c_id11

Rada pedagogiczna. Spotkanie zespołu. Co wzmocni ich sprawczość?

FILM/Webinar

Informacje o materiale

Data dodania: 28.09.2023

Grupa docelowa: Dyrektorzy

Opis materiału

W żadnym zespole nauczycielskim wezwanie dyrektora/ki by pracować razem nie może być “wołaniem na puszczy” ani nawoływaniem do czegoś, co i tak się nie spełni.
Zaczniemy od identyfikacji czynników które utrudniają nauczycielom korzystanie z tzw. “zbiorowej skuteczności” opisywanej w badaniach. Przyjrzymy się, jak im przeciwdziałać i pobudzać własną motywację do korzystania z potencjału grupy.
W szczegółach omówimy kilka kluczowych wątków:

  • Jak organizacja dużego zespołu nauczycielskiego może sprzyjać współpracy?
  • Jak organizować zespoły przedmiotowe i zadaniowe, by dochodziło tam do prawdziwej rozmowy?
  • Jak unikać przeciążania najbardziej zaangażowanych przez delegowanie. 
  • Jak sprawić by nauczyciele wierzyli, że współtworzą szkołę i brali odpowiedzialność?
  • Jak zapraszać środowisko nauczycielskie w gminie do wspólnego działania?

Trzy praktyczki zarządzania szkołą podzieliły się dobrymi praktykami i doświadczeniami dotyczącymi zespołowości w pracy nauczycieli:

  • Katarzyna Olejnik – dyrektorka Międzynarodowej Szkoły Podstawowej „Paderewski”, opiekunka ścieżki dyrektorskiej w Klubie i Laboratorium „Szkoły uczącej się” w Centrum Edukacji Obywatelskiej.
  • Justyna Orszulak – nauczycielka języka polskiego i etyki, dyrektorka w Szkole Podstawowej nr 1 w Wodzisławiu Śląskim. Certyfikowany trener w oświacie. Pasjonatka metod kreatywnych, pracy projektowej, zmiany przestrzeni szkolnej, edukacji międzykulturowej i międzynarodowych wymian szkolnych. Ambasadorka Wiosny Edukacji – oddolnego ruchu zmian w polskiej szkole. Koordynatorka nauczycielek-liderek kreatywnej edukacji w Wodzisławiu Śląskim. Organizatorka “Podzielnika Edukacyjnego”
  • Urszula Skrzypczak – dyrektorka Szkoły Podstawowej nr 1 w Piastowie. Absolwentka Studiów Podyplomowych Liderów Oświaty. Prowadzi Szkołę Laboratorium w Klubie Szkół Uczących Się i Szkołę Praktyk dla Szkoły Edukacji.
    ___________

Partnerem wydarzenia jest Norwegian Refugee Council oraz Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności.
Sieć dyrektorska „Odporna szkoła” organizowana jest w ramach programu „Szkoła ucząca się”. Program ten jest przedsięwzięciem Centrum Edukacji Obywatelskiej i Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności, realizowanym przez CEO.

Rada pedagogiczna. Spotkanie zespołu. Co wzmocni ich sprawczość?

Podobne materiały

Scenariusz lub ćwiczenie

Kosmiczne rewolucje. Spektakl

Zobacz
Publikacja

Myśląc o wieloetniczności

Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

„Z Krainy Stresu do Krainy Spokoju” Kurs Nawigacji...

Materiał dodatkowy do projektów CEO opartych na metodzie Better Learning Programme (BLP) przeznaczony dla uczniów i uczennic.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

„Z Krainy Stresu do Krainy Spokoju” Kurs Nawigacji...

Materiał dodatkowy do projektów CEO opartych na metodzie Better Learning Programme (BLP) przeznaczony dla uczniów i uczennic.
Zobacz
Aktualności

Równość rodzi się z różnicy – wernisaż

Zobacz
Film lub webinarium

Emocje? Daj spokój! – jak rozmawiać z nastolatkami...

Zobacz
Film lub webinarium

Jak rozmawiać z młodzieżą o klimacie?

Projektowanie dostępnego uczenia się (UDL) to nowoczesne podejście do nauczania, które pozwala tworzyć lekcje uwzględniające potrzeby wszystkich
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Dbajmy o naszą planetę: przewodnik ECOALITY dla młodzieży

Przewodnik pomaga zrozumieć związki między klimatem, równością i sprawiedliwością – i zachęca do działania.
Zobacz
Film lub webinarium

Sztuka (w) edukacji. Jak korzystać ze sztuki w...

Obejrzyj webinarium „Sztuka (w) edukacji. Jak korzystać ze sztuki w szkole?”. Webinarium prowadzi Marta Przybył z Muzeum
Zobacz
Publikacja

Dobre praktyki w projektach młodzieżowych na rzecz zmiany

Zobacz
Film lub webinarium

Niegrzeczne, zestresowane czy skrzywdzone? Jak wspierać ucznia i...

Jak pracować z uczniem ze złożoną historią, nie tracąc przy tym własnych zasobów? Jak dostrzec więcej niż
Zobacz
Film lub webinarium

Trzeba mieć zdrowie i nerwy, by (się) uczyć....

Nowy przedmiot to szansa, by troska o zdrowie – psychiczne, fizyczne i społeczne – stała się kluczowym
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Kosmiczne rewolucje. Spektakl

Zobacz
Publikacja

Myśląc o wieloetniczności

Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

„Z Krainy Stresu do Krainy Spokoju” Kurs Nawigacji...

Materiał dodatkowy do projektów CEO opartych na metodzie Better Learning Programme (BLP) przeznaczony dla uczniów i uczennic.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

„Z Krainy Stresu do Krainy Spokoju” Kurs Nawigacji...

Materiał dodatkowy do projektów CEO opartych na metodzie Better Learning Programme (BLP) przeznaczony dla uczniów i uczennic.
Zobacz
Aktualności

Równość rodzi się z różnicy – wernisaż

Zobacz
Film lub webinarium

Emocje? Daj spokój! – jak rozmawiać z nastolatkami...

Zobacz
Film lub webinarium

Jak rozmawiać z młodzieżą o klimacie?

Projektowanie dostępnego uczenia się (UDL) to nowoczesne podejście do nauczania, które pozwala tworzyć lekcje uwzględniające potrzeby wszystkich
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Dbajmy o naszą planetę: przewodnik ECOALITY dla młodzieży

Przewodnik pomaga zrozumieć związki między klimatem, równością i sprawiedliwością – i zachęca do działania.
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY