Opis materiału
Sport w szkole może być dla uczniów niezwykle istotnym treningiem współpracy. W grach zespołowych
współdziałanie wszystkim się opłaca, przynosząc natychmiastowe sportowe, ale też i te być może
ważniejsze, emocjonalne korzyści. Wsparcie ze strony kolegów i namacalne skutki udanej komunikacji
będą utwierdzały uczniów w prospołecznej postawie i dobrych nawykach. Tworzenie zgranych
zespołów nie jest jednak sprawą prostą. Uczniowie reprezentują przecież niejednorodny poziom
predyspozycji i umiejętności sportowych, mają odmienne doświadczenia z aktywnością fizyczną,
a czasem ekstremalnie różne do niej nastawienie. Nie jest im łatwo współpracować, szczególnie
w klimacie stresującej rywalizacji, nastawienia na bicie rekordów i promocji garstki wybranych
talentów. W proponowanym całorocznym projekcie wychowawczym zachęcam do uważniejszego
przyjrzenia się doświadczeniom uczniów w sportach zespołowych i ułatwienia im współpracy na
boisku. Celem projektu jest wykorzystanie potencjału gry zespołowej do rozwoju u uczniów
komunikacji, kooperacji i samoświadomości. W bonusie – korzyści sportowe.
Jak przeprowadzić projekt?