c_id11

Trudne rozmowy z wizją celu

FILM/Webinar

Informacje o materiale

Data dodania: 24.06.2025

Grupa docelowa: Dyrektorzy

Opis materiału

W czasie egzaminów czy podsumowania roku szkolnego, dyrektorskie rozmowy z uczniami, rodzicami, nauczycielkami i nauczycielami, przedstawicielami organów i komisji powinny tonować emocje i prowadzić do konstruktywnych ustaleń. Nie jest to tylko kwestia “komunikacji”.
Wiemy, że to sztuka wytrwania w postawie szacunku i wspierania rozmówców, nawet gdy bywa trudno.
Rozmawialiśmy o tym podczas webinarium z cyklu „”Odporna szkoła”” pt: “Trudne rozmowy z wizją celu”
Dyrektorki podzieliły się doświadczeniami trudnych rozmów i swoich sposobów, jak w nich osiągnąć założone cele. Przeanalizowaliśmy je także pod kątem dobrych praktyk w rozmowie, godnych powtarzania i tym jak w codziennym zabieganiu wdrażać korzystne nawyki komunikacyjne

Skupiliśmy się na kilku ważnych wątkach:

Praca z własnymi i cudzymi emocjami w trudnych sytuacjach.
Jak rozmowę z “agresorem” przekuć w partnerski dialog
Jak przyglądać się własnym nawykom komunikacyjnym i na nie wpływać
Jak zadbać o siebie tak, by zadbać także o rozmówcę
Gościnie webinarium:
Edyta Socha – nauczycielka, trenerka i coachka, edukatorka Pozytywnej Dyscypliny i facylitatorka metody Empowering people in the workplace.
Agnieszka Łuszczki – wicedyrektorka Szkoły Podstawowej nr 1 im. Św. Kazimierza w Kartuzach, mediatorka i pedagożka.
Anna Szkarłat-Koszałka – dyrektorka Zespołu Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych im. ks. prof. Tischnera w Limanowej, doktor nauk ekonomicznych, absolwentka studiów podyplomowych UJ Zarządzanie i przywództwo w oświacie.
Spotkanie poprowadził: Przemysław Kluge – ekspert edukacyjny CEO, koordynator cyklu „Odporna szkoła” dla dyrektora.

 

Podobne materiały

Scenariusz lub ćwiczenie

Zgrani jak w kompoście

W ramach ćwiczenia uczniowie i uczennice uczą się doceniania nawzajem swojej różnorodności i wielości talentów w społeczności
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Widzimy się w kompoście! O wdzięczności i roli...

Podczas ćwiczenia uczniowie i uczennice poznają kompost jako środowisko życia wielu istotnych organizmów żywych.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Wytrwałości uczę się od drzew – projekt

W ramach projektu uczniowie i uczennice uczą się uważności na świat przyrody, przeprowadzają obserwację natury i dokumentują
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Nocne rozmowy roślin, czyli jak dobrze się komunikować

Podczas ćwiczenia uczniowie i uczennice poznają fakty na temat komunikacji pomiędzy roślinami. Inspirując się praktykami roślin, uczniowie
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

A gdyby tak być drzewem? Piszemy notkę biograficzną

Podczas ćwiczenia uczniowie i uczennice tworzą notkę biograficzną wybranego drzewa w okolicy. Ćwiczenie rozwija umiejętności tworzenia krótkich
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Co mnie karmi?

Podczas ćwiczenia uczniowie i uczennice podejmują refleksję nad tym, co wspiera ich zdrowie fizyczne i psychiczne. W
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Marketing polityczny i kampania wyborcza – świadomy odbiór...

Scenariusz lekcji Edukacji Obywatelskiej dotyczący analizowania kampanii wyborczych i przekazów politycznych.
Zobacz
Film lub webinarium

Życie bez filtrów – jak przestać się porównywać?...

Zobacz krótki film z cyklu "Szkoła pełna emocji dla nastolatków" dotyczący poczucia własnej wartości u młodych osób.
Zobacz
Film lub webinarium

Kiedy smutek nie mija — jak rozpoznać i...

Zobacz krótki film z cyklu "Szkoła pełna emocji dla nastolatków" dotyczący rozpoznawania depresji oraz szukania wsparcia przy
Zobacz
Publikacja

Szkoła pełna emocji dla nastolatków – zestaw materiałów...

Poznaj narzędzia do edukacji emocjonalnej, które wspierają młodych ludzi w bezpiecznym przeżywaniu emocji
Zobacz
Film lub webinarium

Między „muszę” a „chcę” – jak radzić sobie...

Zobacz krótki film z cyklu "Szkoła pełna emocji dla nastolatków" dotyczący radzenia sobie z presją zewnętrzną.
Zobacz
Film lub webinarium

Gdy serce bije szybciej – jak opanować stres?...

Zobacz krótki film z cyklu "Szkoła pełna emocji dla nastolatków" dotyczący radzenia sobie ze stresem.
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY