Jak tworzyć warunki, które wzmacniają zaangażowanie nauczycieli?

FILM/Webinar

Informacje o materiale

Data dodania: 02.02.2024

Grupa docelowa: Dyrektorzy

Opis materiału

Motywacja to temat pełen paradoksów, bo im więcej modeli, które mają wspierać dyrektorów w motywowaniu zespołu, tym więcej rozczarowań. Nawet najlepszy pomysł czy najrzetelniej zbadany model potrafi rozbić się na przykład o kwestie finansowe.
A może już w samym zdaniu „dyrektor motywuje” tkwi część problemu?
Podczas spotkania pokazaliśmy, jak nie tyle motywować, co tworzyć warunki, w których nauczyciele i nauczycielki będą chętniej się angażować.

Rozmawialiśmy o tym:

  • Jak rozumieć motywację nauczycieli?
  • Jak organizować współpracę w radzie pedagogicznej, by sprzyjała zaangażowaniu nauczycieli?
  • Jak wspierać samodzielność nauczycieli i nauczycielek?
  • Czym jest efekt ojcostwa/macierzyństwa i jak podzielić się nim z pracownikami?

Nasze Gościnie:

  • Iwona Skiba – nauczycielka języka polskiego i języka polskiego jako obcego w Szkole Podstawowej nr 1 w Piastowie. Mentorka w Szkole Edukacji PAFW i UW i liderka Klubu SUS.
  • Urszula Skrzypczak – dyrektorka Szkoły Podstawowej nr 1 im. Stanisława Staszica w Piastowie, szkoły Laboratorium SUS i szkoły praktyk Szkoły Edukacji. Autorka rozdziału „Szkolne praktyki edukacyjne, wychowawcze i dotyczące relacji” w książce „Szkoły poza horyzont” pod redakcją Jerzego Hausnera i Magdaleny Jelonek. Absolwentka i mentorka Studiów Podyplomowych Liderów Oświaty. Ukończyła Szkołę Trenerów. Dyrektor-konsultant w CEO.
  • Irena Stalko – nauczycielka biologii, chemii i przyrody z pasją podchodza do swojego zawodu. Autorka innowacji pedagogicznych: „Zobacz to jeszcze raz” i „Drzewa, ludzie, historia” oraz wielu innych projektów. Realizowała liczne granty. Aktywna liderka w  działaniu Całościowy rozwoju szkoły.
  • Eliza Wróblewska-Hencel – polonistka i logopedka. Od ośmiu lat jest wicedyrektorką: najpierw w gimnazjum, a obecnie w przekształconym Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Malechowie (województwo zachodniopomorskie). Absolwentka i facylitatorka Studiów Podyplomowych Liderów Oświaty. Liderka w Całościowym rozwoju szkoły. Entuzjastka oceniania kształtującego i OK zeszytu, współautorka i autorka innowacji pedagogicznych.

Wydarzenie poprowadził Przemysław Kluge, ekspert edukacyjny i koordynator cyklu „Odporna szkoła” dla dyrektora.

Inicjatywa finansowana przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię z Funduszy Norweskich i EOG w ramach Funduszu Współpracy Dwustronnej.
Sieć dyrektorska „Odporna szkoła” organizowana jest w ramach programu Szkoła ucząca się.

Podobne materiały

Artykuł

E-learning dla nauczycieli – klucz do rozwoju kompetencji...

Wymagania edukacyjne i społeczne wobec nauczycieli zmieniają się dynamicznie, a rozwijanie kompetencji zawodowych staje się priorytetem. Na
Zobacz
Publikacja

Przyjaciel na lata

Publikacja uzupełnia materiał "Projekt społeczny krok po kroku" i zawiera informacje o przeprowadzeniu kampanii społecznej promującej uprzejmość
Zobacz
Publikacja

Łapki mocy

Publikacja uzupełnia materiał "Projekt społeczny krok po kroku" i zawiera informacje o prowadzenia działań wolontaryjnych na rzecz
Zobacz
Publikacja

Wszystkie jasne miejsca

Publikacja uzupełnia materiał "Projekt społeczny krok po kroku" i przekazuje informacje na temat przeprowadzenia reportażu społecznego.
Zobacz
Publikacja

Projekt społeczny krok po kroku

Poradnik dla nauczycieli i nauczycielek, którzy chcą wykorzystać metodę projektu w pracy z dziećmi i młodzieżą.
Zobacz
Materiał graficzny

Grafika „Pomocna skrzynka w kryzysie powodziowym”  

Grafika przedstawia pięć zasad wsparcia psychospołecznego dla dzieci i młodzieży.
Zobacz
Materiał graficzny

Grafika „Oddychanie po kwadracie”

Ilustracja przedstawia technikę, stosowaną m.in. w armii amerykańskiej, która pomaga w uspokojeniu się poprzez prosty cykl oddechowy.
Zobacz
Podcast

Podcast „Po dzwonku. Rozmowy z ciałem pedagogicznym”

W podcaście “Po dzwonku. Rozmowy z ciałem pedagogicznym”, w którym oddajemy głos osobom pracującym w szkole.
Zobacz
Film lub webinarium

Skuteczny dyrektor, czyli plan, decyzje i dar przekonywania

Praca lidera edukacyjnego opiera się na wartościach. Jednak drugą stroną medalu jest konieczność planowania wymagających działań i
Zobacz
Film lub webinarium

Wychowawca gotowy na (prawie) wszystko

Pojawienie się nowego ucznia zawsze zmienia klasę.
Zobacz
Film lub webinarium

Odkryj Moc Bibliotek. Przekuj zasoby w działania

Biblioteki mają supermoce! Ale jak je odkryć w zabieganej codzienności?
Zobacz
Film lub webinarium

Jak włączyć rodziców w pracę z klasą

Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY