Jak twórczo wykorzystać potencjał lokalny w bibliotece?

FILM/Webinar

Informacje o materiale

Data dodania: 15.09.2023

Grupa docelowa: Bibliotekarze

Opis materiału

W czasie webinarium:

– Porozmawiamy o tym, jak zinterpretować wiedzę zdobytą po przeprowadzeniu diagnozy lokalnej.

– Omówimy, czym jest potencjał lokalny i jak biblioteki mogą go twórczo wykorzystywać w swojej działalności.

– Dowiemy się jaką rolę może przyjmować biblioteka w lokalnej społeczności i co może wnieść praca z lokalną historią i dziedzictwem.

– Porozmawiamy o tym, jak biblioteka może odpowiadać na potrzeby i pomysły mieszkanek i mieszkańców.

– Omówimy, w jaki sposób można zachęcić i zaangażować lokalną społeczność w działania biblioteczne, a także jak wspólnie tworzyć miejsce, jakim jest biblioteka.

– Przedstawimy konkretne przykłady działań z lokalną społecznością, zarówno te realizowane w przestrzeni bibliotecznej, jak i poza nią.

Prowadzenie: Justyna Orlikowska – antropolożka, edukatorka i badaczka. Absolwentka Instytutu Etnologii i Antropologii Kulturowej Uniwersytetu Warszawskiego. Członkini Stowarzyszenia Pracownia Etnograficzna od 2009 roku. Prowadzi zajęcia dla dzieci, młodzieży oraz szkolenia dla kadr kultury, współtworzy materiały edukacyjne. Zaangażowana w projekty krajowe i międzynarodowe dotyczące szeroko pojętego dziedzictwa kulturowego, lokalnych tradycji i kultur regionalnych, a także projekty dotyczące wielokulturowości, oraz współczesnych nurtów antropologii.

*** Webinarium realizowane dzięki wsparciu Stowarzyszenia „Pracownia Etnograficzna” i finansowaniu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programy Narodowego Centrum Kultury: Kultura – Interwencje. Edycja 2023

👉 I część cyklu: https://biblioteka.ceo.org.pl/diagnoza-lokalna-w-bibliotece/

Podobne materiały

Film lub webinarium

Wycieczka w przeszłość. Jak twórczo korzystać z archiwów?

Zobacz
Film lub webinarium

Od buddy system do zaangażowania uczniów w szkolne...

Zobacz
Artykuł

Jak oceniać kompetencje językowe dzieci z doświadczeniem migracji?

Ocena kompetencji językowych dzieci z migracją w artykule eksplorującym proces nabywania języka polskiego. Wskazówki dla nauczycieli, narzędzia
Zobacz
Artykuł

Język komunikacji a język edukacji oraz specyfika uczenia...

Odkryj różnice między językiem komunikacji a edukacji w artykule o wsparciu dla uczniów z Ukrainy. Poznaj kluczowe
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Wszystkie drogi prowadzą do lasu

Ćwiczenie pozwala lepiej poznać związki pomiędzy naszym stylem życia a kondycją lasu oraz procesem wytwarzania produktów z surowców
Zobacz
Film lub webinarium

Laptopy dla czwartoklasistów. Prawo, metodyka, edukacja cyfrowa

Program “laptopy dla czwartoklasistów” to wyzwanie dla nauczycieli związane z włączeniem sprzętu należącego do uczniów i uczennic
Zobacz
Publikacja

Publikacja „Od wyzwania do uznania” Edukacja włączająca –...

Zobacz
Film lub webinarium

WspólNoty – notatki twórcze o kulturze okolicy. Jak...

Webinar z inspiracjami do kreatywnych działań - z biblioteką jako centrum wsparcia i prezentacji efektów.
Zobacz
Film lub webinarium

Rytuały i drobiazgi rozwijające relacje w klasie

Rozmowa o budowaniu poczucia bezpieczeństwa, umiejętności współpracy i motywacji do nauki przez cały rok.
Zobacz
Publikacja

Katalog filmowy

Sprawdź, jakie filmy znajdziesz w naszych zasobach filmowych. 
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Jak rozmawiać o uchodźcach? Materiały metodyczne

Materiały metodyczne pomagające w podejmowaniu tematyki migracji i uchodźstwa.
Zobacz
Film lub webinarium

Język równościowy. Włączający czy wykluczający?

Panel dyskusyjny o włączającym i wykluczającym potencjale języka inkluzywnego.
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY