Zarządzanie konfliktem w szkole – ujęcie całościowe

Szczególnie polecane

Informacje o materiale

Data dodania: 28.02.2025

Opis materiału

Karty do rozmów i działań na temat praw człowieka powstały we współpracy z Akademią Praw Człowieka w Oslo. Karty dotyczą praw człowieka, ich przestrzegania i naruszania, a także reagowania na te naruszenia.

W czasie webinarium:

  • zaprezentujemy Karty;

  • powiemy, jak wykorzystać Karty do rozmowy o prawach człowieka;

  • pokażemy jak z pomocą Kart zaangażować młodzież do działań dotyczących praw człowieka w okolicy.

Karty są narzędziem edukacyjnym wspierającym rozmowy i planowanie działań dotyczących praw człowieka, są do pobrania w naszej Bibliotece.

W rozmowie udział wzięli

Lillian Hjorth – dyrektorka Akademii Praw Człowieka w Oslo, od ponad 20 lat uczy praw człowieka, zrozumienia międzykulturowego i rozwiązywania konfliktów. Wcześniej pracowała w Norweskim Komitecie Helsińskim. Autorka książek, m. in. “Prawa człowieka i aktywizm” oraz ”Buduj mosty, nie mury”.

Marit Langmyr – pracuje w Akademii Praw Człowieka w Oslo od 2015. Ma uniwersyteckie wykształcenie z nauk politycznych, praw człowieka i edukacji przedszkolnej.

Spotkanie poprowadzi Jan Dąbkowski – szef programu „Szkoła otwartości” w Centrum Edukacji Obywatelskiej, trener edukacji antydyskryminacyjnej, dot. praw człowieka, wrażliwości społecznej i kulturowej.

Projekt „Szkoła Otwartości. Doskonalenie kompetencji nauczycieli na rzecz praktyk włączających oraz przeciwdziałania dyskryminacji i wykluczeniu w szkole.” korzysta z dofinansowania o wartości 96 tys. euro otrzymanego od Islandii, Liechtensteinu i Norwegii w ramach funduszy EOG.

Podobne materiały

Scenariusz lub ćwiczenie

Zgrani jak w kompoście

W ramach ćwiczenia uczniowie i uczennice uczą się doceniania nawzajem swojej różnorodności i wielości talentów w społeczności
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Widzimy się w kompoście! O wdzięczności i roli...

Podczas ćwiczenia uczniowie i uczennice poznają kompost jako środowisko życia wielu istotnych organizmów żywych.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Wytrwałości uczę się od drzew – projekt

W ramach projektu uczniowie i uczennice uczą się uważności na świat przyrody, przeprowadzają obserwację natury i dokumentują
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Nocne rozmowy roślin, czyli jak dobrze się komunikować

Podczas ćwiczenia uczniowie i uczennice poznają fakty na temat komunikacji pomiędzy roślinami. Inspirując się praktykami roślin, uczniowie
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

A gdyby tak być drzewem? Piszemy notkę biograficzną

Podczas ćwiczenia uczniowie i uczennice tworzą notkę biograficzną wybranego drzewa w okolicy. Ćwiczenie rozwija umiejętności tworzenia krótkich
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Co mnie karmi?

Podczas ćwiczenia uczniowie i uczennice podejmują refleksję nad tym, co wspiera ich zdrowie fizyczne i psychiczne. W
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Marketing polityczny i kampania wyborcza – świadomy odbiór...

Scenariusz lekcji Edukacji Obywatelskiej dotyczący analizowania kampanii wyborczych i przekazów politycznych.
Zobacz
Film lub webinarium

Życie bez filtrów – jak przestać się porównywać?...

Zobacz krótki film z cyklu "Szkoła pełna emocji dla nastolatków" dotyczący poczucia własnej wartości u młodych osób.
Zobacz
Film lub webinarium

Kiedy smutek nie mija — jak rozpoznać i...

Zobacz krótki film z cyklu "Szkoła pełna emocji dla nastolatków" dotyczący rozpoznawania depresji oraz szukania wsparcia przy
Zobacz
Publikacja

Szkoła pełna emocji dla nastolatków – zestaw materiałów...

Poznaj narzędzia do edukacji emocjonalnej, które wspierają młodych ludzi w bezpiecznym przeżywaniu emocji
Zobacz
Film lub webinarium

Między „muszę” a „chcę” – jak radzić sobie...

Zobacz krótki film z cyklu "Szkoła pełna emocji dla nastolatków" dotyczący radzenia sobie z presją zewnętrzną.
Zobacz
Film lub webinarium

Gdy serce bije szybciej – jak opanować stres?...

Zobacz krótki film z cyklu "Szkoła pełna emocji dla nastolatków" dotyczący radzenia sobie ze stresem.
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY