c_id11

Moja i twoja, czyli nasza. Jakiej szkoły chcą uczniowie?

FILM/Webinar

Informacje o materiale

Data dodania: 31.01.2024

Grupa docelowa: Nauczyciele przedmiotowi, Dyrektorzy, Wychowawcy, Nauczyciele świetlicy

Opis materiału

Jak sprawić, żeby uczniowie dobrze czuli się w swojej szkole i dlaczego warto o to zadbać?

Z naszymi gośćmi Damianem Jaworkiem, Warszawskim Rzecznikiem Praw Uczniów, Martą Kazimierczak-Con, opiekunką samorządu uczniowskiego oraz organizatorką wydarzenia pt.: Zjazd Samorządów Uczniowskich Szkół Podstawowych Gminy Komorniki,  oraz Ingą Sobólską, koordynatorką z Fundacji GrowSpace rozmawiamy o tym, jak wspierać uczniów w zakresie ich praw, jak dbać o ich zdrowie psychiczne oraz jak, dzięki narzędziom sprawdzonym w programie Szkoła Demokracji, rozpoznawać ich potrzeby i na nie odpowiadać. Wspólnie uczymy się tworzyć środowisko, które sprzyja młodym ludziom, wzmacnia ich aktywność oraz otwartość na innych.

Spotkanie poprowadzili: Monika Prus-Głaszczka oraz Michał Tragarz z Centrum Edukacji Obywatelskiej. 

Webinarium zostało sfinansowane ze środków International Rescue Committee.

Podobne materiały

Publikacja

Szkolny kodeks dobrych praktyk dla klimatu i środowiska

Publikacja dostarcza narzędzi wspierających nauczycielki, nauczycieli, dyrektorki i dyrektorów szkół, a przede wszystkim zachęca uczennice i uczniów
Zobacz
Publikacja

Kodeks dobrych praktyk dla klimatu i środowiska. Wydanie...

Publikacja zawiera porady, jak zmniejszyć negatywny wpływ codziennych aktywności biurowych i różnych przedsięwzięć organizacyjnych na środowisko.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Ćwiczenie: Decydujemy i działamy wspólnie – pierwsze kroki...

Ćwiczenie pozwoli uczniom i uczennicom poczuć ducha wspólnoty poprzez stawianie pierwszych kroków w tworzeniu budżetu partycypacyjnego.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Ćwiczenie – Ekosystem w przydomowym ogrodzie

Podczas ćwiczenia uczniowie i uczennice wykorzystają wiedzę na temat funkcjonowania ekosystemów do zaprojektowania ogrodu permakulturowego.
Zobacz
Publikacja

Młodzi głosują. Wybory do parlamentu europejskiego czerwiec 2024....

Zobacz
Publikacja

Młodzi głosują. Wybory do parlamentu europejskiego czerwiec 2024....

Zobacz
Gra

Gra „O rety – REZUS! Czyli (bez)troski małego...

Gra karciana przeznaczona do wykorzystania w klasach, w których nauczyciele pracują z „Better Learning Programme” (BLP).
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Historia nie musi się powtarzać! Nowe historie dla...

Zobacz
Film lub webinarium

Jak zaplanować projekt dotyczący różnorodności?

Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Ćwiczenie „Pakiet Platinium a Księga Koheleta”

Ćwiczenie można przeprowadzić na zakończenie omawiania fragmentów „Księgi Koheleta” (Biblia – Stary Testament) lub na godzinie wychowawczej.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Scenariusz „Dobrobyt a dobre życie – dyskusja o...

Zajęcia mają na celu pochylenie się nad pojęciami dobrobytu i dobrego życia jako koncepcji społecznych
Zobacz
Artykuł

Gra „Klimatyczne Wyzwania” – artykuł

W naszej europejskiej inicjatywie edukacyjnej związanej z grą „Klimatyczne Wyzwania” wzięło udział już ponad tysiąc nauczycieli
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY