c_id11

Dobre praktyki w zakresie zaspokajania potrzeb uczniów – dla nauczyciela/ki

Dobra praktyka

Informacje o materiale

Data dodania: 15.11.2024

Grupa docelowa: Nauczyciele świetlicy, Nauczyciele przedmiotowi, Dyrektorzy, Wychowawcy, Specjaliści w szkole, Bibliotekarze

Opis materiału

Wielu nauczycieli i nauczycielek wypracowało efektywne rozwiązania w zakresie integracji edukacyjnej uczniów i uczennic z doświadczeniem migracyjnym. Transfer dobrych praktyk wypracowanych i sprawdzonych w wybranych szkołach jest szansą na integrację edukacyjną uczniów i uczennic ukraińskich w miejscach, które nadal posiadają w tym zakresie mniejsze doświadczenie.

Materiał opisuje, jak wybrani nauczyciele i nauczycielki poradzili sobie z rozwiązaniem najważniejszych wyzwań w zakresie integracji edukacyjnej. Kolejne rozdziały przedstawiają najważniejsze potrzeby uczniów i uczennic w obszarach potrzeb emocjonalnych, społecznych oraz z zakresu uczenia się. Publikacja wymienia wyzwania dla nauczycieli i nauczycielek w każdym z tych obszarów oraz podjęte działania, które sprawdziły się w praktyce i mogą być uznane za przykład dobrych praktyk.

Pobierz materiał

Dobre praktyki w zakresie zaspokajania potrzeb uczniów - dla nauczyciela/ki

format: pdf

wielkość: 941,40 KB

Pobierz

Podobne materiały

Artykuł

ARTYKUŁ. Jak mówić do klasy, w której są...

Mówienie do klasy, w której są osoby z doświadczeniem migracji, wymaga wrażliwości i zrozumienia sytuacji uczennic i
Zobacz
Artykuł

ARTYKUŁ. Współpraca nauczycieli w szkole jako kluczowy element...

Jednym z elementów zmiany w szkole, który obserwujemy w ostatnich latach, jest rosnące docenianie efektu współpracy nauczycieli
Zobacz
Dobra praktyka

Dobre praktyki z zakresu integracji edukacyjnej – dla...

Materiał opisuje dobre praktyki w zakresie integracji edukacyjnej na poziomie działań podejmowanych przez dyrektorów i dyrektorki.
Zobacz
Artykuł

ARTYKUŁ. Konflikty w szkole. Jak nauczyciele i rodzice...

Materiał jest próbą odpowiedzi na potrzebę szukania porozumienia między nauczycielami/kami a rodzicami i opiekunami uczniów i uczennic.
Zobacz
Materiał graficzny

INFOGRAFIKA. Konflikty w szkole. Jak nauczyciele i rodzice...

Każda różnica zdań jest dobra, jeśli odpowiednio ją przepracujemy i zastanowimy się, co konstruktywnego może nieść ze
Zobacz
Film lub webinarium

Partycypacja uczniowska w edukacji kulturowej

Działania partycypacyjne są kluczowym elementem pracy ze sztuką. W ramach programu „Szkoła twórczych praktyk” eksperci edukacji kulturowej
Zobacz
Film lub webinarium

Działajmy wspólnie. Partnerstwa w projektach uczniowskich

Projekty partnerskie, działania partycypacyjne, diagnoza potrzeb i potencjałów – brzmi poważnie, prawda? A jednak wszystkie te elementy
Zobacz
Artykuł

ARTYKUŁ. Nauczyciel i rodzic lub opiekun. Jak razem...

Niniejszy materiał dotyczy budowania relacji z rodzicami.
Zobacz
Artykuł

ARTYKUŁ. Słowa wsparcia – do nauczycieli, rodziców i...

Wspieranie polega na pomaganiu, wspomaganiu lub dostarczaniu zasobów, aby ułatwić radzenie sobie z trudnościami czy osiąganie celów.
Zobacz
Artykuł

ARTYKUŁ. Słowa motywacji w szkole

Artykuł o słowach motywacji do nauczycieli i nauczycielek oraz uczniów i uczennic.
Zobacz
Artykuł

ARTYKUŁ. Jak podsumowywać lekcję

Monitorowanie postępów, autorefleksja na temat własnego uczenia się. Przykłady pytań pobudzających zaciekawienie i nakłaniających do refleksji.
Zobacz
Materiał graficzny

INFOGRAFIKA. Nauczyciel i rodzic lub opiekun. Jak razem...

Infografika przedstawia, jak budować dobry kontakt w szkole pomiędzy nauczycielem i rodzicem lub opiekunem.
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY