Wytyczne dla szkoły włączającej

Publikacja

Informacje o materiale

Data dodania: 07.09.2021

Grupa docelowa: Nauczyciele przedmiotowi, Dyrektorzy, Wychowawcy

Opis materiału

Publikacja to część zestawu narzędzi dla nauczycieli nauczycielek powstałego w ramach projektu „Soci@LL. Otwarta szkoła”. Publikacja złożona jest z dwóch części. W pierwszej z nich znajduje się opis modelu szkoły włączającej, opartego na czterech filarach: widoczność, wzmacnianie, włączenie, współpraca. Każdy z filarów jest wyjaśniony oraz opatrzony przykładami ze szkolnego życia. Opisane zostały także kluczowe koncepcje, a także fakty i mity związane z włączaniem w edukacji. Druga część to ćwiczenia do autorefleksji dla nauczycieli i nauczycielek, które mają na celu wspierać w analizie własnych praktyk i praktyk szkolnych dotyczących włączania.

Metody SOCI@LL są zaprojektowan e przez i dla kluczowych interesariuszy. Odkryj nasze zestawy narzędzi i podziel się z nami swoją opinią. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o strukturze i zasobach SOCI@LL, dokończ rejestrację. Jeśli jesteś już użytkownikiem platformy, weź udział w naszych kursach i forach.

Na dole strony znajduje się krótki formularz oceny zestawów narzędzi prezentowanych w bibliotece. Twoje sugestie i opinie są mile widziane, żebyśmy mogli udoskonalać nasze zasoby.
Dziękujemy za współpracę i zachęcamy do korzystania z biblioteki!

Zestaw narzędzi dla nauczycieli

Materiały wspierające nauczycieli w prowadzeniu i wdrażaniu zarówno innowacji programowych, jak i tematyki multikulturowości.

Wytyczne dotyczące włączających klas

Wytyczne dotyczące promowania integracyjnych i demokratycznych środowisk edukacyjnych w salach lekcyjnych
Sprawdź dokument tutaj

Podręcznik

Program celebrowania różnorodności, wspierania globalnego obywatelstwa i wzmacniania kompetencji międzykulturowych
Sprawdź dokument tutaj.

Teczka nauczyciela

Materiały pomocnicze ułatwiające korzystanie z podręcznika
Sprawdź dokument tutaj.

Zestaw narzędzi dla dyrektorów szkół

Materiały pomocnicze dla dyrektorów szkół, aby stworzyć i utrzymać zrównoważone kulturowo i integracyjne systemy wewnątrz i wokół szkół

Wytyczne dotyczące włączających szkół

Wytyczne dotyczące promowania integracyjnych i demokratycznych środowisk edukacyjnych w szkołach
Sprawdź dokument tutaj.

Przewodnik po Tygodniu SOCI@LL

Metodologia i pomysły na przeprowadzenie “Tygodnia SOCI@LL”
Sprawdź dokument tutaj.

Zasoby Tygodnia SOCI@LL

Zasoby pomocnicze do wdrożenia Tygodnia SOC@LL
Sprawdź dokument tutaj

Zestaw narzędzi dla władz lokalnych

Materiały pomocnicze dla lokalnych władz i interesariuszy dotyczące tworzenia, animowania i utrzymywania międzysektorowej współpracy i integracji społecznej

Wytyczne

Metodologia i działania “krok po kroku” dotyczące organizacji laboratoriów społecznych na poziomie społeczności lokalnej
Sprawdź dokument tutaj.

Materiały Pomocnicze

Zestaw prezentacji PowerPoint, podzielony na 6 sesji, wspierający realizację Laboratoriów Społecznych. Pełen zestaw prezentacji dostępny jest tutaj!

  • Sesja 1. Identyfikacja wyzwań
  • Sesja 2. Angażowanie interesariuszy
  • Sesja 3. Dyskusja i prototypowanie (część I)
  • Sesja 4. Dyskusja i prototypowanie (część II)
  • Sesja 5. Testowanie rozwiązań
  • Sesja 6. Gromadzenie wyników

Pobierz materiał

Wytyczne dla szkoły włączającej

format: pdf

wielkość: 2,94 MB

Pobierz

Podobne materiały

Film lub webinarium

Jak reagować na przemoc w klasie?

Sytuacje przemocowe między uczniami należą do najtrudniejszych, z jakim mierzą się w szkole nauczyciele i nauczycielki.
Zobacz
Artykuł

Informacja zwrotna. Cud w szkole i w domu.

Poznaj informację zwrotną, która zawiera wskazanie i docenienie dobrych elementów pracy ucznia, oraz pokazuje to, co wymaga
Zobacz
Film lub webinarium

Niezbędnik dokumentalny. Jak korzystać z filmów dokumentalnych na...

Zobacz
Film lub webinarium

Jak tworzyć warunki, które wzmacniają zaangażowanie nauczycieli?

Jak tworzyć warunki w szkole, w których nauczyciele i nauczycielki będą chętniej się angażować.
Zobacz
Film lub webinarium

Moja i twoja, czyli nasza. Jakiej szkoły chcą...

Jak stworzyć środowisko, które sprzyja uczniom i uczennicom, wzmacnia ich aktywność oraz otwartość na innych.
Zobacz
Artykuł

Współpraca z organizacją społeczną

Jak prowadzić współpracę z organizacją społeczną, by korzyści dla placówki oświatowej były jak największe.
Zobacz
Artykuł

Kręgi Naprawcze jako forma rozwiązywania konfliktów w szkołach

Artykuł „Kręgi Naprawcze jako forma rozwiązywania konfliktów w szkołach” ma na celuprzedstawienie metody Kręgów Naprawczych, genezy ich
Zobacz
Artykuł

Scenariusz zebrania z rodzicami

Zobacz
Artykuł

Diagnoza kompetencji przedmiotowych uczniów z doświadczeniem migracji

Ocena wiedzy z zakresu poszczególnych przedmiotów jest jedną z kluczowych aktywności podejmowanych przez nauczycieli w ramach ewaluacji.
Zobacz
Artykuł

Działania szkół odpowiadające na wyzwania wynikające z potrzeb...

W poniższym zestawieniu prezentujemy dobre praktyki, które odnoszą się do zaspokajania potrzeb dzieci i młodzieży w zakresie
Zobacz
Artykuł

Działania szkół odpowiadające na wyzwania wynikające z potrzeb...

W poniższym zestawieniu prezentujemy dobre praktyki, które odnoszą się do zaspokajania potrzeb społecznych dzieci i młodzieży.
Zobacz
Artykuł

Działania szkół odpowiadające na wyzwania wynikające z potrzeb...

W poniższym zestawieniu prezentujemy dobre praktyki, które odnoszą się do zaspokajania potrzeb emocjonalnych dzieci i młodzieży.
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY