Szkoła to emocje. Wszyscy to wiemy. Dlatego im lepiej będziesz wspierać dzieci w rozumieniu własnych emocji, tym bardziej wpłyniesz na ich poczucie bezpieczeństwa, wzajemne relacje i motywację do nauki. A także własne poczucie satysfakcji.
Jesteś wychowawczynią lub wychowawcą w klasach 4-6? Wspieraj w prosty sposób rozwój kompetencji emocjonalno-społecznych swoich wychowanków.
Weź udział w projekcie, w którym dostarczymy Ci pakiet materiałów do pracy z emocjami dzieci i pokażemy krok po kroku, jak z nimi pracować. Wszystkie materiały są osadzone w kontekście szkoły i wieku Twoich wychowanków.
W tym projekcie:
- nauczysz się posługiwać prostymi narzędziami do edukacji emocjonalnej, które osadzone są mocno w kontekście szkolnym;
- Twoi uczniowie i uczennice zdobędą wiedzę o emocjach dzięki pięciu krótkim filmom animowanym, których przekaz i stylistykę dostosowaliśmy do ich potrzeb;
- otrzymasz atrakcyjny kalendarz do powieszenia w klasie, który służy do planowania małych szkolnych aktywności rozwijających samoświadomość oraz świadomość społeczną.
1. Jak to działa?
Projekt trwa od marca do czerwca 2024. Jego główną częścią jest kurs internetowy w postaci trzech zamkniętych webinariów:
- 1 moduł – Jak i dlaczego pracować w szkole z emocjami? (O wsparciu psychospołecznym);
- 2 moduł – Psychoedukacja – praca z filmami animowanymi o emocjach;
- 3 moduł – Jak pracować z kalendarzem Szkoły pełnej emocji. (W tym: szkolne celebracje, okienka na emocje, itd.)
Chętne osoby uczestniczące mogą wziąć udział również w trzech warsztatach pogłębiających online lub/i w dwudniowym pogłębiającym szkoleniu stacjonarnym w Warszawie.
Aby otrzymać zaświadczenie z ukończenia projektu należy wziąć udział w przynajmniej dwóch z trzech webinariów, wykonać działania z uczniami w oparciu o nasze materiały i przekazać nam relację ze swoich działań.
2. Dlaczego warto
Badania PISA 2022 pokazały, że polscy uczniowie nadal dobrze radzą sobie z czytaniem, matematyką i naukami przyrodniczymi, ale pozostają w tyle za swoimi rówieśnikami z innych krajów w takich obszarach jak: kontrola emocjonalna, współpraca, empatia czy odporność na stres.
Nasz projekt wpisuje edukację emocjonalno-społeczną w codzienne życie szkoły. Zaproponowane przez nas narzędzia pozwalają na elastyczność w działaniu i przystosowanie ich do warunków panujących w Twojej klasie.
W projekcie zaczynamy od dostrzeżenia z uczniami emocji w szkole i ich wpływu na wszystko, co się w szkole dzieje. Staramy się rozumieć, gdzie emocje są w nas – jak o nich daje znać nasze ciało i myśli. Wypracowujemy też z uczniami i uczennicami sposoby na trudne emocje jak złość czy strach… Aż w końcu skupiamy się na empatii – widzeniu i rozumieniu swoich emocji nawzajem.
Udział w projekcie jest zgodny z priorytetami Ministerstwa Edukacji i Nauki na rok szkolny 2023/24 (sprawdź punkty: 2 i 6 na stronie MEiN).
3. Zgłoszenie
Kliknij niżej, wypełnij formularz i zgłoś swoją chęć udziału w projekcie.
Poleć projekt dalej! Może warto wziąć udział razem? A może znasz kogoś, komu ten projekt bardzo się przyda?
4. Harmonogram
-
20 marca 2024
Webinarium 1:
Jak i dlaczego pracować w szkole z emocjami? -
25 marca 2024
1 warsztat pogłębiający online (dla chętnych)
-
08 kwietnia 2024
Webinarium 2:
Psychoedukacja - praca z filmami animowanymi o emocjach. -
15 kwietnia 2024
2 warsztat pogłębiający online (dla chętnych)
-
29 kwietnia 2024
Webinarium 3:
Jak pracować z kalendarzem Szkoły pełnej emocji? -
06 maja 2024
3 warsztat pogłębiający online (dla chętnych)
-
07-08 czerwca 2024
Szkolenie stacjonarne w Warszawie (dla chętnych).
5. Regulamin
6. Najczęstsze pytania
Najkrótszy czas Twojego zaangażowania to dwa webinaria (4 godziny), około 3 godzin pracy w klasie i 1 godzina na napisanie relacji, czyli 8 godzin.
Jeśli weźmiesz udział we wszystkich naszych aktywnościach (webinaria, warsztaty pogłębiające online, szkolenie stacjonarne), zajmie Ci to 22 godziny + praca w klasie z uczennicami i uczniami.
Projekt bazuje na konkretnych narzędziach (kalendarz, filmy animowane), których stylistyka i przekaz są skierowane właśnie do tej grupy wiekowej.
Zarządzanie emocjami to element zarządzania sobą – niezbędny w codziennym życiu. W projekcie pokażemy Ci, że wsparcie psychospołeczne nie wymaga wiedzy specjalistycznej. Dowiesz się również, kiedy trzeba sięgnąć po pomoc specjalisty. Koniecznie weź udział w pierwszym webinarium!
Oczywiście. Warto jednak pamiętać, że także tutaj uczniowie i uczennice ze SPE mogą potrzebować dodatkowego wsparcia. Dlatego pracujemy nad publikacją, która pokaże Ci, jak to robić.
7. Kontakt
Masz pytania?
Napisz do naszej ekspertki
Emilia Kędziorek, ekspertka edukacyjna
- opowie o Twoich korzyściach z projektu,
- doradzi, jak wziąć udział.
8. Partnerzy
Partnerem projektu jest Fundacja BNP Paribas.
Misją fundacji jest zmienianie świata na taki, w którym jest mniej nierówności i w którym możemy być spokojni o przyszłość naszej planety. Fundacja BNP Paribas od lat angażuje się w działania na rzecz rozwoju dzieci i młodzieży, ponieważ wierzy, że każdy ma potencjał, ale czasem potrzeba wsparcia, by mógł w pełni rozkwitnąć. Fundacja wspiera ten proces m.in. poprzez rozwój kompetencji społeczno-emocjonalnych dzieci i młodzieży.
Poznaj inne projekty
Szykujemy ofertę programów i projektów na nowe półrocze. Sprawdź i dołącz bezpłatnie.