Webinarium: „Szkoła otwartości – dbam o równość płci. Przegląd badań i dobrych praktyk”

Aktualność

Grafika: logotyp grantowców z Norwegii, Liechtensteinu, Islandii

Publikacja, którą prezentujemy to kompendium wiedzy i jednocześnie krótki przegląd badań dotyczących równości płci w szkole oraz nierówności będących udziałem dziewcząt i chłopców, nauczycielek i nauczycieli.

Przy okazji tej premiery zapraszamy do rozmowy z autorkami o:

znak punktora  sytuacji w szkołach w perspektywie wyzwań związanych z równością płci;

znak punktora  metodach, które pomogą w wyrównywaniu szans w szkole;

znak punktora  narzędziach edukacyjnych na lekcje wychowawcze i przedmiotowe.

W trakcie rozmowy przedstawimy Grę Korytarzową jako jedno z narzędzi edukacyjnych, pobudzających do refleksji i przydatnych we wdrażaniu standardu równości płci w szkole.

W rozmowie wezmą udział:

Elżbieta Grab

Aleksandra Korczak

Zuzanna Krzysztofik

Edukatorka, trenerka dramy stosowanej oraz trenerka antydyskryminacyjna. Autorka scenariuszy zajęć oraz koordynatorka programów edukacyjnych dotyczących pracy z różnorodnością w szkole. Autorka zaprezentowanej Gry Korytarzowej.

Nauczycielka języka polskiego, etyki i filozofii w liceum, poetka, członkini Zakładu Literatury Popularnej, Dziecięcej i Młodzieżowej Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego, na którym to wydziale ukończyła studia doktoranckie. Autorka monografii i artykułów poświęconych badaniom nad literaturą dla dzieci i młodzieży, ekspertka do spraw lektur szkolnych oraz edukacji antydyskryminacyjnej.

Prowadząca spotkanie, koordynatorka ścieżki „Dbam o równość płci” w programie „Szkoła otwartości”. Prezeska Stowarzyszenia „Z Siedzibą w Warszawie”, zajmującego się edukacją w interaktywnej, włączającej formule, w tym psychoedukacją i uniwersalnymi formami edukacji kulturalnej.

Działanie realizowane w ramach projektu „Szkoła otwartości. Wspieranie równości płci”. Projekt finansowany przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię z Funduszy EOG w ramach Programu Aktywni Obywatele – Fundusz Regionalny.

Inne aktualności

Aktualności

07/02/2024
Webinar: Jak reagować na przemoc w klasie?
Sytuacje przemocowe między uczniami należą do najtrudniejszych, z jakim mierzą się w szkole nauczyciele i nauczycielki. Jak wtedy reagować? Każda taka sytuacja jest inna, nie ma więc jednego uniwersalnego narzędzia....
czytaj więcej»
22/01/2024
Konflikt w grupie – skorzystaj z naszych materiałów
Klasa, z którą pracujesz to społeczność pełna  indywidualności. Naturalną dynamiką grupy jest, że pojawią się w niej napięcia i nieporozumienia. Wiedza o procesach grupy pozwala na skuteczną profilaktykę i interwencję...
czytaj więcej»
08/01/2024
Webinarium „Metoda Wspólnej Sprawy – odpowiedź na nękanie i konflikty w klasie”
Metoda pracy z konfliktem Metoda Wspólnej Sprawy to podejście, które skupia się na przywracaniu komunikacji pomiędzy stronami, które zerwały więzi, naprawie szkód, a także pojednaniu stron zaangażowanych w konflikt w...
czytaj więcej»
Pięcioro uczniów i uczennic stoi obok siebie na korytarzu szkolnym. Uśmiechają się.
04/01/2024
Szkoła Pełna Emocji – warsztat online
Narzędziownik do pracy nad kompetencjami społecznymi Warsztaty „Szkoły Pełnej Emocji” kierujemy przede wszystkim (choć nie wyłącznie) do nauczycielek i nauczycieli klas 4-6 SP. Podczas spotkania omówimy kompleksowy zestaw narzędzi do edukacji...
czytaj więcej»
27/11/2023
Jakub Mączyński laureatem Nagrody im. Ireny Sendlerowej „Za naprawianie świata” 2023
Gala Nagrody w Białej Synagodze 25 listopada 2023 roku  w Białej Synagodze, w Sejnach odbyła się 17. gala Nagrody im. Ireny Sendlerowej „Za naprawianie świata”. Kapituła wyłoniła nowego laureata, ale...
czytaj więcej»
02/11/2023
Mamy nowych wyróżnionych w 17. edycji Nagrody im. Ireny Sendlerowej
Kapituła nominowała 11 osób do Nagrody Ostateczny wybór zaledwie kilkorga osób z całej puli bardzo dobrych zgłoszeń jest zawsze trudny. Nie inaczej było w tej edycji. Dlatego tym bardziej dziękujemy...
czytaj więcej»

Zobacz inne obszary naszych działań