c_id11

Partycypacja uczniowska w edukacji kulturowej

FILM/Webinar

Informacje o materiale

Data dodania: 14.11.2024

Opis materiału

Działania partycypacyjne są kluczowym elementem pracy ze sztuką. W ramach programu „Szkoła twórczych praktyk” eksperci edukacji kulturowej dzielą się swoimi doświadczeniami na temat partycypacji młodzieży oraz metodami na budowanie sprawczości uczniów i uczennic. Podsuwają gotowe narzędzia i wskazują kluczowe wyzwania dla nauczycieli i nauczycielek.

Uczestnicy i uczestniczki panelu:

Elżbieta Grab – absolwentka Wydziału Wiedzy o Teatrze Akademii Teatralnej w Warszawie oraz podyplomowych studiów z arteterapii na Akademii Pedagogiki Specjalnej. Edukatorka, specjalistka ds. edukacji w Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN. Trenerka dramy stosowanej. Ukończyła kurs Teatru Forum Fundacji DramaWay oraz warsztaty prowadzenia Teatru Forum „Joker Masterclass” realizowane przez Cardboard Citizens. Ekspertka obszaru Ucz otwartości CEO.

Joanna Klimczak – artystka i teoretyczka od lat zajmująca się fotografią i malarstwem. Ukończyła edukację artystyczną z grafiką użytkową na PWSZ w Raciborzu oraz kulturoznawstwo na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Od 13 lat zajmuje się nauczaniem fotografii, a od 8 lat związana jest z Technikum nr 4 im. Marii Skłodowskiej-Curie w Bytomiu na stanowisku nauczyciela kontraktowego przedmiotów zawodowych oraz z Instytutem Studiów Podyplomowych w Tychach w charakterze wykładowcy.

Małgorzata Minchberg – artystka wizualna, doktor pedagogiki twórczości, specjalistka edukacji kulturalnej i artystycznej, animatorka kultury. Zajmuje się sztuką i nauką oraz pielęgnowaniem postaw twórczych ludzi w różnym wieku. Laureatka wielu nagród, m.in. „Impulsu Kultury – Mazowieckiej Nagrody Inspiracji Kulturalnych” wraz z tytułem „Inspiratora kultury“ i kilkukrotnie Warszawską Nagrodą Edukacji Kulturalnej.

Mirosław Skrzypczyk – nauczyciel języka polskiego w Zespole Szkół w Szczekocinach oraz Społecznej Szkole Podstawowej im. 8 Pułku Ułanów Księcia Józefa Poniatowskiego w Szczekocinach, edukator i animator kultury. Prezes Lelowskiego Towarzystwa Historyczno-Kulturalnego im. W. Zwierkowskiego. Laureat Nagrody im. Ireny Sendlerowej „Za naprawianie świata”.

Panel prowadzi Jan Bliźniak – koordynator w programie „Szkoła twórczych praktyk”.

Realizacja dzięki dofinansowaniu ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.

Partycypacja uczniowska w edukacji kulturowej - panel dyskusyjny

Podobne materiały

Publikacja

Wybory reprezentacji samorządu uczniowskiego – poradnik krok po...

Poradnik przedstawia krok po kroku jak zorganizować wybory reprezentacji samorządu uczniowskiego.
Zobacz
Film lub webinarium

Edukacja obywatelska – od czego zacząć?

Rozpoczynasz nauczanie edukacji obywatelskiej w swojej szkole? Obejrzyj webinarium, dzięki któremu lepiej przygotujesz się do tego zadania.
Zobacz
Artykuł

Edukacja Obywatelska – dokumenty do współpracy z instytucją

Wzory dokumentów, które mogą ułatwić realizację zadań w ramach przedmiotu edukacja obywatelska. Przykładowe listy i umowa.
Zobacz
Film lub webinarium

„Szkoła demokracji” oczami uczniów i nauczycieli

Nagranie przedstawia wypowiedzi uczniów i nauczycieli, którzy dzielą się z nami swoimi refleksjami po udziale w programie
Zobacz
Artykuł

Jak przygotować wystąpienie publiczne?

Materiał przygotowany z myślą o kandydatach i kandydatkach do reprezentacji Samorządu Uczniowskiego przedstawia wytyczne na co zwrócić
Zobacz
Materiał graficzny

Plakat wyborczy

Plakat zachęca do udziału w wyborach reprezentacji samorządu uczniowskiego i oraz pełni funkcję informacyjną - zawiera miejsce
Zobacz
Artykuł

Jak przygotować szkolną debatę?

Artykuł wyjaśnia jakie są cele i rodzaje debat oraz podpowiada w jaki sposób je zorganizować.  
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Karty działań obywatelskich

Karty działań obywatelskich do prowadzenia lekcji edukacji obywatelskiej.
Zobacz
Materiał graficzny

Pomysł na projekt społeczny. Plakat do uzupełniania dla...

Plakat pomaga uczniom wypracować pomysł na projekt społeczny i stworzyć plan działania. Idealny na lekcje, warsztaty i
Zobacz
Materiał graficzny

Jak rozpoznać dezinformację. Plakat edukacyjny o fake newsach...

Jak rozpoznać dezinformację? Pobierz plakat dla szkoły i ucz uczniów krytycznego myślenia, bezpiecznego korzystania z mediów i
Zobacz
Artykuł

Niezbędnik Komisji Wyborczej

Wzory kart do głosowania na kandydatów reprezentacji samorządu uczniowskiego i opiekuna SU oraz protokołów wyborczych.
Zobacz
Artykuł

Wybory reprezentacji samorządu uczniowskiego w pigułce

Krótkie zestawienie najważniejszych kroków w organizacji i przeprowadzeniu wyborów samorządowych w języku polskim i w języku ukraińskim.
Zobacz
Publikacja

Wybory reprezentacji samorządu uczniowskiego – poradnik krok po...

Poradnik przedstawia krok po kroku jak zorganizować wybory reprezentacji samorządu uczniowskiego.
Zobacz
Film lub webinarium

Edukacja obywatelska – od czego zacząć?

Rozpoczynasz nauczanie edukacji obywatelskiej w swojej szkole? Obejrzyj webinarium, dzięki któremu lepiej przygotujesz się do tego zadania.
Zobacz
Artykuł

Edukacja Obywatelska – dokumenty do współpracy z instytucją

Wzory dokumentów, które mogą ułatwić realizację zadań w ramach przedmiotu edukacja obywatelska. Przykładowe listy i umowa.
Zobacz
Film lub webinarium

„Szkoła demokracji” oczami uczniów i nauczycieli

Nagranie przedstawia wypowiedzi uczniów i nauczycieli, którzy dzielą się z nami swoimi refleksjami po udziale w programie
Zobacz
Artykuł

Jak przygotować wystąpienie publiczne?

Materiał przygotowany z myślą o kandydatach i kandydatkach do reprezentacji Samorządu Uczniowskiego przedstawia wytyczne na co zwrócić
Zobacz
Materiał graficzny

Plakat wyborczy

Plakat zachęca do udziału w wyborach reprezentacji samorządu uczniowskiego i oraz pełni funkcję informacyjną - zawiera miejsce
Zobacz
Artykuł

Jak przygotować szkolną debatę?

Artykuł wyjaśnia jakie są cele i rodzaje debat oraz podpowiada w jaki sposób je zorganizować.  
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Karty działań obywatelskich

Karty działań obywatelskich do prowadzenia lekcji edukacji obywatelskiej.
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY