Jak przybliżać życie w Polsce i polską kulturę uczniom i uczennicom z Ukrainy, szczególnie tym, którzy uczą się w oddziałach przygotowawczych?

Informacje o materiale

Autor/-ka: Magdalena Bogusławska

Data dodania: 19.05.2023

Grupa docelowa: Nauczyciele przedmiotowi, Wychowawcy, Specjaliści w szkole

Artykuł

Artykuł „Jak przybliżać życie w Polsce i polską kulturę uczniom i uczennicom z Ukrainy, szczególnie tym, którzy uczą się w oddziałach przygotowawczych?” pokazuje wpływ różnic kulturowych na funkcjonowanie w szkole oraz podpowiada rozwiązania na podstawie praktycznych przykładów pracy z uczniami i uczennicami.

Z lektury materiału Czytelnicy dowiedzą się czym są kody kulturowe, w jaki sposób działają w szkołach oraz jakie formy i metody pracy mają do wykorzystania osoby nauczające. Dowiedzą się również jaka jest rola szkoły w przygotowywaniu uczniów cudzoziemskich do radzenia sobie w codziennych sytuacjach życiowych.

Pobierz materiał

Jak przybliżać życie w Polsce i polską kulturę uczniom z Ukrainy, szczególnie tym, którzy uczą się w oddziałach przygotowawczych?

format: pdf

wielkość: 223,52 KB

Pobierz

Podobne materiały

Film lub webinarium

Rada pedagogiczna. Spotkanie zespołu. Co wzmocni ich sprawczość?

Współpraca w zespole nauczycielski, czyli efektywne rady pedagogiczne.
Zobacz
Film lub webinarium

Kto się boi matematyki? Czy da się ją...

Poznaj sposoby na to, aby dzieci polubiły matematykę i zainspiruj się doświadczeniem z pracy z dziećmi w
Zobacz
Film lub webinarium

Jak twórczo wykorzystać potencjał lokalny w bibliotece?

"Lokalność w bibliotece" cz. II. Zainspiruj się lokalnością . Dowiedz się w jaki sposób ją diagnozować i
Zobacz
Film lub webinarium

Diagnoza lokalna w bibliotece

"Lokalność w bibliotece" cz. I. Zainspiruj się lokalnością . Dowiedz się w jaki sposób ją diagnozować i
Zobacz
Gra Edukacyjna

Ikony skojarzeń i gra karciana do spektaklu „Iskry...

Narzędzie edukacyjne, które pomoże poznać lub zapamiętać dokonania osób ważnych dla polskiej historii, nauki i kultury.
Zobacz
Gra Edukacyjna

RÓWNE SZANSE. Gra korytarzowa

Narzędzie edukacyjne, pobudzające do refleksji nad wzajemną współpracą w społeczności szkolnej i przydatne we wdrażaniu standardu równości
Zobacz
Film lub webinarium

Nauczyciel i rodzic. Jak razem zbudować dobry kontakt?

Obustronna komunikacja jest podstawą dobrych kontaktów, z których korzyści możesz czerpać Ty, rodzice i Twoi uczniowie.
Zobacz
Film lub webinarium

Jak pracować nad programem wychowawczo-profilaktycznym w szkole?

Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

VI.13 Czy Chiny zastąpią USA w roli supermocarstwa?

Scenariusz lekcji realizuje zagadnienie VI.13. Dotyczy Chin, ich supermocarstwowych predyspozycji oraz rywalizacji z USA.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

VII.5, VI.15 Rozmowy w trójkącie bermudzkim – między...

Scenariusz lekcji realizuje zagadnienie VII.5 i VI.15. Dotyczy złożonych zagadnień związanych ze współistnieniem religii, wolności wypowiedzi i
Zobacz
Materiał graficzny

Prezentacja do webinaru ,,Przedsiębiorczy, czyli zaangażowany. Jak dbać...

Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Program warsztatu dla nauczycieli ,,Jak założyć spółdzielnię uczniowską”

Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY