Programy edukacyjne
Szkoła otwartości
kiedy: październik 2023 – czerwiec 2024
kto: nauczyciele i nauczycielki, osoby z kadry pedagogicznej szkoły,
etap: klasy VII i VIII szkoły podstawowej i szkoły ponadpodstawowe
forma: projekt wsparcia obejmujący kurs internetowy/ wsparcie mentorskie / webinary z warsztatami pogłębiające online / warsztaty dla rad pedagogicznych
o czym: wsparcie procesu integracji w klasie, różnorodności w szkole, kultura włączająca, edukacja antydyskryminacyjna
cel: kompleksowe wsparcie nauczycieli i nauczycielek, osób pracujących w szkole w budowaniu włączających i otwartych na różnorodność społeczności szkolnych
trwa
W trakcie projektu uczestnicy i uczestniczki będą wprowadzać konkretne rozwiązania w pracy z klasą zaproponowane w trakcie kursu i pogłębiać treści podczas webinarów oraz warsztatów online. Część szkół będzie też mogła skorzystać z warsztatów dla rad pedagogicznych.
Wychowanie to podstawa
kiedy: październik 2023 – czerwiec 2024
kto: wychowawcy i wychowawczynie pracujący w klasach z osobami pochodzenia ukraińskiego; całe szkoły, gdzie są uczniowie ukraińscy
etap: klasy IV – VIII szkoły podstawowej
forma: kurs internetowy dla nauczycieli i nauczycielek / wsparcie mentorskie / warsztaty pogłębiające; wsparcie całej szkoły
o czym: kompetencje wychowawcze; program wychowawczo-profilaktyczny
cel: upowszechnienie modelowego procesu planowania, tworzenia i wdrażania rozwiązań wzmacniających funkcję wychowawczą szkoły, nastawioną na kształcenie u uczniów i uczennic kompetencji społecznych, obywatelskich i osobistych, przy jednoczesnym wzmocnieniu inkluzyjności działań edukacyjnych
trwa
W ramach kursu internetowego wspieramy wychowawczynie i wychowawców w rozwijaniu kompetencji potrzebnych w pracy z wychowankami – stawiamy na autorefleksję i doświadczanie, oferując wiedzę teoretyczną, ale też bogaty zasób zadań do wykonania z uczniami. Nauczyciele i nauczycielki dostają wsparcie ze strony mentorów, a także mają okazję brać udział w warsztatach pogłębiających treści kursu.
W ramach wsparcia całej szkoły wspieramy społeczność szkolną w wypracowywaniu inkluzywnego i partycypacyjnego programu wychowawczo-profilaktycznego.
Nagroda im. Ireny Sendlerowej
kiedy: 18. edycja rozpocznie się w maju/czerwcu 2024
kto: nauczycielki i nauczyciele, psycholodzy i pedagodzy szkolni, bibliotekarze szkolni oraz wychowawcy i wychowawczynie publicznych bądź niepublicznych przedszkoli, szkół i ośrodków pracujący w Polsce
forma: nagroda dla nauczycieli i nauczycielek
o czym: edukacja dla różnorodności, włączanie, dialog, solidarności z osobami dyskryminowanymi
cel: Wsparcie i docenienie nauczycielek i nauczycieli, którzy w swojej pracy z młodzieżą starają się nie tylko przekazywać wiedzę, ale też kształtować postawy otwartości, szacunku dla innych, solidarności, a także aktywnego zaangażowania na rzecz tych wartości.
zgłoś się!
Nagroda im. Ireny Sendlerowej „Za naprawianie świata” od 17 lat trafia w ręce nauczycielek i nauczycieli, którzy uczą w duchu otwartości, dialogu, tolerancji i poszanowania dla innych. Inspirują innych do działań zgodnych z tymi zasadami oraz odgrywają aktywną rolę w swojej placówce oraz w społeczności lokalnej.
Nagroda ma za zadanie wspierać nauczycielki i nauczycieli, którzy w swojej pracy z młodzieżą starają się nie tylko przekazywać wiedzę, ale też kształtować postawy otwartości, szacunku dla innych, solidarności, a także aktywnego zaangażowania na rzecz tych wartości. Wręczenie Nagrody odbywa się na jesieni.
Sprawdź wybrane, najważniejsze programy i projekty, które realizowaliśmy w przeszłości.
Obecnie w obszarze Ucz otwartości realizujemy programy edukacyjne „Wychowanie to podstawa” oraz „Szkoła otwartości”. Od lat podejmujemy temat otwartości i różnorodności w szkole. Nasze doświadczenie to m. in. zrealizowane w przeszłości programy takie jak “Szkoła tolerancji” czy “Nienawiść. Jestem przeciw” i wiele innych.