Filary inkluzywnej wspólnoty: włączanie i wzmacnianie

FILM/Webinar

Informacje o materiale

Data dodania: 10.09.2021

Opis materiału

Jak tworzyć współpracujące zespoły nauczycielskie skoncentrowane na procesie uczenia się uczniów.

Prowadzenie:

  • Laura Piotrowska. Absolwentka wydziału historii na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu, studiów podyplomowych w zakresu edukacji niezależnej na Uniwersytecie Warszawskim oraz Zarządzania w oświacie na Uniwersytecie Jagiellońskim. Nauczycielka historii i wos. Trenerka programu „Szkoła Ucząca Się” realizowanego przez Fundację Centrum Edukacji Obywatelskiej . Prowadzi szkolenia dla dyrektorów i rad pedagogicznych
  • Marek Krukowski – dyrektor Szkoły Podstawowej nr 51 im. Jana Pawła II w Lublinie, nauczyciel historii i wiedzy o społeczeństwie, od 10 lat współpracuje z CEO
  • Zofia Stec – nauczycielka biologii i przyrody w Publicznej Szkole Podstawowej nr 1 z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Janusza Kusocińskiego w Sokołowie Podlaskim. Od 17 lat dyrektorka szkoły, szkoły która w Programie Szkoła Ucząca Się , pracuje nad rozwojem metod i sposobów nauczania i w 2017 roku otrzymała tytuł Lidera SUS jako druga szkoła na Mazowszu i ósma w kraju. Prywatnie lubi zwiedzać Stare Miasta w starych miastach i uprawiać przydomowy ogródek.
  • Ewa Szczerba – nauczycielka, dyrektorka Szkoły Podstawowej nr 5 im. Józefa Wybickiego w Mińsku Mazowieckim, certyfikowany coach. Współpracuje m.in. z Ośrodkiem Rozwoju Edukacji, Instytutem Spraw Społecznych Uniwersytetu Jagiellońskiego Centrum Studiów nad Przywództwem Edukacyjnym, Centrum Edukacji Obywatelskiej prowadząc warsztaty, szkolenia dla kadry oświatowej, nauczycieli, specjalistów. Autorka artykułów kierowanych do nauczycieli dyrektorów placówek oświatowych m.in. w miesięczniku kierowniczej kadry oświatowej „Dyrektor szkoły” Współautorka publikacji oświatowych wyd przez ORE i Uniwersytet Jagielloński . Od roku 2017 doradca dyrektorów placówek oświatowych, szkół i przedszkoli. Koordynator sieci współpracy i samokształcenia www.doskonaleniewsieci.pl; Ekspert MEN, od kilkunastu lat /2004/ udział w pracach komisji dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy. Webinarium powstało w ramach programu Akademia Liderów Oświaty „Szkoły uczącej się”.

Podobne materiały

Artykuł

ARTYKUŁ. Jak mówić do klasy, w której są...

Mówienie do klasy, w której są osoby z doświadczeniem migracji, wymaga wrażliwości i zrozumienia sytuacji uczennic i
Zobacz
Artykuł

ARTYKUŁ. Współpraca nauczycieli w szkole jako kluczowy element...

Jednym z elementów zmiany w szkole, który obserwujemy w ostatnich latach, jest rosnące docenianie efektu współpracy nauczycieli
Zobacz
Dobra praktyka

Dobre praktyki w zakresie zaspokajania potrzeb uczniów –...

Materiał opisuje dobre praktyki w zakresie integracji edukacyjnej na poziomie działań podejmowanych przez nauczycieli i nauczycielki.
Zobacz
Dobra praktyka

Dobre praktyki z zakresu integracji edukacyjnej – dla...

Materiał opisuje dobre praktyki w zakresie integracji edukacyjnej na poziomie działań podejmowanych przez dyrektorów i dyrektorki.
Zobacz
Artykuł

ARTYKUŁ. Konflikty w szkole. Jak nauczyciele i rodzice...

Materiał jest próbą odpowiedzi na potrzebę szukania porozumienia między nauczycielami/kami a rodzicami i opiekunami uczniów i uczennic.
Zobacz
Materiał graficzny

INFOGRAFIKA. Konflikty w szkole. Jak nauczyciele i rodzice...

Każda różnica zdań jest dobra, jeśli odpowiednio ją przepracujemy i zastanowimy się, co konstruktywnego może nieść ze
Zobacz
Film lub webinarium

Partycypacja uczniowska w edukacji kulturowej

Działania partycypacyjne są kluczowym elementem pracy ze sztuką. W ramach programu „Szkoła twórczych praktyk” eksperci edukacji kulturowej
Zobacz
Film lub webinarium

Działajmy wspólnie. Partnerstwa w projektach uczniowskich

Projekty partnerskie, działania partycypacyjne, diagnoza potrzeb i potencjałów – brzmi poważnie, prawda? A jednak wszystkie te elementy
Zobacz
Artykuł

ARTYKUŁ. Nauczyciel i rodzic lub opiekun. Jak razem...

Niniejszy materiał dotyczy budowania relacji z rodzicami.
Zobacz
Artykuł

ARTYKUŁ. Słowa wsparcia – do nauczycieli, rodziców i...

Wspieranie polega na pomaganiu, wspomaganiu lub dostarczaniu zasobów, aby ułatwić radzenie sobie z trudnościami czy osiąganie celów.
Zobacz
Artykuł

ARTYKUŁ. Słowa motywacji w szkole

Artykuł o słowach motywacji do nauczycieli i nauczycielek oraz uczniów i uczennic.
Zobacz
Artykuł

ARTYKUŁ. Jak podsumowywać lekcję

Monitorowanie postępów, autorefleksja na temat własnego uczenia się. Przykłady pytań pobudzających zaciekawienie i nakłaniających do refleksji.
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY