Szkoła otwartości - edukacja antydyskryminacyjna
Projekt „Szkoła otwartości. Doskonalenie kompetencji nauczycieli na rzecz praktyk włączających oraz przeciwdziałania dyskryminacji i wykluczeniu w szkole” ma na celu przygotowanie i upowszechnienie modelu doskonalenia kompetencji nauczycieli, pedagogów i psychologów szkół podstawowych i ponadpodstawowych w zakresie edukacji antydyskryminacyjnej i edukacji włączającej.
W ramach projektu powstają:
Przewodnik dla nauczycieli – zobacz szkolny model przeciwdziałania dyskryminacji i reagowania na nią
Kurs internetowy dla nauczycieli i nauczycielek oraz pedagogów i psychologów szkolnych, dostarczający wiedzy na temat praw człowieka, a także wzmacniający umiejętności rozpoznawania dyskryminacji, reagowania na nią oraz zapobiegania jej – zobacz kurs
Karty praw człowieka – narzędzie edukacyjne do pracy z uczniami – zobacz webinarium, prezentację i wypracowany materiały
Seria otwartych webinariów wraz z prezentacjami:
Jak zapobiegać dyskryminacji w szkole? Porozumienie bez przemocy. — zobacz webinarium i prezentację tematyczną
Jak kształcić kompetencje antydyskryminacyjne uczniów? — zobacz webinarium i prezentację tematyczną
Jak wspierać osoby doświadczające dyskryminacji? — zobacz webinarium i prezentację tematyczną
Jak uczyć efektywnie o prawach człowieka w szkole? — zobacz webinariumi prezentację tematyczą
- Zeszyt ćwiczeń dla nauczycieli i nauczycielek – zobacz pomocnicze materiały edukacyjne, wersja w pdf, artykuł Elżbiety Grab „Coś innego. Czy wyobraźnia może nam pomóc w przeciwdziałaniu dyskryminacji?”
Projekt „Szkoła Otwartosci. Doskonalenie kompetencji nauczycieli na rzecz praktyk włączających oraz
przeciwdziałania dyskryminacji i wykluczeniu w szkole.” korzysta z dofinansowania o wartości 96 tys. euro otrzymanego od Islandii, Liechtensteinu i Norwegii w ramach funduszy EOG.
Celem projektu „Szkoła Otwartosci. Doskonalenie kompetencji nauczycieli na rzecz praktyk włączających oraz
przeciwdziałania dyskryminacji i wykluczeniu w szkole.” jest przygotowanie i upowszechnienie modelu doskonalenia kompetencji
nauczycieli, pedagogów i psychologów szkół podstawowych i ponadpodstawowych
w zakresie edukacji antydyskryminacyjnej i edukacji włączającej.
Partnerem projektu jest Menneskerettighetsakademiet (Humans Right Academy) z siedzibą w Oslo.
Operatorem Programu Edukacja jest Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji.