Jak oceniać kompetencje językowe dzieci z doświadczeniem migracji?

Informacje o materiale

Autor/-ka: dr hab. prof. UP Małgorzata Pamuła-Behrens

Data dodania: 30.11.2023

Grupa docelowa: Nauczyciele przedmiotowi

Artykuł

Artykuł pt. Jak oceniać kompetencje językowe dzieci z doświadczeniem migracji?
Przybliża nauczycielom złożoność procesu nabywania języka polskiego jako obcego. W materiale Czytelnicy znajdą istotne informacje dotyczące procesu nabywania języka kraju osiedlenia jako języka drugiego. Autorka daje wskazówki, w jaki sposób odwoływać się do etapów nabywania języka w oceniając kompetencji językowych ucznia. Podpowiada również w jaki sposób proces akulturacji wpływa na naukę języka. Artykuł zawiera również przegląd przykładowych narzędzi do badania poziomu umiejętności językowych w języku kraju osiedlenia dzieci z doświadczeniem migracji.

Pobierz materiał

Jak oceniać kompetencje językowe dzieci z doświadczeniem migracji?

format: pdf

wielkość: 230,16 KB

Pobierz

Podobne materiały

Artykuł

E-learning dla nauczycieli – klucz do rozwoju kompetencji...

Wymagania edukacyjne i społeczne wobec nauczycieli zmieniają się dynamicznie, a rozwijanie kompetencji zawodowych staje się priorytetem. Na
Zobacz
Publikacja

Przyjaciel na lata

Publikacja uzupełnia materiał "Projekt społeczny krok po kroku" i zawiera informacje o przeprowadzeniu kampanii społecznej promującej uprzejmość
Zobacz
Publikacja

Łapki mocy

Publikacja uzupełnia materiał "Projekt społeczny krok po kroku" i zawiera informacje o prowadzenia działań wolontaryjnych na rzecz
Zobacz
Publikacja

Wszystkie jasne miejsca

Publikacja uzupełnia materiał "Projekt społeczny krok po kroku" i przekazuje informacje na temat przeprowadzenia reportażu społecznego.
Zobacz
Publikacja

Projekt społeczny krok po kroku

Poradnik dla nauczycieli i nauczycielek, którzy chcą wykorzystać metodę projektu w pracy z dziećmi i młodzieżą.
Zobacz
Materiał graficzny

Grafika „Pomocna skrzynka w kryzysie powodziowym”  

Grafika przedstawia pięć zasad wsparcia psychospołecznego dla dzieci i młodzieży.
Zobacz
Materiał graficzny

Grafika „Oddychanie po kwadracie”

Ilustracja przedstawia technikę, stosowaną m.in. w armii amerykańskiej, która pomaga w uspokojeniu się poprzez prosty cykl oddechowy.
Zobacz
Podcast

Podcast „Po dzwonku. Rozmowy z ciałem pedagogicznym”

W podcaście “Po dzwonku. Rozmowy z ciałem pedagogicznym”, w którym oddajemy głos osobom pracującym w szkole.
Zobacz
Film lub webinarium

Skuteczny dyrektor, czyli plan, decyzje i dar przekonywania

Praca lidera edukacyjnego opiera się na wartościach. Jednak drugą stroną medalu jest konieczność planowania wymagających działań i
Zobacz
Film lub webinarium

Wychowawca gotowy na (prawie) wszystko

Pojawienie się nowego ucznia zawsze zmienia klasę.
Zobacz
Film lub webinarium

Odkryj Moc Bibliotek. Przekuj zasoby w działania

Biblioteki mają supermoce! Ale jak je odkryć w zabieganej codzienności?
Zobacz
Film lub webinarium

Jak włączyć rodziców w pracę z klasą

Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY