Opis materiału
Mandarynki i akademie są OK. Warto jednak wypracować z klasą własne zwyczaje i rytuały – nie tylko te związane z Bożym Narodzeniem, lecz także z innymi świętami. Jak zatem włączyć w świętowanie wszystkich uczniów i uczennice oraz zintegrować klasę?
Podczas webinarium rozmawialiśmy z doświadczonymi ekspertami o tym:
- Co właściwie świętujemy w szkole i dlaczego to robimy?
- Jak poznać potrzeby uczniów i uczennic dotyczące świętowania? Jak dowiedzieć się, co i jak naprawdę chcą świętować?
- Jakie formy świętowania zaproponować młodym osobom i włączyć je w przygotowania do tego wydarzenia?
- Jak świętować, by celebrować wspólnotę, ale nie zapomnieć o różnorodności uczniów i uczennic?
- Jak zmienić świętowanie z nudnego rytuału w czas wytchnienia i powrotu do równowagi psychicznej
Swoją wiedzą podzielili się:
- Agnieszka Krupsińska-Pietrzak – nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej, od września 2023 dyrektorka Szkoły Podstawowej w Ząbkach.
- Maciej Wojdyna – pedagog i nauczyciel języka polskiego w liceum i technikum. Absolwent Szkoły Dobrej Edukacji, Instytutu Tutoringu Szkolnego oraz studium psychoterapii zorientowanej na proces w Instytucie Psychologii Procesu.
- Tomasz Ordza – nauczyciel przedmiotów science w Szkole Podstawowej w Dąbrówce. Nominowany do nagrody im. Ireny Sendlerowej w 2023.
Spotkanie poprowadziła Emilia Kędziorek – koordynatorka ekspertka Centrum Edukacji Obywatelskiej.
___________
Inicjatywa finansowana przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię z Funduszy Norweskich i EOG w ramach Funduszu Współpracy Dwustronnej.