Trening współpracy

Dobra praktyka

Informacje o materiale

Data dodania: 20.09.2021

Grupa docelowa: Wychowawcy

Opis materiału

Sport w szkole może być dla uczniów niezwykle istotnym treningiem współpracy. W grach zespołowych
współdziałanie wszystkim się opłaca, przynosząc natychmiastowe sportowe, ale też i te być może
ważniejsze, emocjonalne korzyści. Wsparcie ze strony kolegów i namacalne skutki udanej komunikacji
będą utwierdzały uczniów w prospołecznej postawie i dobrych nawykach. Tworzenie zgranych
zespołów nie jest jednak sprawą prostą. Uczniowie reprezentują przecież niejednorodny poziom
predyspozycji i umiejętności sportowych, mają odmienne doświadczenia z aktywnością fizyczną,
a czasem ekstremalnie różne do niej nastawienie. Nie jest im łatwo współpracować, szczególnie
w klimacie stresującej rywalizacji, nastawienia na bicie rekordów i promocji garstki wybranych
talentów. W proponowanym całorocznym projekcie wychowawczym zachęcam do uważniejszego
przyjrzenia się doświadczeniom uczniów w sportach zespołowych i ułatwienia im współpracy na
boisku. Celem projektu jest wykorzystanie potencjału gry zespołowej do rozwoju u uczniów
komunikacji, kooperacji i samoświadomości. W bonusie – korzyści sportowe.
Jak przeprowadzić projekt?

Pobierz materiał

Trening współpracy

format: pdf

wielkość: 580,15 KB

Pobierz

Podobne materiały

Film lub webinarium

Jak reagować na przemoc w klasie?

Sytuacje przemocowe między uczniami należą do najtrudniejszych, z jakim mierzą się w szkole nauczyciele i nauczycielki.
Zobacz
Artykuł

Informacja zwrotna. Cud w szkole i w domu.

Poznaj informację zwrotną, która zawiera wskazanie i docenienie dobrych elementów pracy ucznia, oraz pokazuje to, co wymaga
Zobacz
Film lub webinarium

Niezbędnik dokumentalny. Jak korzystać z filmów dokumentalnych na...

Zobacz
Film lub webinarium

Jak tworzyć warunki, które wzmacniają zaangażowanie nauczycieli?

Jak tworzyć warunki w szkole, w których nauczyciele i nauczycielki będą chętniej się angażować.
Zobacz
Film lub webinarium

Moja i twoja, czyli nasza. Jakiej szkoły chcą...

Jak stworzyć środowisko, które sprzyja uczniom i uczennicom, wzmacnia ich aktywność oraz otwartość na innych.
Zobacz
Artykuł

Współpraca z organizacją społeczną

Jak prowadzić współpracę z organizacją społeczną, by korzyści dla placówki oświatowej były jak największe.
Zobacz
Artykuł

Kręgi Naprawcze jako forma rozwiązywania konfliktów w szkołach

Artykuł „Kręgi Naprawcze jako forma rozwiązywania konfliktów w szkołach” ma na celuprzedstawienie metody Kręgów Naprawczych, genezy ich
Zobacz
Artykuł

Scenariusz zebrania z rodzicami

Zobacz
Artykuł

Diagnoza kompetencji przedmiotowych uczniów z doświadczeniem migracji

Ocena wiedzy z zakresu poszczególnych przedmiotów jest jedną z kluczowych aktywności podejmowanych przez nauczycieli w ramach ewaluacji.
Zobacz
Artykuł

Działania szkół odpowiadające na wyzwania wynikające z potrzeb...

W poniższym zestawieniu prezentujemy dobre praktyki, które odnoszą się do zaspokajania potrzeb dzieci i młodzieży w zakresie
Zobacz
Artykuł

Działania szkół odpowiadające na wyzwania wynikające z potrzeb...

W poniższym zestawieniu prezentujemy dobre praktyki, które odnoszą się do zaspokajania potrzeb społecznych dzieci i młodzieży.
Zobacz
Artykuł

Działania szkół odpowiadające na wyzwania wynikające z potrzeb...

W poniższym zestawieniu prezentujemy dobre praktyki, które odnoszą się do zaspokajania potrzeb emocjonalnych dzieci i młodzieży.
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY