W ramach projektu rozwijamy świadomość tego, jakie znaczenie ma równość płci. Pomagamy o nią zadbać w przestrzeni szkoły i systemie edukacyjnym oraz wzmacniamy umiejętności i postawy takie jak krytyczne myślenie, empatia i wspólne rozwiązywanie problemów.
Projekt łączy działania, narzędzia i materiały z zakresu edukacji antydyskryminacyjnej i globalnej. Kierujemy go do kadry pedagogicznej oraz uczniów i uczennic z całej Polski.
Zapraszamy zarówno nauczycieli i nauczycielki, które rozpoczynają pracę w obszarze tematycznym równości płci, jak i te osoby, które chciałyby pogłębić wiedzę w tym zakresie.
Co zyskasz?
Sprawdzisz, czy w Twojej klasie stereotypy płciowe nie determinują tego, kim są uczennice i uczniowie. Dowiesz się, czy szkoła uwzględnia potrzeby zarówno uczniów, jak i uczennic oraz czy dba o komfort i bezpieczeństwo całej społeczności szkolnej.
Poznasz sposoby, jak dążyć do wyrównywania szans i zapewnić standard równości płci na swoich lekcjach – wychowawczych i przedmiotowych – a nawet w całej szkole.
Poszerzysz swoją wiedzę na temat globalnych problemów związanych z nierównościami społecznymi oraz ich wzajemnych współzależności, a także koncepcji i działań podejmowanych wobec tych wyzwań.
Zaproponujesz uczniom i uczennicom ćwiczenia, skłaniające do krytycznej analizy i refleksji nad złożonością lokalnych i globalnych wyzwań związanych z równością płci.
Przeprowadzone działania pozwolą młodym ludziom nie tylko poszerzyć wiedzę i zyskać nową perspektywę, ale także rozwinąć umiejętności i postawy takie jak krytyczne myślenie, empatia i wspólne rozwiązywanie problemów.
Bierzesz udział w kursie internetowym, który składa się z 5 modułów:
Wprowadzenie do edukacji antydyskryminacyjnej i włączającej
Dyskryminacja krzyżowa a równość płci w klasie i szkole
Rozwijanie umiejętności i postaw – krytyczne myślenie, empatia, wspólne rozwiązywanie problemów
Inspiracje do działań projektowych z uczniami i uczennicami.
W ramach modułów poznajesz teorię i przeprowadzasz praktyczne działania z młodzieżą. Na zakończenie każdego modułu oferujemy trwające po półtorej godziny konsultacje. Podczas konsultacji możesz dopytać o ciekawiące Cię szczegóły, otrzymać poradę, podzielić się swoimi doświadczeniami z pracy z młodzieżą i porozmawiać w gronie nauczycielskim.
2. Dlaczego warto
Płeć wciąż jest stosunkowo przezroczystą kategorią w systemie edukacji formalnej, choć związane z nią stereotypy mają wpływ na życie społeczności szkolnej. Uczniowie i uczennice mogą z ich powodu sądzić, że nie powinni czegoś czuć lub robić. Łatwo zignorować sygnały świadczące o tym, że młodzi ludzie są krzywdzeni z tego powodu, ponieważ są to silnie utrwalone mechanizmy.
Z nami sprawdzisz, czy i w jakim stopniu Twoja klasa jest bezpieczna i wolna od tych mechanizmów. Dowiesz się, jak możesz zadbać o to, by nie wpływały na to, kim są i jak czują się uczennice i uczniowie.
Odpowiadamy na tę kwestię poprzez:
bezpośrednie działania edukacyjne,
oraz wypracowanie narzędzi, materiałów i metod pracy, które podnoszą świadomość znaczenia równości społecznej w kontekście lokalnym i globalnym oraz rozwijają umiejętności i postawy takie jak krytyczne myślenie, empatia i wspólne rozwiązywanie problemów.
Chłopcy też muszą się mierzyć ze stereotypami postrzegania kobiecości czy męskości i to było dla mnie też otwarcie na ich potrzeby, tym bardziej że coraz częściej w tym najmłodszym pokoleniu zaczynają mówić o tych swoich potrzebach.
Dla mnie ogromną wartością był też dobór mentorów. Każda z tych osób była trochę z
innej bajki i jakby pod innym kątem patrzyła na kwestie równościowe i na te treści,
które stanowiły zawartość kursu.
To rzeczywiście było tak bardzo logicznie ułożone. To, że mogliśmy robić,
opracowywać sobie, czytać te materiały w swoim tempie, to na pewno był wielki plus
tego kursu. No i przede wszystkim spotkania mentoringowe. Ja jestem naprawdę pod
wielkim wrażeniem tych spotkań. Po pierwsze osobowości naszych mentorów, po
drugie tych wszystkich interakcji, jakie tam miały miejsce i tego, że można było
nawiązać kontakty z różnymi osobami.
3. Zapisy
By zapisać się do projektu, kliknij przycisk i wypełnij formularz.
Podziel się informacją o projekcie ze znajomymi nauczycielami i nauczycielkami.
4. Harmonogram 2024/2025
PAŹDZIERNIK - STYCZEŃ
kurs internetowy
spotkania z mentorami
działania z młodzieżą na podstawie scenariuszy z kursu
dla chętnych: otwarte webinaria i tematyczne i warsztaty pogłębiające online
LISTOPAD - MAJ
dla chętnych: przygotowanie klasowego lub szkolnego działania społecznego z młodzieżą ze wsparciem mentorskim, np. na Tydzień Edukacji Globalnej czy Dzień Kobiet
CZERWIEC
możliwość pobrania zaświadczenia po ukończeniu kursu i wypełnieniu ankiety ewaluacyjnej.
Zapraszamy nauczycielki i nauczycieli oraz inne osoby pracujące z klasami VII-VIII szkół podstawowych, a także uczące w szkołach ponadpodstawowych. Możesz zgłosić się indywidualnie lub z zespołem szkolnym.
Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.Polityka prywatności
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.