Wytyczne dla szkoły włączającej

Publikacja

Informacje o materiale

Data dodania: 07.09.2021

Grupa docelowa: Nauczyciele przedmiotowi, Dyrektorzy, Wychowawcy

Opis materiału

Publikacja to część zestawu narzędzi dla nauczycieli nauczycielek powstałego w ramach projektu „Soci@LL. Otwarta szkoła”. Publikacja złożona jest z dwóch części. W pierwszej z nich znajduje się opis modelu szkoły włączającej, opartego na czterech filarach: widoczność, wzmacnianie, włączenie, współpraca. Każdy z filarów jest wyjaśniony oraz opatrzony przykładami ze szkolnego życia. Opisane zostały także kluczowe koncepcje, a także fakty i mity związane z włączaniem w edukacji. Druga część to ćwiczenia do autorefleksji dla nauczycieli i nauczycielek, które mają na celu wspierać w analizie własnych praktyk i praktyk szkolnych dotyczących włączania.

Metody SOCI@LL są zaprojektowan e przez i dla kluczowych interesariuszy. Odkryj nasze zestawy narzędzi i podziel się z nami swoją opinią. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o strukturze i zasobach SOCI@LL, dokończ rejestrację. Jeśli jesteś już użytkownikiem platformy, weź udział w naszych kursach i forach.

Na dole strony znajduje się krótki formularz oceny zestawów narzędzi prezentowanych w bibliotece. Twoje sugestie i opinie są mile widziane, żebyśmy mogli udoskonalać nasze zasoby.
Dziękujemy za współpracę i zachęcamy do korzystania z biblioteki!

Zestaw narzędzi dla nauczycieli

Materiały wspierające nauczycieli w prowadzeniu i wdrażaniu zarówno innowacji programowych, jak i tematyki multikulturowości.

Wytyczne dotyczące włączających klas

Wytyczne dotyczące promowania integracyjnych i demokratycznych środowisk edukacyjnych w salach lekcyjnych
Sprawdź dokument tutaj

Podręcznik

Program celebrowania różnorodności, wspierania globalnego obywatelstwa i wzmacniania kompetencji międzykulturowych
Sprawdź dokument tutaj.

Teczka nauczyciela

Materiały pomocnicze ułatwiające korzystanie z podręcznika
Sprawdź dokument tutaj.

Zestaw narzędzi dla dyrektorów szkół

Materiały pomocnicze dla dyrektorów szkół, aby stworzyć i utrzymać zrównoważone kulturowo i integracyjne systemy wewnątrz i wokół szkół

Wytyczne dotyczące włączających szkół

Wytyczne dotyczące promowania integracyjnych i demokratycznych środowisk edukacyjnych w szkołach
Sprawdź dokument tutaj.

Przewodnik po Tygodniu SOCI@LL

Metodologia i pomysły na przeprowadzenie “Tygodnia SOCI@LL”
Sprawdź dokument tutaj.

Zasoby Tygodnia SOCI@LL

Zasoby pomocnicze do wdrożenia Tygodnia SOC@LL
Sprawdź dokument tutaj

Zestaw narzędzi dla władz lokalnych

Materiały pomocnicze dla lokalnych władz i interesariuszy dotyczące tworzenia, animowania i utrzymywania międzysektorowej współpracy i integracji społecznej

Wytyczne

Metodologia i działania “krok po kroku” dotyczące organizacji laboratoriów społecznych na poziomie społeczności lokalnej
Sprawdź dokument tutaj.

Materiały Pomocnicze

Zestaw prezentacji PowerPoint, podzielony na 6 sesji, wspierający realizację Laboratoriów Społecznych. Pełen zestaw prezentacji dostępny jest tutaj!

  • Sesja 1. Identyfikacja wyzwań
  • Sesja 2. Angażowanie interesariuszy
  • Sesja 3. Dyskusja i prototypowanie (część I)
  • Sesja 4. Dyskusja i prototypowanie (część II)
  • Sesja 5. Testowanie rozwiązań
  • Sesja 6. Gromadzenie wyników

Pobierz materiał

Wytyczne dla szkoły włączającej

format: pdf

wielkość: 2,94 MB

Pobierz

Podobne materiały

Film lub webinarium

Webinarium Środowisko przyrodnicze globalnie

Zapraszamy do obejrzenia webinarium, podczas którego porozmawiamy o globalnych wyzwaniach środowiskowych i możliwościach lokalnych działań.
Zobacz
Film lub webinarium

Webinarium: „Szkoła otwartości – dbam o równość płci....

Zobacz
Film lub webinarium

Motywacja – jak w prosty sposób wzbudzić u...

Poznaj proste sposoby, by pomagać uczniom w znalezieniu motywacji i chęci do nauki w sobie w sobie.
Zobacz
Scenariusz lub ćwiczenie

Co warto wiedzieć o przedsiębiorczości i byciu przedsiębiorczym?

Scenariusz zajęć do programu "Młodzi przedsiębiorczy"
Zobacz
Publikacja

Cele uczenia się. Jak pomóc uczniom zrozumieć każdą...

Autorki, zakładają, że wyniki w nauce uczniów zależą od nich samych. Do tego potrzebne jest formułowanie celów
Zobacz
Publikacja

Oceniam ucząc

Jak oceniać w klasach I-III? Ocenianie kształtujące w edukacji wczesnoszkolnej.
Zobacz
Publikacja

Technologie informacyjno – komunikacyjne na lekcjach

Książka pokazuje, jak wykorzystywać nowoczesne technologie w szkole, a jednocześnie realizować zasady oceniania kształtującego.
Zobacz
Publikacja

Uczę (się) w szkole

Praktyczna pomoc w pracy nauczyciela. Opis 5 strategii oceniania kształtującego wzbogaconych o przykłady zastosowań.
Zobacz
Artykuł

Szczyt Klimatyczny COP27

O tym czego się spodziewać i dlaczego szczyt w tym roku będzie inny niż poprzednie, przeczytacie w
Zobacz
Artykuł

W świecie politycznych idei. Rozdział z „Przewodnika obywatelskiego.”

Rozdział wyjaśnia czym są ideologie polityczne oraz jakie cechy charakteryzują ich zwolenników. Pomoc do nauki historii i
Zobacz
Artykuł

Dyskryminacja intersekcjonalna a kryzys migracyjny.

Dyskryminacja intersekcjonalna w kontekście kryzysu migracyjnego i jego konsekwencji w polskich szkołach: przyczyny i skutki, rekomendacje i
Zobacz
Film lub webinarium

Jak wzmacniać nauczycieli wobec wyzwań, jakie niesie za...

Jakich kompetencji potrzebują nauczyciele, by na co dzień pracować z uczniami z różnych kręgów kulturowych?
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY