„Jak tworzyć skuteczne zasady antydyskryminacyjne w szkole”

FILM/Webinar

Informacje o materiale

Data dodania: 27.05.2024

Grupa docelowa: Nauczyciele przedmiotowi, Dyrektorzy, Wychowawcy, Specjaliści w szkole

Opis materiału

Zasady antydyskryminacyjne, które powinny w szkole obowiązywać, muszą jasno wskazywać zachowania zabronione, podpowiadać działania, które zatrzymują i rozbrajają sytuację dyskryminacji – w trosce o osobę dyskryminowaną i świadków. Ważne, żeby zawierały opis ścieżkę postępowania, jeśli zajdzie konieczność reakcji osób dorosłych.    

Podczas spotkania rozmawialiśmy o tym:

  • jak można tworzyć zasady antydyskryminacyjne na poziomie klasy i szkoły,
  • kogo i w jaki sposób zaangażować w tworzenie zasad,
  • co jest potrzebne, żeby zasady działały.

Uczestnicy:

Robert Strzała – nauczyciel języka polskiego w Zespole Szkół Plastycznych w Dąbrowie Górniczej. Wraz ze Stowarzyszenie dO!PAmina Lab przygotował raport, w którym przeanalizowali treść 55 szkolnych statutów, zwracając szczególną uwagę na ich zgodność z prawami ucznia i prawami człowieka.

Marta Szymczyk – pedagożka szkolna, nauczycielka etyki, aktywistka edukacyjna i społeczna. Prowadzi profil facebookowy Nieszablonowa pedagożka  poświęconą wychowaniu, edukacji antydyskryminacyjnej, przepisom prawa oświatowego oraz sprawdzonym działaniom w pracy z dziećmi i młodzieżą.

Prowadząca:

Elżbieta Grab – ekspertka CEO zajmująca się edukacją antydyskryminacyjną oraz edukacją dla różnorodności; pracuje z grupami różnorodnymi wiekowo oraz kulturowo, a także z osobami z doświadczeniem migracji i uchodźstwa. Specjalistka do spraw edukacji w Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN.

Podobne materiały

Scenariusz lub ćwiczenie

Jak dobrze komunikować się ze sobą i innymi

Scenariusz zajęć na godzinie wychowawczej skupia się na tym, jak komunikować się z sobą i innymi z
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Jak wypełnię mój słoik? Rozmawiamy o dbaniu o...

Zajęcia dla nastolatek i nastolatków, które mają na celu zwrócenie uwagi na konieczność zadbania o swoje potrzeby.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Debata oksfordzka: człowiek wobec zmian klimatycznych i ekologicznych

Podczas zajęć uczniowie i uczennice uczą się podchodzić krytycznie do narracji na temat relacji człowieka z przyrodą
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Mit jako pozytywna narracja na przykładzie relacji człowieka...

W trakcie zajęć uczniowie i uczennice zapoznają się z greckim mitem o stworzeniu świata, a następnie napiszą
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Dbam o siebie w zgodzie z zegarem biologicznym

Ćwiczenie na temat zegara biologicznego, który dostosowuje procesy fizjologiczne organizmu do poszczególnych faz dnia i nocy.
Zobacz
Film lub webinarium

Jak korzystać z mocy AI? Inspiracje i trendy...

Poznaj nieznane moce AI! Odkryj nowe, inspirujące sposoby na wykorzystanie sztucznej inteligencji do tworzenia cyfrowych opowieści, interaktywnych
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Bioróżnorodność. Jestem częścią przyrody, kl. VII-VIII

Niniejszy scenariusz zawiera lekcję poświęconą tematowi bioróżnorodności. Scenariusz podzielony jest na dwie części: klasową i terenową.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Bioróżnorodność. Jestem częścią przyrody, kl. IV-VI

Niniejszy scenariusz zawiera lekcję poświęconą tematowi bioróżnorodności. Scenariusz podzielony jest na dwie części: klasową i terenową.
Zobacz
Film lub webinarium

Jak stworzyć przestrzeń, w której dobrze się uczy?

Przyjazna i komfortowa przestrzeń szkolna sprzyja zdobywaniu wiedzy i wzmacnia współpracę.
Zobacz
Film lub webinarium

Jak wzmocnić relacje na zakończenie roku szkolnego

Zobacz
Film lub webinarium

Jak tworzyć bezpieczną atmosferę w szkole?

Zobacz
Publikacja

Świętuj, żeby zrozumieć

Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY