieczną atmosferę od pierwszych dni nauki – nawet w wymagających zespołach.
Zobaczysz, jak mówić z uczniami o różnicach, tożsamości, uprzedzeniach – i jak nie unikać tematów, które naprawdę ich obchodzą.
Poznasz doświadczenia nauczycieli, którzy z sukcesem pracowali z grupami złożonymi, zróżnicowanymi, często naznaczonymi traumą migracyjną.
Otrzymasz konkretne narzędzia i materiały, które możesz wpleść w zajęcia wychowawcze i profilaktyczne już od września.
Dla wszystkich nauczycieli i nauczycielek, którzy:
mają przed sobą nowy zespół klasowy i chcą dobrze zacząć,
pracują z grupami, gdzie są napięcia, konflikty lub osoby wykluczane,
chcą uczyć nie tylko „wiedzy o społeczeństwie”, ale też bycia w społeczeństwie.
Ekspert ds. komunikacji z Centrum Edukacji Obywatelskiej.
Psycholożka, certyfikowana trenerka i superwizorka umiejętności społecznych, równościowych i międzykulturowych. Uczestniczy i współorganizuje krajowe oraz międzynarodowe przedsięwzięcia promujące kompetencje wzmacniające dialog i współpracę w szkołach. Od 20 lat szkoli i wspiera w budowaniu klasowych i szkolnych wspólnot, w rozwiązywaniu konfliktów między innymi o charakterze międzykulturowym, wdrażaniu metod humanistycznych w obliczu wykluczenia i przemocy. Współautorka, autorka i redaktorka ponad 30 publikacji wspierających kadry szkolne w pracy na rzecz współpracy, pokoju i równości.
Absolwent historii i filozofii. Mieszka w Raciborzu. Nauczyciel z 22 letnim stażem. Pracuje w raciborskich szkołach średnich. Uczy historii, wiedzy o społeczeństwie, historii i teraźniejszości oraz filozofii. Wychowawca klasy. W ramach współpracy z CEO realizował wiele przedsięwzięć edukacyjnych.
Nauczycielka języka polskiego w Państwowym Liceum Sztuk Plastycznych im. Juliana Fałata w Bielsku-Białej, wychowawczyni, tutorka, mentorka, współpracowniczka Centrum Edukacji Obywatelskiej w programach „Globalna szkoła”, „W świat z klasą”, „Rozmawiajmy o uchodźcach. Kluby Dobrej Rozmowy”, „1Planet4All – Razem dla Klimatu”, autorka i współautorka artykułów metodycznych, scenariuszy i ćwiczeń lekcyjnych do języka polskiego, lekcji wychowawczych, edukacji medialnej i religii. Autorka telewizyjnych lekcji języka polskiego KORKI.TV.
Aktualności