c_id11

Jak tworzyć bezpieczną atmosferę w szkole?

Film lub webinarium

Informacje o materiale

Data dodania: 04.06.2024

Opis materiału

Bezpieczna atmosfera w szkole to stan, gdzie każda osoba czuje się mile widziana, może być sobą, nic jej nie zagraża i to pomaga jej się rozwijać i uczyć. Rozmawialiśmy o tym, jak wspierać jej rozwój m.in. przez:

  • otwartość na różnorodność i potrzeby;

  • język tworzący relacje;

  • działania partycypacyjne, artystyczne i równościowe.

Uczestnicy:

Marta Florkiewicz-Borkowska – nauczycielka języka niemieckiego w SP im. Karola Miarki w Pielgrzymowicach, edukatorka, arteterapeutka, trenerka. Laureatka Nagrody im. Ireny Sendlerowej „Za naprawianie świata”, Nagrody im. Janusza Korczaka, a także zdobywczyni tytułu Nauczycielki Roku 2017.

Inicjatorka ogólnopolskiej inicjatywy szycia „Emotkowych Pożeraczy Smutków”

Maciej Śliwa – nauczyciel historii w III LO z Oddziałami Dwujęzycznymi w Zabrzu. Trener antydyskryminacyjny, aktywista, działacz Amnesty International. Absolwent Szkoły Trenerów Antyprzemocowych SZTAMY Fundacji Herstory. Edukację antydyskryminacyjną zaszczepia nie tylko w szkole, ale też pracując z młodzieżą i nauczycielami w organizacjach pozarządowych. Nominowany do nagrody im. Ireny Sendlerowej „Za naprawianie świata”.

Webinar poprowadzi:

Elżbieta Grab – ekspertka CEO zajmująca się edukacją antydyskryminacyjną oraz edukacją dla różnorodności; pracuje z grupami różnorodnymi wiekowo oraz kulturowo, a także z osobami z doświadczeniem migracji i uchodźstwa. Specjalistka do spraw edukacji w Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN.

Podobne materiały

Publikacja

Szkolny kodeks dobrych praktyk dla klimatu i środowiska

Publikacja dostarcza narzędzi wspierających nauczycielki, nauczycieli, dyrektorki i dyrektorów szkół, a przede wszystkim zachęca uczennice i uczniów
Zobacz
Publikacja

Kodeks dobrych praktyk dla klimatu i środowiska. Wydanie...

Publikacja zawiera porady, jak zmniejszyć negatywny wpływ codziennych aktywności biurowych i różnych przedsięwzięć organizacyjnych na środowisko.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Ćwiczenie: Decydujemy i działamy wspólnie – pierwsze kroki...

Ćwiczenie pozwoli uczniom i uczennicom poczuć ducha wspólnoty poprzez stawianie pierwszych kroków w tworzeniu budżetu partycypacyjnego.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Ćwiczenie – Ekosystem w przydomowym ogrodzie

Podczas ćwiczenia uczniowie i uczennice wykorzystają wiedzę na temat funkcjonowania ekosystemów do zaprojektowania ogrodu permakulturowego.
Zobacz
Publikacja

Młodzi głosują. Wybory do parlamentu europejskiego czerwiec 2024....

Zobacz
Publikacja

Młodzi głosują. Wybory do parlamentu europejskiego czerwiec 2024....

Zobacz
Gra

Gra „O rety – REZUS! Czyli (bez)troski małego...

Gra karciana przeznaczona do wykorzystania w klasach, w których nauczyciele pracują z „Better Learning Programme” (BLP).
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Historia nie musi się powtarzać! Nowe historie dla...

Zobacz
Film lub webinarium

Jak zaplanować projekt dotyczący różnorodności?

Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Ćwiczenie „Pakiet Platinium a Księga Koheleta”

Ćwiczenie można przeprowadzić na zakończenie omawiania fragmentów „Księgi Koheleta” (Biblia – Stary Testament) lub na godzinie wychowawczej.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Scenariusz „Dobrobyt a dobre życie – dyskusja o...

Zajęcia mają na celu pochylenie się nad pojęciami dobrobytu i dobrego życia jako koncepcji społecznych
Zobacz
Artykuł

Gra „Klimatyczne Wyzwania” – artykuł

W naszej europejskiej inicjatywie edukacyjnej związanej z grą „Klimatyczne Wyzwania” wzięło udział już ponad tysiąc nauczycieli
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY
?>