c_id11

Jak zarządzać konfliktem w szkole?

FILM/Webinar

Informacje o materiale

Data dodania: 28.10.2024

Grupa docelowa: Nauczyciele przedmiotowi, Wychowawcy, Bibliotekarze, Nauczyciele świetlicy

Opis materiału

Zarządzanie konfliktem w szkole jest radzeniem sobie z naturalną codziennością. W takcie webinaru rozmawialiśmy:

  • Jakie kroki można podjąć, gdy w grupie pojawi się konflikt?
  • Jak przygotować klasę na rozwiązywanie sytuacji konfliktowych?
  • Jakie działania długofalowe wspierają radzenie sobie z sytuacjami spornymi?
  • W jaki sposób można o siebie zadbać w trudnych sytuacjach?
Podczas spotkania zaprezentowaliśmy publikację CEO o zarządzaniu konfliktami w szkole, w której proponujemy sposoby i metody rozpoznawania i reagowania na sytuacje konfliktowe, a także etap wcześniejszy – propozycje rozładowania napięć, budowania więzi.
 
Ekspertki:
  • Marta Butryn – dyrektorka szkoły z 10-letnim doświadczeniem, pedagożka specjalna, inspirująca środowisko szkolne do rozwoju i dbająca o jego dobrostan.
  • Dominika Cieślikowska – psycholożka, trenerka m.in. wspierająca budowanie klasowych i szkolnych wspólnot i rozwiązywanie konfliktów w obliczu wykluczenia i przemocy.
Prowadzący:
  • Maciej Wojdyna – nauczyciel dyplomowany, trener, wykładowca akademicki, propagator edukacji głębi. 

Projekt „Wspieranie zatrudnienia specjalistek i specjalistów z Ukrainy w polskim systemie edukacji” realizowany jest przy współpracy z CARE Poland i Mosakowski Family Foundation.

Podobne materiały

Film lub webinarium

Jak prowadzić interwencję kryzysową w szkole?

Zobacz
Film lub webinarium

Moc motywacji. Naładuj samorząd uczniowski nową energią!

Zobacz
Film lub webinarium

Doświadczenie i młodość, czyli o dialogu międzypokoleniowym w...

Na szkolnych korytarzach spotykają się doświadczeni nauczyciele oraz tacy, którzy dopiero weszli do zawodu.
Zobacz
Publikacja

Zarządzanie konfliktem w szkole – ujęcie całościowe

Zobacz
Film lub webinarium

Od dostępności do zaangażowania – czyli po co...

Projektowanie dostępnego uczenia się (UDL) to nowoczesne podejście do nauczania, które pozwala tworzyć lekcje uwzględniające potrzeby wszystkich
Zobacz
Artykuł

ARTYKUŁ. Jak mówić do klasy, w której są...

Mówienie do klasy, w której są osoby z doświadczeniem migracji, wymaga wrażliwości i zrozumienia sytuacji uczennic i
Zobacz
Artykuł

ARTYKUŁ. Współpraca nauczycieli w szkole jako kluczowy element...

Jednym z elementów zmiany w szkole, który obserwujemy w ostatnich latach, jest rosnące docenianie efektu współpracy nauczycieli
Zobacz
Dobra praktyka

Dobre praktyki w zakresie zaspokajania potrzeb uczniów –...

Materiał opisuje dobre praktyki w zakresie integracji edukacyjnej na poziomie działań podejmowanych przez nauczycieli i nauczycielki.
Zobacz
Dobra praktyka

Dobre praktyki z zakresu integracji edukacyjnej – dla...

Materiał opisuje dobre praktyki w zakresie integracji edukacyjnej na poziomie działań podejmowanych przez dyrektorów i dyrektorki.
Zobacz
Artykuł

ARTYKUŁ. Konflikty w szkole. Jak nauczyciele i rodzice...

Materiał jest próbą odpowiedzi na potrzebę szukania porozumienia między nauczycielami/kami a rodzicami i opiekunami uczniów i uczennic.
Zobacz
Materiał graficzny

INFOGRAFIKA. Konflikty w szkole. Jak nauczyciele i rodzice...

Każda różnica zdań jest dobra, jeśli odpowiednio ją przepracujemy i zastanowimy się, co konstruktywnego może nieść ze
Zobacz
Film lub webinarium

Partycypacja uczniowska w edukacji kulturowej

Działania partycypacyjne są kluczowym elementem pracy ze sztuką. W ramach programu „Szkoła twórczych praktyk” eksperci edukacji kulturowej
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY