c_id11

Za dużo, za głośno, za szybko

FILM/Webinar

Informacje o materiale

Data dodania: 18.08.2025

Grupa docelowa: Nauczyciele przedmiotowi, Dyrektorzy, Wychowawcy, Specjaliści w szkole

Opis materiału

Zbyt głośno, zbyt dużo bodźców, zbyt szybko – to codzienność, która może skutecznie zaburzyć proces przyswajania wiedzy – szczególnie uczniom neuroróżnorodnym. Czas na zmianę perspektywy! Jak więc stworzyć szkołę, która nie będzie drażnić, a pomoże wszystkim uczniom lepiej funkcjonować w tym wymagającym środowisku?

W programie:

  • Jak zorganizować zajęcia, by wspierały uczniów neuroróżnorodnych, ale były też komfortowe dla pozostałych?
  • Dzwonki, cisza, strefy głośne i ciche – jak to wszystko wpływa na uczniów i nauczycieli?
  • Jak zorganizować zajęcia, by wspierały uczniów neuroróżnorodnych, ale były też komfortowe dla pozostałych?
  • Jakie działania wspierają nauczycieli, którzy czują się przebodźcowani i wypaleni?

W rozmowie wezmą udział:
Joanna Szeluga – psycholożka, nauczycielka, autorka licznych projektów edukacyjnych. Od lat pracuje z młodzieżą i nauczycielami, prowadzi warsztaty o neuroróżnorodności i wspiera edukację inkluzyjną w szkołach.

Aneta Derda – koordynatorka programów edukacyjnych Centrum Edukacji Obywatelskiej, była nauczycielka, obecna trenerka i autorka materiałów dla szkół i bibliotek.

Webinarium sfinansowane przez Polsko-Amerykańską Fundację Wolności w ramach programu Młodzi w Akcji.

Podobne materiały

Scenariusz lub ćwiczenie

Zgrani jak w kompoście

W ramach ćwiczenia uczniowie i uczennice uczą się doceniania nawzajem swojej różnorodności i wielości talentów w społeczności
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Widzimy się w kompoście! O wdzięczności i roli...

Podczas ćwiczenia uczniowie i uczennice poznają kompost jako środowisko życia wielu istotnych organizmów żywych.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Wytrwałości uczę się od drzew – projekt

W ramach projektu uczniowie i uczennice uczą się uważności na świat przyrody, przeprowadzają obserwację natury i dokumentują
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Nocne rozmowy roślin, czyli jak dobrze się komunikować

Podczas ćwiczenia uczniowie i uczennice poznają fakty na temat komunikacji pomiędzy roślinami. Inspirując się praktykami roślin, uczniowie
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

A gdyby tak być drzewem? Piszemy notkę biograficzną

Podczas ćwiczenia uczniowie i uczennice tworzą notkę biograficzną wybranego drzewa w okolicy. Ćwiczenie rozwija umiejętności tworzenia krótkich
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Co mnie karmi?

Podczas ćwiczenia uczniowie i uczennice podejmują refleksję nad tym, co wspiera ich zdrowie fizyczne i psychiczne. W
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Marketing polityczny i kampania wyborcza – świadomy odbiór...

Scenariusz lekcji Edukacji Obywatelskiej dotyczący analizowania kampanii wyborczych i przekazów politycznych.
Zobacz
Film lub webinarium

Życie bez filtrów – jak przestać się porównywać?...

Zobacz krótki film z cyklu "Szkoła pełna emocji dla nastolatków" dotyczący poczucia własnej wartości u młodych osób.
Zobacz
Film lub webinarium

Kiedy smutek nie mija — jak rozpoznać i...

Zobacz krótki film z cyklu "Szkoła pełna emocji dla nastolatków" dotyczący rozpoznawania depresji oraz szukania wsparcia przy
Zobacz
Publikacja

Szkoła pełna emocji dla nastolatków – zestaw materiałów...

Poznaj narzędzia do edukacji emocjonalnej, które wspierają młodych ludzi w bezpiecznym przeżywaniu emocji
Zobacz
Film lub webinarium

Między „muszę” a „chcę” – jak radzić sobie...

Zobacz krótki film z cyklu "Szkoła pełna emocji dla nastolatków" dotyczący radzenia sobie z presją zewnętrzną.
Zobacz
Film lub webinarium

Gdy serce bije szybciej – jak opanować stres?...

Zobacz krótki film z cyklu "Szkoła pełna emocji dla nastolatków" dotyczący radzenia sobie ze stresem.
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY