Webinar: Jak reagować na przemoc w klasie?

Aktualność

Sytuacje przemocowe między uczniami należą do najtrudniejszych, z jakim mierzą się w szkole nauczyciele i nauczycielki. Jak wtedy reagować? Każda taka sytuacja jest inna, nie ma więc jednego uniwersalnego narzędzia. Przyda się natomiast zestaw różnorodnych sposobów reagowania.

Podczas spotkania porozmawiamy m.in. o tym:

  • jakie są przyczyny przemocy?

  • jak odróżnić przemoc od konfliktu?

  • jakie są rodzaje przemocy i jak ją rozpoznać?

  • jak reagować na sytuacje przemocowe w klasie (np. wysłuchanie uczniów, diagnoza sytuacji, rozmowy z rodzicami)

  • kiedy warto i należy zwrócić się po pomoc do rodziców, psychologa lub pedagoga, dyrekcji, interwenta lub mediatora czy policji?

  • jak stworzyć zespół interwencyjny i jak może przebiegać jego działanie?

Termin i zapisy

Zapraszamy 13 lutego (wtorek) w godzinach 19:00-20:30. Spotykamy się na platformie ZOOM, spotkanie będzie transmitowane na Facebooku CEO. 

Gościni i goście

Swoją wiedzą podzielą się:

Lucyna Bednarska nauczycielka języka niemieckiego i informatyki oraz opiekunka samorządu uczniowskiego ze Szkoły Podstawowej nr 2 w Sztumie.

Hubert Czemierowski psycholog i trener realizujący m.in. programy dotyczące przeciwdziałania agresji i przemocy; pracuje w liceum i jest rzecznikiem praw uczniów.

Jakub Mączyński nauczyciel języka angielskiego z I Liceum Ogólnokształcącego w Kędzierzynie-Koźlu; rzecznik praw ucznia, interwent w programie RESQL. Laureat Nagrody im. Ireny Sendlerowej „Za naprawianie świata”.

Warsztaty online

Wkrótce odbędą się także zamknięte spotkania online pogłębiające tematykę z webinaru. Informacje pojawią się na profilu FB Ucz otwartości i naszej stronie.

Partner

Partnerem webinarium jest Care.org.

 

Inne aktualności

Aktualności

22/01/2024
Konflikt w grupie – skorzystaj z naszych materiałów
Klasa, z którą pracujesz to społeczność pełna  indywidualności. Naturalną dynamiką grupy jest, że pojawią się w niej napięcia i nieporozumienia. Wiedza o procesach grupy pozwala na skuteczną profilaktykę i interwencję...
czytaj więcej»
08/01/2024
Webinarium „Metoda Wspólnej Sprawy – odpowiedź na nękanie i konflikty w klasie”
Metoda pracy z konfliktem Metoda Wspólnej Sprawy to podejście, które skupia się na przywracaniu komunikacji pomiędzy stronami, które zerwały więzi, naprawie szkód, a także pojednaniu stron zaangażowanych w konflikt w...
czytaj więcej»
Pięcioro uczniów i uczennic stoi obok siebie na korytarzu szkolnym. Uśmiechają się.
04/01/2024
Szkoła Pełna Emocji – warsztat online
Narzędziownik do pracy nad kompetencjami społecznymi Warsztaty „Szkoły Pełnej Emocji” kierujemy przede wszystkim (choć nie wyłącznie) do nauczycielek i nauczycieli klas 4-6 SP. Podczas spotkania omówimy kompleksowy zestaw narzędzi do edukacji...
czytaj więcej»
27/11/2023
Jakub Mączyński laureatem Nagrody im. Ireny Sendlerowej „Za naprawianie świata” 2023
Gala Nagrody w Białej Synagodze 25 listopada 2023 roku  w Białej Synagodze, w Sejnach odbyła się 17. gala Nagrody im. Ireny Sendlerowej „Za naprawianie świata”. Kapituła wyłoniła nowego laureata, ale...
czytaj więcej»
02/11/2023
Mamy nowych wyróżnionych w 17. edycji Nagrody im. Ireny Sendlerowej
Kapituła nominowała 11 osób do Nagrody Ostateczny wybór zaledwie kilkorga osób z całej puli bardzo dobrych zgłoszeń jest zawsze trudny. Nie inaczej było w tej edycji. Dlatego tym bardziej dziękujemy...
czytaj więcej»
28/08/2023
Język równościowy. Włączający czy wykluczający? – panel ekspercki
Rozmawiamy o języku w szkole i nie tylko Od wielu lat szkoła jest miejscem, gdzie ścierają się różnorodne perspektywy dotyczące ról płciowych, stereotypów i nierówności. Istotnym i bliskim każdemu wątkiem...
czytaj więcej»

Zobacz inne obszary naszych działań