c_id11

Lekcja, która oddycha. Jak zrobić miejsce dla ucznia i dla siebie. Webinarium

FILM/Webinar

Informacje o materiale

Data dodania: 23.09.2025

Grupa docelowa: Nauczyciele przedmiotowi

Opis materiału

Troska o ucznia jest ważna. Ale gdy przeradza się w wyręczanie – odbiera mu sprawczość i motywację. Jak znaleźć równowagę?
O tym rozmawialiśmy podczas webinarium „Lekcja, która oddycha. Jak zrobić miejsce dla ucznia i dla siebie”, a gośćmi byli:

Michał Szczepanik – nauczyciel biologii i EDB, trener i mentor w programach całościowego rozwoju szkoły. Autor wielu materiałów eksperckich, które pomagają nauczycielom stosować ocenianie kształtujące i lepiej rozumieć proces uczenia się ucznia.
Edyta Wąsik – nauczycielka historii i WOS, trenerka CEO w „Szkole uczącej się”, ekspertka w zakresie oceniania kształtującego. Od lat wspiera nauczycieli w budowaniu lekcji, które dają uczniom głos i przestrzeń do samodzielności.

Podczas webinarium poznaliśmy 5 zasad skutecznej lekcji, które sprawdzają się na każdym przedmiocie i na każdym etapie edukacyjnym.
Dzięki temu:

  • Twoi uczniowie będą bardziej obecni i zaangażowani,
  • A Ty poczujesz, że prowadzenie zajęć może być lżejsze i mniej obciążające.

_____
Webinarium w ramach cyklu „Odporna szkoła” organizowane jest w ramach programu „Szkoła ucząca się”. Program ten jest przedsięwzięciem Centrum Edukacji Obywatelskiej i Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności, realizowanym przez CEO.

Pobierz materiał dodatkowy:

REFLEKSJA I METAPOZNANIE – pytania uruchamiające refleksję

Pobierz materiał

REFLEKSJA I METAPOZNANIE - pytania uruchamiające refleksję

format: pdf

wielkość: 263,75 KB

Pobierz

Podobne materiały

Scenariusz lub ćwiczenie

Zgrani jak w kompoście

W ramach ćwiczenia uczniowie i uczennice uczą się doceniania nawzajem swojej różnorodności i wielości talentów w społeczności
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Widzimy się w kompoście! O wdzięczności i roli...

Podczas ćwiczenia uczniowie i uczennice poznają kompost jako środowisko życia wielu istotnych organizmów żywych.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Wytrwałości uczę się od drzew – projekt

W ramach projektu uczniowie i uczennice uczą się uważności na świat przyrody, przeprowadzają obserwację natury i dokumentują
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Nocne rozmowy roślin, czyli jak dobrze się komunikować

Podczas ćwiczenia uczniowie i uczennice poznają fakty na temat komunikacji pomiędzy roślinami. Inspirując się praktykami roślin, uczniowie
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

A gdyby tak być drzewem? Piszemy notkę biograficzną

Podczas ćwiczenia uczniowie i uczennice tworzą notkę biograficzną wybranego drzewa w okolicy. Ćwiczenie rozwija umiejętności tworzenia krótkich
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Co mnie karmi?

Podczas ćwiczenia uczniowie i uczennice podejmują refleksję nad tym, co wspiera ich zdrowie fizyczne i psychiczne. W
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Marketing polityczny i kampania wyborcza – świadomy odbiór...

Scenariusz lekcji Edukacji Obywatelskiej dotyczący analizowania kampanii wyborczych i przekazów politycznych.
Zobacz
Film lub webinarium

Życie bez filtrów – jak przestać się porównywać?...

Zobacz krótki film z cyklu "Szkoła pełna emocji dla nastolatków" dotyczący poczucia własnej wartości u młodych osób.
Zobacz
Film lub webinarium

Kiedy smutek nie mija — jak rozpoznać i...

Zobacz krótki film z cyklu "Szkoła pełna emocji dla nastolatków" dotyczący rozpoznawania depresji oraz szukania wsparcia przy
Zobacz
Publikacja

Szkoła pełna emocji dla nastolatków – zestaw materiałów...

Poznaj narzędzia do edukacji emocjonalnej, które wspierają młodych ludzi w bezpiecznym przeżywaniu emocji
Zobacz
Film lub webinarium

Między „muszę” a „chcę” – jak radzić sobie...

Zobacz krótki film z cyklu "Szkoła pełna emocji dla nastolatków" dotyczący radzenia sobie z presją zewnętrzną.
Zobacz
Film lub webinarium

Gdy serce bije szybciej – jak opanować stres?...

Zobacz krótki film z cyklu "Szkoła pełna emocji dla nastolatków" dotyczący radzenia sobie ze stresem.
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY