07/02/2024
Inne aktualności
Aktualności
Sytuacje przemocowe między uczniami należą do najtrudniejszych, z jakim mierzą się w szkole nauczyciele i nauczycielki. Jak wtedy reagować? Każda taka sytuacja jest inna, nie ma więc jednego uniwersalnego narzędzia. Przyda się natomiast zestaw różnorodnych sposobów reagowania.
Podczas spotkania porozmawiamy m.in. o tym:
jakie są przyczyny przemocy?
jak odróżnić przemoc od konfliktu?
jakie są rodzaje przemocy i jak ją rozpoznać?
jak reagować na sytuacje przemocowe w klasie (np. wysłuchanie uczniów, diagnoza sytuacji, rozmowy z rodzicami)
kiedy warto i należy zwrócić się po pomoc do rodziców, psychologa lub pedagoga, dyrekcji, interwenta lub mediatora czy policji?
jak stworzyć zespół interwencyjny i jak może przebiegać jego działanie?
Zapraszamy 13 lutego (wtorek) w godzinach 19:00-20:30. Spotykamy się na platformie ZOOM, spotkanie będzie transmitowane na Facebooku CEO.
Swoją wiedzą podzielą się:
Lucyna Bednarska – nauczycielka języka niemieckiego i informatyki oraz opiekunka samorządu uczniowskiego ze Szkoły Podstawowej nr 2 w Sztumie.
Hubert Czemierowski – psycholog i trener realizujący m.in. programy dotyczące przeciwdziałania agresji i przemocy; pracuje w liceum i jest rzecznikiem praw uczniów.
Jakub Mączyński – nauczyciel języka angielskiego z I Liceum Ogólnokształcącego w Kędzierzynie-Koźlu; rzecznik praw ucznia, interwent w programie RESQL. Laureat Nagrody im. Ireny Sendlerowej „Za naprawianie świata”.
Wkrótce odbędą się także zamknięte spotkania online pogłębiające tematykę z webinaru. Informacje pojawią się na profilu FB Ucz otwartości i naszej stronie.
Partnerem webinarium jest Care.org.
Aktualności