Szkoła pełna emocji

Szkoła to emocje. Wszyscy to wiemy. Dlatego im lepiej będziesz wspierać dzieci w rozumieniu własnych emocji, tym bardziej wpłyniesz na ich poczucie bezpieczeństwa, wzajemne relacje i motywację do nauki. A także własne poczucie satysfakcji. 

Jesteś wychowawczynią lub wychowawcą w klasach 4-6?  Wspieraj w prosty sposób rozwój kompetencji emocjonalno-społecznych swoich wychowanków.

Weź udział w projekcie, w którym dostarczymy Ci pakiet materiałów do pracy z emocjami dzieci i pokażemy krok po kroku, jak z nimi pracować. Wszystkie materiały są osadzone w kontekście szkoły i wieku Twoich wychowanków.

W tym projekcie:

    • nauczysz się posługiwać prostymi narzędziami do edukacji emocjonalnej, które osadzone są mocno w kontekście szkolnym; 
    • Twoi uczniowie i uczennice zdobędą wiedzę o emocjach dzięki pięciu krótkim filmom animowanym, których przekaz i stylistykę dostosowaliśmy do ich potrzeb;
    • otrzymasz atrakcyjny kalendarz do powieszenia w klasie, który służy do planowania małych szkolnych aktywności rozwijających samoświadomość oraz świadomość społeczną.
 

1. Jak to działa?

Projekt trwa od marca do czerwca 2024. Jego główną częścią jest kurs internetowy w postaci  trzech zamkniętych webinariów:

  • 1 moduł – Jak i dlaczego pracować w szkole z emocjami? (O wsparciu psychospołecznym); 
  • 2 moduł – Psychoedukacja – praca z filmami animowanymi o emocjach;
  • 3 moduł – Jak pracować z kalendarzem Szkoły pełnej emocji(W tym: szkolne celebracje, okienka na emocje, itd.)

Chętne osoby uczestniczące mogą wziąć udział również w trzech warsztatach pogłębiających online lub/i w dwudniowym pogłębiającym szkoleniu stacjonarnym w Warszawie.

Aby otrzymać zaświadczenie z ukończenia projektu należy wziąć udział w przynajmniej dwóch z trzech webinariów, wykonać działania z uczniami w oparciu o nasze materiały i przekazać nam relację ze swoich działań. 

2. Dlaczego warto

Badania PISA 2022 pokazały, że polscy uczniowie nadal dobrze radzą sobie z czytaniem, matematyką i naukami przyrodniczymi, ale pozostają w tyle za swoimi rówieśnikami z innych krajów w takich obszarach jak: kontrola emocjonalna, współpraca, empatia czy odporność na stres. 

Nasz projekt wpisuje edukację emocjonalno-społeczną w codzienne życie szkoły. Zaproponowane przez nas narzędzia pozwalają na elastyczność w działaniu i przystosowanie ich do warunków panujących w Twojej klasie.

W projekcie zaczynamy od dostrzeżenia z uczniami emocji w szkole i ich wpływu na wszystko, co się w szkole dzieje. Staramy się rozumieć, gdzie emocje są w nas – jak o nich daje znać nasze ciało i myśli. Wypracowujemy też z uczniami i uczennicami sposoby na trudne emocje jak złość czy strach… Aż w końcu skupiamy się na empatii – widzeniu i rozumieniu swoich emocji nawzajem.

Udział w projekcie jest zgodny z priorytetami Ministerstwa Edukacji i Nauki na rok szkolny 2023/24 (sprawdź punkty: 2 i 6 na stronie MEiN).

3. Zgłoszenie

Kliknij niżej, wypełnij formularz i zgłoś swoją chęć udziału w projekcie.

Poleć projekt dalej! Może warto wziąć udział razem? A może znasz kogoś, komu ten projekt bardzo się przyda?

4. Harmonogram

  • 20 marca 2024

    Webinarium 1: 
    Jak i dlaczego pracować w szkole z emocjami?

  • 25 marca 2024

    1 warsztat pogłębiający online (dla chętnych)

  • 08 kwietnia 2024

    Webinarium 2:
    Psychoedukacja - praca z filmami animowanymi o emocjach.

  • 15 kwietnia 2024

    2 warsztat pogłębiający online (dla chętnych)

  • 29 kwietnia 2024

    Webinarium 3:
    Jak pracować z kalendarzem Szkoły pełnej emocji?

  • 06 maja 2024

    3 warsztat pogłębiający online (dla chętnych)

  • 07-08 czerwca 2024

    Szkolenie stacjonarne w Warszawie (dla chętnych).

5. Regulamin

6. Najczęstsze pytania

Najkrótszy czas Twojego zaangażowania to dwa webinaria (4 godziny), około 3 godzin pracy w klasie i 1 godzina na napisanie relacji, czyli 8 godzin.

Jeśli weźmiesz udział we wszystkich naszych aktywnościach (webinaria, warsztaty pogłębiające online, szkolenie stacjonarne), zajmie Ci to 22 godziny + praca w klasie z uczennicami i uczniami.

Projekt bazuje na konkretnych narzędziach (kalendarz, filmy animowane), których stylistyka i przekaz są skierowane właśnie do tej grupy wiekowej.

Zarządzanie emocjami to element zarządzania sobą – niezbędny w codziennym życiu. W projekcie pokażemy Ci, że wsparcie psychospołeczne nie wymaga wiedzy specjalistycznej. Dowiesz się również, kiedy trzeba sięgnąć po pomoc specjalisty. Koniecznie weź udział w pierwszym webinarium!

Oczywiście. Warto jednak pamiętać, że także tutaj uczniowie i uczennice ze SPE mogą potrzebować dodatkowego wsparcia. Dlatego pracujemy nad publikacją, która pokaże Ci, jak to robić.


7. Kontakt

Masz pytania?
Napisz do naszej ekspertki

Emilia Kędziorek, ekspertka edukacyjna

  • opowie o Twoich korzyściach z projektu,
  • doradzi, jak wziąć udział.

8. Partnerzy

Partnerem projektu jest Fundacja BNP Paribas. 

Misją fundacji jest zmienianie świata na taki, w którym jest mniej nierówności i w którym możemy być spokojni o przyszłość naszej planety. Fundacja BNP Paribas od lat angażuje się w działania na rzecz rozwoju dzieci i młodzieży, ponieważ wierzy, że każdy ma potencjał, ale czasem potrzeba wsparcia, by mógł w pełni rozkwitnąć. Fundacja wspiera ten proces m.in. poprzez rozwój kompetencji społeczno-emocjonalnych dzieci i młodzieży.

Poznaj inne projekty

Szykujemy ofertę programów i projektów na nowe półrocze. Sprawdź i dołącz bezpłatnie.

Dla wychowawców

Zapisz się do projektu

Przyjmujemy zgłoszenia nauczycielek i nauczycieli z klas 4-8 szkoły podstawowej zainteresowanych udziałem w projekcie (lub podobnym działaniu) w nowym roku szkolnym 2024/2025.

Kliknij niżej, wypełnij formularz i zaznacz, że jesteś zainteresowany tym obszarem działań CEO.

Wyślij innym link. Może warto wziąć udział razem? A może znasz kogoś, komu to działanie się przyda?

Większa pewność w roli wychowawcy to szybszy sukces w każdym obszarze Twojej pracy. Rozwiń swoje kompetencje wychowawcze i czuj się pewniej w swojej klasie i szkole.

Skorzystaj ze wsparcia merytorycznego i mentorskiego we wspólnym działaniu z uczniami w obszarze wychowawczym. Następnie – w bezpiecznej atmosferze – wyciągnij wnioski, by rozwijać się zawodowo.

Co zyskasz?

  • dowiesz się, jak skutecznie prowadzić działania wychowawcze w klasie i sprawiać, by młodzi ludzie uczyli się ważnych rzeczy o sobie i innych;
  • opracujesz tematy na godzinę wychowawczą, które naprawdę trafią do młodych ludzi;
  • przedyskutujesz rozmaite klasowe sytuacje z mentorem i grupą kursową.


1. Jak to działa

Kurs składa się z pięciu modułów:

  • Kompetencje wychowawcy/wychowawczyni
  • Indywidualny rozwój ucznia i uczennicy
  • Klasa jako grupa – proces grupowy i relacje
  • Szkolna wspólnota – współdecydowanie i partycypacja
  • Ze szkoły w świat – zaangażowanie i współodpowiedzialność

2. Dlaczego warto?

Wszyscy czujemy się lepiej w środowiskach, których członkowie dbają o siebie nawzajem.  Widzą swoje potrzeby, wzmacniają się w ich realizacji i współpracują ze sobą. To model szkoły otwartej. 

Dzięki udziałowi w projekcie:

  • w bezpieczny sposób wprowadzisz w Twojej klasie model szkoły otwartej;
  • zyskasz narzędzia, by tworzyć włączające środowisko;
  • rozwiniesz kompetencje zawodowe;
  • rozwiniesz kompetencje osobiste, z których korzystasz w każdej grupie.

Udział w projekcie jest zgodny z priorytetami Ministerstwa Edukacji i Nauki na rok szkolny 2023/24 (sprawdź punkty: 2, 4 i 6 na stronie MEiN).


3. Harmonogram w tym roku szkolnym

  • PAŹDZIERNIK

    Koniec rekrutacji na 2023/24

  • Od października 2023 do stycznia 2024

    Kurs internetowy, działania z młodzieżą na podstawie scenariuszy z kursu, spotkania mentoringowe; warsztaty pogłębiające online i spotkanie stacjonarne w Warszawie

  • Koniec stycznia 2024

    Możliwość pobrania zaświadczenia po ukończeniu kursu i wypełnieniu ankiety ewaluacyjnej

4. Regulamin


5. Najczęstsze pytania

Nie. Możesz być też osobą, która dopiero obejmie wychowawstwo. Przygotuj się jednak na zadania, które wykonasz tylko z uczniami. 

Tak. Dostaniesz też więcej materiałów. Dzięki projektowi będziesz lepiej zarządzać procesem grupowym, a także nauczysz się dostrzegać w codziennych sytuacjach szkolnych okazje do tego, by świadomie kształtować postawy młodzieży.  

  • Przejść przez 5 modułów na platformie;
  • w każdym module podzielić się z mentorem pisemną refleksją o swoich działaniach;
  • wziąć udział w minimum 2 z 5 spotkań online Twojej grupy mentorskiej.

Tak. Proponujemy:

  • trzy warsztaty online rozszerzające tematykę kursu;
  • jedno szkolenie stacjonarne.

6. Kontakt

Masz pytania?
Napisz do naszej ekspertki

Emilia Kędziorek, ekspertka edukacyjna

  • opowie o Twoich korzyściach z projektu,
  • doradzi, jak wziąć udział.

7. Partnerzy

Partnerem programu jest International Rescue Committee. 

Poznaj inne projekty

Szykujemy właśnie ofertę na nowe, wiosenne półrocze. Znajdź coś dla siebie. Bezpłatnie. Poczuj znów radość z uczenia! 

Wychowanie to podstawa

W programie wzmacniamy działania wychowawcze szkół podstawowych, bo to one są fundamentem, a nie dopełnieniem pracy szkoły. W tym roku realizujemy dwa projekty. 

Dla wychowawcy

Rozwijamy kompetencje, by czuć się pewniej w roli wychowawczyni lub wychowawcy. 

Przy naszym wsparciu merytorycznym i mentorskim wykonujecie razem z podopiecznymi działanie z obszaru wychowawczego i w bezpiecznej atmosferze poddajecie je refleksji.

Więcej informacji

Dla szkoły

Działamy razem z dyrektorami szkół. Pomagamy w bezpieczny sposób prowadzić diagnozę i tworzyć koncepcję działań wychowawczych szkoły. 

Oferujemy wychowawcom klas kompleksowe szkolenie z kompetencji wychowawczych i pomoc asystenta całej szkoły.

Więcej informacji

 

Działania w 2024/2025 roku

Jeśli chcesz skorzystać z podobnych działań w kolejnym roku szkolnym – 2024/25 – zapisz się, a przypomnimy o rekrutacji. 

Poznaj inne programy

Szykujemy właśnie ofertę na nowe, wiosenne półrocze. Poczuj znów radość z uczenia. Dołącz bezpłatnie. Damy Ci znać, gdy ruszymy z rekrutacją

Poznaj inne programy

Masz swoje cele w szkole. Zyskaj wsparcie w ich realizacji. Dołącz bezpłatnie. Damy Ci znać, gdy ruszymy z rekrutacją.