Przekaż 1.5% podatku

Wytyczne dla szkoły włączającej

Publikacja

Informacje o materiale

Data dodania: 07.09.2021

Grupa docelowa: Nauczyciele przedmiotowi, Dyrektorzy, Wychowawcy

Opis materiału

Publikacja to część zestawu narzędzi dla nauczycieli nauczycielek powstałego w ramach projektu „Soci@LL. Otwarta szkoła”. Publikacja złożona jest z dwóch części. W pierwszej z nich znajduje się opis modelu szkoły włączającej, opartego na czterech filarach: widoczność, wzmacnianie, włączenie, współpraca. Każdy z filarów jest wyjaśniony oraz opatrzony przykładami ze szkolnego życia. Opisane zostały także kluczowe koncepcje, a także fakty i mity związane z włączaniem w edukacji. Druga część to ćwiczenia do autorefleksji dla nauczycieli i nauczycielek, które mają na celu wspierać w analizie własnych praktyk i praktyk szkolnych dotyczących włączania.

Metody SOCI@LL są zaprojektowan e przez i dla kluczowych interesariuszy. Odkryj nasze zestawy narzędzi i podziel się z nami swoją opinią. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o strukturze i zasobach SOCI@LL, dokończ rejestrację. Jeśli jesteś już użytkownikiem platformy, weź udział w naszych kursach i forach.

Na dole strony znajduje się krótki formularz oceny zestawów narzędzi prezentowanych w bibliotece. Twoje sugestie i opinie są mile widziane, żebyśmy mogli udoskonalać nasze zasoby.
Dziękujemy za współpracę i zachęcamy do korzystania z biblioteki!

Zestaw narzędzi dla nauczycieli

Materiały wspierające nauczycieli w prowadzeniu i wdrażaniu zarówno innowacji programowych, jak i tematyki multikulturowości.

Wytyczne dotyczące włączających klas

Wytyczne dotyczące promowania integracyjnych i demokratycznych środowisk edukacyjnych w salach lekcyjnych
Sprawdź dokument tutaj

Podręcznik

Program celebrowania różnorodności, wspierania globalnego obywatelstwa i wzmacniania kompetencji międzykulturowych
Sprawdź dokument tutaj.

Teczka nauczyciela

Materiały pomocnicze ułatwiające korzystanie z podręcznika
Sprawdź dokument tutaj.

Zestaw narzędzi dla dyrektorów szkół

Materiały pomocnicze dla dyrektorów szkół, aby stworzyć i utrzymać zrównoważone kulturowo i integracyjne systemy wewnątrz i wokół szkół

Wytyczne dotyczące włączających szkół

Wytyczne dotyczące promowania integracyjnych i demokratycznych środowisk edukacyjnych w szkołach
Sprawdź dokument tutaj.

Przewodnik po Tygodniu SOCI@LL

Metodologia i pomysły na przeprowadzenie “Tygodnia SOCI@LL”
Sprawdź dokument tutaj.

Zasoby Tygodnia SOCI@LL

Zasoby pomocnicze do wdrożenia Tygodnia SOC@LL
Sprawdź dokument tutaj

Zestaw narzędzi dla władz lokalnych

Materiały pomocnicze dla lokalnych władz i interesariuszy dotyczące tworzenia, animowania i utrzymywania międzysektorowej współpracy i integracji społecznej

Wytyczne

Metodologia i działania “krok po kroku” dotyczące organizacji laboratoriów społecznych na poziomie społeczności lokalnej
Sprawdź dokument tutaj.

Materiały Pomocnicze

Zestaw prezentacji PowerPoint, podzielony na 6 sesji, wspierający realizację Laboratoriów Społecznych. Pełen zestaw prezentacji dostępny jest tutaj!

  • Sesja 1. Identyfikacja wyzwań
  • Sesja 2. Angażowanie interesariuszy
  • Sesja 3. Dyskusja i prototypowanie (część I)
  • Sesja 4. Dyskusja i prototypowanie (część II)
  • Sesja 5. Testowanie rozwiązań
  • Sesja 6. Gromadzenie wyników

Pobierz materiał

Wytyczne dla szkoły włączającej

format: pdf

wielkość: 2,94 MB

Pobierz

Podobne materiały

Film lub webinarium

Wpływ TikToka na Młodych

Webinarium o aplikacji TikTok, jego fenomenie, specyfice, o kwestii bezpieczeństwa, algorytmach i trendach.
Zobacz
Film lub webinarium

Jak zadbać o bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w...

Webinarium przybliża jak rozwijać w sobie, w dzieciach i młodzieży umiejętności, które pomogą świadomie użytkować aplikacje i
Zobacz
Publikacja

Dlaczego czas przestać mówić o umiejętnościach XXI wieku?

Istnieje wiele rodzajów umiejętności, których zdobycia oczekujemy od młodych ludzi. Niektóre przydadzą im się w szkole i
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

VII.3 Cyfrowa rzeczywistość generacji Z

Scenariusz lekcji do zagadnień VII.3 i VII.5 podstawy programowej przedmiotu HiT. Dotyczy wyzwań funkcjonowania w ramach cywilizacji
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

VII.5 Cyfrowa rzeczywistość generacji Z

Scenariusz lekcji do zagadnień VII.3 i VII.5 podstawy programowej przedmiotu HiT. Dotyczy wyzwań funkcjonowania w ramach cywilizacji
Zobacz
Film lub webinarium

Przedmiot sporu. Jak prowadzić klasową dyskusję na trudne...

Trudne tematy, to takie które budzą dużo emocji – także między uczniami. Warto więc zająć się nimi
Zobacz
Artykuł

Czterej sojusznicy sensu szkoły

Sojusznikami budowania poczucia sensu szkoły są: Pani Autonomia, Pani Wiara, Pan Zainteresowanie i grupa zwana Relacje.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

III.13 Betlejm – nieoczywistość miasta narodzenia

Scenariusz lekcji realizuje zagadnienie II.11 i III.13 podstawy programowej HiT; dotyczy konfliktu izraelsko - palestyńskiego.
Zobacz
Film lub webinarium

Webinarium Globalne wyzwanie, lokalne działanie

Zapraszamy do obejrzenia webinarium, podczas którego porozmawiamy o globalnych wyzwaniach środowiskowych i możliwościach lokalnych działań.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Karta pracy „Bioróżnorodność warta zachodu”

Karta pracy pomoże w przeprowadzeniu obserwacji różnorodności biologicznej w okolicach waszej szkoły.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

„Zadra” – materiały edukacyjne do filmu

Pakiet materiałów edukacyjnych na zajęcia języka polskiego, godzinę wychowawczą oraz do realizacji projektu uczniowskiego.
Zobacz
Artykuł

Partycypacyjne przywództwo edukacyjne.

Potrzebujemy przywództwa, które zadba o proces, ale też będzie w stanie stworzyć warunki do odkrywania dobrych alternatyw
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY