c_id11

Kompetencje przyszłości. Jak pomóc uczniom zdobywać je w szkole?

FILM/Webinar

Informacje o materiale

Data dodania: 02.06.2023

Grupa docelowa: Dyrektorzy

Opis materiału

Kompetencje przyszłości, nazywane także „kluczowymi”, to temat poruszany w debacie publicznej i przedmiot licznych konferencji i programów.
Podczas naszego webinarium z cyklu „Odporna szkoła” dla dyrektora poznasz praktyczne sposoby skutecznego uczenia tych kompetencji w Twojej szkole.
Dowiesz się, jak zacząć uczyć kompetencji przyszłości. A także rozwijać dorobek Twojej szkoły w tym zakresie i mierzyć efekty. Poznasz:

  • sposoby pracy nad kompetencjami przyszłości sprawdzone w „Szkole dla Innowatora”
  • doświadczenia innych dyrektorów we wdrażaniu jednej z kompetencji przyszłości w ich szkołach
  • szanse i zagrożenia związane ze zmianą w szkole, które wiążą się z wprowadzaniem kompetencji przyszłości

Swoją praktyczną wiedzą podzieliły dyrektorki z doświadczeniem wdrażania kompetencji przyszłości w szkołach publicznych.

  • Magdalena Bogusławska – ekspertka edukacyjna, która zajmuje się tematyką rozwijania kompetencji proinnowacyjnych (m.in. w realizowanym przez Centrum Edukacji Obywatelskiej programie „Szkoła dla innowatora”.Menedżerka oświaty, doradczyni zawodowa, trenerka, nauczycielka francuskiego i polskiego jako obcego. W przeszłości dyrektorka Ośrodka Rozwoju Kompetencji Edukacyjnych WSiP, gdzie zajmowała się doskonaleniem zawodowym nauczycieli, a także dyrektorka Ośrodka Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą. Z wykształcenia filolożka. Obszarami jej zainteresowań są problematyka uczniowskiej aktywności, nowoczesne technologie w procesie uczenia się – nauczania, zagadnienia przywództwa oraz wdrażanie zmiany.
  • Izabela Saganowska – z zamiłowania i z zawodu nauczycielka języka polskiego, od ośmiu lat także wicedyrektorka Szkoły Podstawowej nr 3 im. Jana Pawła II w Mińsku Mazowieckim. Egzaminatorka OKE. Uczestniczka projektu „Szkoła dla innowatora”. Entuzjastka idei kształcenia kompetencji przyszłości w szkołach. Prywatnie wielbicielka podróży, sztuki i dobrej książki.
  • Edyta Sztyler – nauczyciel muzyki, szkolny doradca zawodowy, trener myślenia krytycznego, instruktor gry w szachy. Od 13 lat dyrektor szkoły (gimnazjum, szkoła podstawowa), w tym szkoły, która zdobyła tytuł Szkoły Uczącej Się i Szkoły dla innowatora. Ekspert ds. awansu zawodowego nauczycieli. W szkole propaguje rozwijanie kompetencji zarówno wśród uczniów, jak i dorosłych. Dąży do tego, aby szkoła, którą kieruje, stała się turkusową organizacją uczącą się.

Spotkanie poprowadził Przemysław Kluge.
_________
Partnerem wydarzenia jest Norwegian Refugee Council oraz Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności.
Sieć dyrektorska „Odporna szkoła” organizowana jest w ramach programu „Szkoła ucząca się”.
Program ten jest przedsięwzięciem Centrum Edukacji Obywatelskiej i Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności, realizowanym przez CEO.
Patronem medialnym wydarzenia jest „Dyrektor szkoły. Miesięcznik kierowniczej kadry oświaty”.
Webinarium organizowane jest przy współpracy programu „Szkoła ucząca się”. Program ten jest przedsięwzięciem Centrum Edukacji Obywatelskiej i Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności, realizowanym przez CEO.

Podobne materiały

Film lub webinarium

Jak prowadzić interwencję kryzysową w szkole?

Zobacz
Film lub webinarium

Moc motywacji. Naładuj samorząd uczniowski nową energią!

Zobacz
Film lub webinarium

Doświadczenie i młodość, czyli o dialogu międzypokoleniowym w...

Na szkolnych korytarzach spotykają się doświadczeni nauczyciele oraz tacy, którzy dopiero weszli do zawodu.
Zobacz
Publikacja

Zarządzanie konfliktem w szkole – ujęcie całościowe

Zobacz
Film lub webinarium

Od dostępności do zaangażowania – czyli po co...

Projektowanie dostępnego uczenia się (UDL) to nowoczesne podejście do nauczania, które pozwala tworzyć lekcje uwzględniające potrzeby wszystkich
Zobacz
Artykuł

ARTYKUŁ. Jak mówić do klasy, w której są...

Mówienie do klasy, w której są osoby z doświadczeniem migracji, wymaga wrażliwości i zrozumienia sytuacji uczennic i
Zobacz
Artykuł

ARTYKUŁ. Współpraca nauczycieli w szkole jako kluczowy element...

Jednym z elementów zmiany w szkole, który obserwujemy w ostatnich latach, jest rosnące docenianie efektu współpracy nauczycieli
Zobacz
Dobra praktyka

Dobre praktyki w zakresie zaspokajania potrzeb uczniów –...

Materiał opisuje dobre praktyki w zakresie integracji edukacyjnej na poziomie działań podejmowanych przez nauczycieli i nauczycielki.
Zobacz
Dobra praktyka

Dobre praktyki z zakresu integracji edukacyjnej – dla...

Materiał opisuje dobre praktyki w zakresie integracji edukacyjnej na poziomie działań podejmowanych przez dyrektorów i dyrektorki.
Zobacz
Artykuł

ARTYKUŁ. Konflikty w szkole. Jak nauczyciele i rodzice...

Materiał jest próbą odpowiedzi na potrzebę szukania porozumienia między nauczycielami/kami a rodzicami i opiekunami uczniów i uczennic.
Zobacz
Materiał graficzny

INFOGRAFIKA. Konflikty w szkole. Jak nauczyciele i rodzice...

Każda różnica zdań jest dobra, jeśli odpowiednio ją przepracujemy i zastanowimy się, co konstruktywnego może nieść ze
Zobacz
Film lub webinarium

Partycypacja uczniowska w edukacji kulturowej

Działania partycypacyjne są kluczowym elementem pracy ze sztuką. W ramach programu „Szkoła twórczych praktyk” eksperci edukacji kulturowej
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY