Jak wspierać osoby doświadczające dyskryminacji w szkole

FILM/Webinar

Informacje o materiale

Data dodania: 21.06.2023

Grupa docelowa: Dyrektorzy, Wychowawcy, Specjaliści w szkole, Bibliotekarze, Nauczyciele świetlicy

Opis materiału

iceland liechtenstein norway grants

Webinar

Gdy w klasie pojawia się wykluczenie, nierówne traktowanie czy przemoc potrzebna jest Twoja reakcja.

W czasie webinarium powiemy:

  • czym jest dyskryminacja, jakie formy przybiera w szkole, a także kto najczęściej jej doświadcza;

  • co czuje młodzież dyskryminowana i jak można ją w takiej sytuacji wesprzeć;

  • jak może wyglądać ścieżka zgłaszania i reagowania na dyskryminację w szkole;

  • jak pracować z klasą, w której pojawiła się dyskryminacja.

Ekspercką wiedzą dzielą się

Agnieszka Kozakoszczakekspertka i trenerka specjalizująca się w tematyce równego traktowania i przeciwdziałania dyskryminacji w edukacji. Koordynatorka działań wspierających szkoły i nauczycieli w Warszawskim Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

Ewa Pizoń: psycholożka, wicedyrektorka Niepublicznego Przedszkola i Szkoły Podstawowej w Warszawie, trenerka wspierająca szkoły i nauczycieli w ramach działań Warszawskiego Centrum Innowacji Edukacyjnych-Społecznych i Szkoleń.

Spotkanie prowadzi

Jan Dąbkowski: szef programu „Szkoła otwartości” w Centrum Edukacji Obywatelskiej, trener edukacji antydyskryminacyjnej, dot. praw człowieka, wrażliwości społecznej i kulturowej.

Projekt „Szkoła Otwartości. Doskonalenie kompetencji nauczycieli na rzecz praktyk włączających oraz przeciwdziałania dyskryminacji i wykluczeniu w szkole.” korzysta z dofinansowania o wartości 96 tys. euro otrzymanego od Islandii, Liechtensteinu i Norwegii w ramach funduszy EOG. Celem projektu „Szkoła Otwartości. Doskonalenie kompetencji nauczycieli na rzecz praktyk włączających oraz przeciwdziałania dyskryminacji i wykluczeniu w szkole.” jest przygotowanie i upowszechnienie modelu doskonalenia kompetencji nauczycieli, pedagogów i psychologów szkół podstawowych i ponadpodstawowych w zakresie edukacji antydyskryminacyjnej i edukacji włączającej. 

Podobne materiały

Scenariusz lub ćwiczenie

Bioróżnorodność. Jestem częścią przyrody, kl. VII-VIII

Niniejszy scenariusz zawiera lekcję poświęconą tematowi bioróżnorodności. Scenariusz podzielony jest na dwie części: klasową i terenową.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Bioróżnorodność. Jestem częścią przyrody, kl. IV-VI

Niniejszy scenariusz zawiera lekcję poświęconą tematowi bioróżnorodności. Scenariusz podzielony jest na dwie części: klasową i terenową.
Zobacz
Film lub webinarium

Jak stworzyć przestrzeń, w której dobrze się uczy?

Przyjazna i komfortowa przestrzeń szkolna sprzyja zdobywaniu wiedzy i wzmacnia współpracę.
Zobacz
Film lub webinarium

Jak wzmocnić relacje na zakończenie roku szkolnego

Zobacz
Film lub webinarium

Jak tworzyć bezpieczną atmosferę w szkole?

Zobacz
Publikacja

Świętuj, żeby zrozumieć

Zobacz
Film lub webinarium

„Jak tworzyć skuteczne zasady antydyskryminacyjne w szkole”

Zobacz
Publikacja

Uwikłani w wielkie narracje. Jak krytycznie myśleć o...

Publikacja powstała z myślą o uczniach i uczennicach
Zobacz
Publikacja

Zarządzanie konfliktem w szkole

Zobacz
Film lub webinarium

Jak rozpoznawać i reagować na dyskryminację w klasie?

Zobacz
Film lub webinarium

Inspiracje do działań społecznych w szkole

Zobacz
Film lub webinarium

Szkoła bez telefonów – tak czy nie?

Może zamiast winić technologię, warto spróbować zrozumieć młode pokolenie, które przecież nie zna świata bez internetu.
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY