Nauczyciel i rodzic. Jak razem zbudować dobry kontakt?

FILM/Webinar

Informacje o materiale

Data dodania: 04.09.2023

Grupa docelowa: Nauczyciele przedmiotowi, Wychowawcy

Opis materiału

Początek roku szkolnego to doskonała okazja, by ustalić z rodzicami zasady jasnej i skutecznej komunikacji. Właśnie komunikacja jest podstawą dobrych kontaktów, z których korzyści możesz czerpać Ty, rodzice i Twoi uczniowie.
Dzięki naszemu webinarium poznasz praktyczne narzędzia komunikacji z rodzicami. Dowiesz się jak:

  • nawiązać pierwszy kontakt z rodzicami (np. jak to zrobić przez mail na początku roku szkolnego) i zaplanować komunikację w ciągu całego roku szkolnego
  • przygotować się do pierwszego spotkania z rodzicami, także tego bardziej wymagającego
  • mówić o swoich granicach w czasie spotkania z rodzicami i dbać o ich poszanowanie
  • ustalić i realizować oczekiwania – Twoje wobec rodziców i rodziców wobec Ciebie
  • rozmawiać z innymi nauczycielami o tym, co możecie zrobić razem i wprowadzać Wasze pomysły w życie

Webinarium jest skierowane do wychowawców i wychowawczyń. Zapraszamy jednak wszystkie nauczycielki i nauczycieli.
Naszymi gościniami były nauczycielki wszystkich etapów edukacyjnych. Swoimi doświadczeniami podzielą się:

  • Edyta Wąsik – nauczycielka historii w Międzynarodowej Szkole Podstawowej Paderewski w Lublinie. Jest trenerką, asystentką szkół oraz mentorką kursów internetowych w CEO.
  • Aldona Sobieska – nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej w Szkole Podstawowej nr 1 w Sokołowie Podlaskim.
  • dr Aleksandra Korczak – nauczycielka języka polskiego, etyki i filozofii w Liceum Ogólnokształcącym w Warszawie. Wyróżniona w Konkursie Nauczyciel Roku (2022). Współpracuje z CEO jako ekspertka ds. równości płci i edukacji antydyskryminacyjnej.

Partnerem wydarzenia jest Norwegian Refugee Council.
Webinarium organizowane jest przy współpracy programu „Szkoła ucząca się”. Program ten jest przedsięwzięciem Centrum Edukacji Obywatelskiej i Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności, realizowanym przez CEO.

Podobne materiały

Film lub webinarium

Podręcznik – od nudy do super narzędzia

Jak pracować z podręcznikiem w ciekawy i przystępny sposób. Poznaj proste metody.
Zobacz
Artykuł

Organizacja procesu dydaktycznego w oddziale przygotowawczym

Przed utworzeniem oddziału przygotowawczego (OP) należy przeprowadzić diagnozę potrzeb uczniów i analizę zasobów/kompetencji kadry.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Jak dobrze komunikować się ze sobą i innymi

Scenariusz zajęć na godzinie wychowawczej skupia się na tym, jak komunikować się z sobą i innymi z
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Jak wypełnię mój słoik? Rozmawiamy o dbaniu o...

Zajęcia dla nastolatek i nastolatków, które mają na celu zwrócenie uwagi na konieczność zadbania o swoje potrzeby.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Debata oksfordzka: człowiek wobec zmian klimatycznych i ekologicznych

Podczas zajęć uczniowie i uczennice uczą się podchodzić krytycznie do narracji na temat relacji człowieka z przyrodą
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Mit jako pozytywna narracja na przykładzie relacji człowieka...

W trakcie zajęć uczniowie i uczennice zapoznają się z greckim mitem o stworzeniu świata, a następnie napiszą
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Dbam o siebie w zgodzie z zegarem biologicznym

Ćwiczenie na temat zegara biologicznego, który dostosowuje procesy fizjologiczne organizmu do poszczególnych faz dnia i nocy.
Zobacz
Film lub webinarium

Jak korzystać z mocy AI? Inspiracje i trendy...

Poznaj nieznane moce AI! Odkryj nowe, inspirujące sposoby na wykorzystanie sztucznej inteligencji do tworzenia cyfrowych opowieści, interaktywnych
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Bioróżnorodność. Formy ochrony przyrody, kl. VII-VIII

Niniejszy scenariusz zawiera lekcję poświęconą formom ochrony przyrody w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem obszarów Natura 2000.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Bioróżnorodność. Formy ochrony przyrody IV-VI

Niniejszy scenariusz zawiera lekcję poświęconą formom ochrony przyrody w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem obszarów Natura 2000
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Bioróżnorodność. Jestem częścią przyrody, kl. VII-VIII

Niniejszy scenariusz zawiera lekcję poświęconą tematowi bioróżnorodności. Scenariusz podzielony jest na dwie części: klasową i terenową.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Bioróżnorodność. Jestem częścią przyrody, kl. IV-VI

Niniejszy scenariusz zawiera lekcję poświęconą tematowi bioróżnorodności. Scenariusz podzielony jest na dwie części: klasową i terenową.
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY