Inspiracje do działań społecznych w szkole

FILM/Webinar

Informacje o materiale

Data dodania: 20.05.2024

Grupa docelowa: Nauczyciele przedmiotowi, Wychowawcy, Specjaliści w szkole, Bibliotekarze, Nauczyciele świetlicy

Opis materiału

Końcówka roku szkolnego to dobry czas na praktyczne podsumowanie i wykorzystanie zdobytej wiedzy. Przy okazji, przez zaangażowanie uczniów i uczennic w działania projektowe, na rzecz społeczności klasowej, szkolnej czy lokalnej, można rozwinąć ich kompetencje społeczno-emocjonalne (samoświadomość, samozarządzanie, świadomość społeczna, budowanie relacji, odpowiedzialne podejmowanie decyzji). To także dobra szansa na poznanie się z innej strony, integrację i świętowanie wspólnego sukcesu.
Doświadczeniami dzieliły się:

Agnieszka Przybylak – nauczycielka współorganizująca i terapeutka pedagogiczna w XLIII Liceum Ogólnokształcącym im. Julina Tuwima w Łodzi, doradca metodyczny w obszarze kształcenia specjalnego w Łódzkim Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego. Autorka projektów edukacyjnych i społecznych realizowanych m.in. w szkole podstawowej.
Agnieszka Skura-Garbaciak – nauczycielka jęz. niemieckiego, historii, WOS, HiT w II Liceum Ogólnokształcącym im. K. K. Baczyńskiego w Radomsku. Wcześniej pracowała w szkole podstawowej i gimnazjum. Edukatorka Praw człowieka I stopnia Amnesty International. Zajmuje się edukacją globalną, równościową i antydyskryminacyjną.
Urszula Zadworna – psycholożka, socjoterapeutka, tutorka pracująca w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej i Szkole Podstawowej nr 3 w Wyszkowie. W swojej pracy koncentruje się na wsparciu nauczycieli i uczniów. Od wielu lat prowadzi grupę dla psychologów i pedagogów szkolnych. Poszukuje kreatywnych metod pracy i twórczych rozwiązań.
Spotkanie poprowadził:
Jan Dąbkowski – szef programu „Szkoła otwartości” w Centrum Edukacji Obywatelskiej.

Podobne materiały

Artykuł

E-learning dla nauczycieli – klucz do rozwoju kompetencji...

Wymagania edukacyjne i społeczne wobec nauczycieli zmieniają się dynamicznie, a rozwijanie kompetencji zawodowych staje się priorytetem. Na
Zobacz
Publikacja

Przyjaciel na lata

Publikacja uzupełnia materiał "Projekt społeczny krok po kroku" i zawiera informacje o przeprowadzeniu kampanii społecznej promującej uprzejmość
Zobacz
Publikacja

Łapki mocy

Publikacja uzupełnia materiał "Projekt społeczny krok po kroku" i zawiera informacje o prowadzenia działań wolontaryjnych na rzecz
Zobacz
Publikacja

Wszystkie jasne miejsca

Publikacja uzupełnia materiał "Projekt społeczny krok po kroku" i przekazuje informacje na temat przeprowadzenia reportażu społecznego.
Zobacz
Publikacja

Projekt społeczny krok po kroku

Poradnik dla nauczycieli i nauczycielek, którzy chcą wykorzystać metodę projektu w pracy z dziećmi i młodzieżą.
Zobacz
Materiał graficzny

Grafika „Pomocna skrzynka w kryzysie powodziowym”  

Grafika przedstawia pięć zasad wsparcia psychospołecznego dla dzieci i młodzieży.
Zobacz
Materiał graficzny

Grafika „Oddychanie po kwadracie”

Ilustracja przedstawia technikę, stosowaną m.in. w armii amerykańskiej, która pomaga w uspokojeniu się poprzez prosty cykl oddechowy.
Zobacz
Podcast

Podcast „Po dzwonku. Rozmowy z ciałem pedagogicznym”

W podcaście “Po dzwonku. Rozmowy z ciałem pedagogicznym”, w którym oddajemy głos osobom pracującym w szkole.
Zobacz
Film lub webinarium

Skuteczny dyrektor, czyli plan, decyzje i dar przekonywania

Praca lidera edukacyjnego opiera się na wartościach. Jednak drugą stroną medalu jest konieczność planowania wymagających działań i
Zobacz
Film lub webinarium

Wychowawca gotowy na (prawie) wszystko

Pojawienie się nowego ucznia zawsze zmienia klasę.
Zobacz
Film lub webinarium

Odkryj Moc Bibliotek. Przekuj zasoby w działania

Biblioteki mają supermoce! Ale jak je odkryć w zabieganej codzienności?
Zobacz
Film lub webinarium

Jak włączyć rodziców w pracę z klasą

Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY